Page 60 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 60
Öz Bakış
BİLSEM - BİLİM ve SANAT MERKEZLERİ
Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde
BİLSEM’in Rolü
Melek ALKIŞ / Psikolojik Danışman
Buca Umurbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
zel yetenek; insanlar tarafından Özel yetenekli bireyler kendi içlerinde bilişsel/
tanımlanmış, karmaşık bir sosyal yapıdır. dilsel yetenekler, ilgi alanları, öğrenme tercihleri,
Ö Özel yetenekli birey; yaşıtlarına göre daha motivasyon düzeyleri, kişilik özellikleri, yaşamsal
hızlı öğrenen, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi deneyimler gibi pek çok farklılık göstermektedir.
önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut Ülkemizde özel yetenekli çocukların eğitilmesi
fikirleri anlayabilen, ilgi duyduğu alanlarda için 1995 yılından beri Bilim ve Sanat Merkezleri
bağımsız hareket etmeyi seven ve yüksek düzeyde faaliyetlerini sürdürmektedir (Köksal, Z. Leana-
performans gösteren bireydir. Taşcılar, kanlı, Yüreğilli Göksu ve Kömür, 2021)
Anne babalar erken dönemden başlayarak iyi bir
gözlemle çocuklarının özel yetenekli olduğuna dair
ipuçlarını yakalayabilirler.
60 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi