Page 60 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 60

Öz Bakış






                                          BİLSEM - BİLİM ve SANAT MERKEZLERİ












































                             Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde
                          BİLSEM’in Rolü







                                          Melek ALKIŞ   / Psikolojik Danışman
                                   Buca Umurbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi




                     zel yetenek; insanlar tarafından         Özel yetenekli bireyler kendi içlerinde bilişsel/
                     tanımlanmış, karmaşık bir sosyal yapıdır.   dilsel yetenekler, ilgi alanları, öğrenme tercihleri,
            Ö Özel yetenekli birey; yaşıtlarına göre daha  motivasyon düzeyleri, kişilik özellikleri, yaşamsal
            hızlı öğrenen, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi   deneyimler gibi pek çok farklılık göstermektedir.
            önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut    Ülkemizde özel yetenekli çocukların eğitilmesi
            fikirleri anlayabilen, ilgi  duyduğu alanlarda    için 1995 yılından beri Bilim ve Sanat Merkezleri
            bağımsız hareket etmeyi seven ve yüksek düzeyde   faaliyetlerini sürdürmektedir (Köksal, Z. Leana-
            performans gösteren bireydir.                     Taşcılar, kanlı, Yüreğilli Göksu ve Kömür, 2021)
            Anne babalar erken dönemden başlayarak iyi bir
            gözlemle çocuklarının özel yetenekli olduğuna dair
            ipuçlarını yakalayabilirler.





            60 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65