Page 64 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 64

Öz Bakış



            ↘   BİLSEM’de Eğitim Süreci Nasıl İşler?

               Bilim ve Sanat Merkezine başlayan öğrenciler
               için 5 aşamalı bir eğitim programı mevcuttur.
               Öğretmenler tarafından hazırlanan programlar
               öğrenci merkezlidir. Öğrencilerin yaratıcılık
               düzeyini, problemlere karşı bakış açısı ve
               çözüm bulma becerilerini geliştirecek şekilde
               bireyselleştirilerek hazırlanır.

               Programların uygulanmasında örgün eğitimin
               sınav sistemi ve geçer not alma amacından
               tamamen farklı olarak özel eğitim yöntem ve
               teknikleri, özel materyaller kullanılır. BİLSEM’lerin
               yapısında süreç odaklı, proje tabanlı öğrenme
               modeliyle eğitim yer almakta ve öğrencilerin
               istenilen niteliklere uygun ürün/projeler gerçekleştirmeleri beklenmektedir.

               Uyum Programı

               BİLSEM’lere uyum sürecini hızlandırmak amaçlı kurumu, öğretmenleri, diğer öğrencileri ve programları,
               BİLSEM’lerin misyon, vizyon ve temel değerini tanıtan aynı zamanda öğrencinin tanınmasına olanak
               veren toplamda iki aylık süreyi geçmeyecek şekilde planlanıp uygulanan kısa süreli eğitim programıdır.

               Destek Eğitim Programı
               BİLSEM’lerde ikinci aşamada yer alan programdır. Genel zihinsel yetenek alanından tanılanmış ve
               Uyum Programını tamamlayan öğrenciler bu programda yer alır. Destek Eğitim Programında iş birliği,
               iletişim, öğrenmeyi öğrenme, grupla çalışma, bilimsel araştırma, girişimcilik, problem çözme, eleştirel ve
               yaratıcı düşünme, etkili karar verme, teknoloji okuryazarlığı, kaynakları etkin kullanma gibi becerilerin
               kazandırılması amaçlanır.

               Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı

               BİLSEM’lerde üçüncü aşamada yer alan programdır. Genel zihinsel yetenek alanından tanılanmış ve
               destek eğitim programını tamamlayan öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkına varmalarını amaç
               edinen eğitim programıdır. Disiplinler arası ilişkiler dikkate alınarak program süreci içinde uygulanmak
               üzere öğrencilerin yaratıcılıklarını öne çıkaracak disiplinlere yönelik programlar hazırlanır. Bireysel
               yetenekleri fark ettirme programı, öğrencinin tüm alan ve disiplinleri tanımasına olanak sağlayacak
               şekilde planlanır (Köksal vd., 2021).

               Özel Yetenekleri Geliştirme Programı
               BİLSEM’lerde dördüncü aşamada yer alan programdır. Genel zihinsel yetenek alanında tanılanan
               bireysel yetenekleri fark ettirme programını tamamlamış öğrenciler ile müzik ve görsel sanatlar yetenek
               alanında uyum programını tamamlayan öğrencilerin özel yeteneklerini geliştirmelerini sağlamak amacı
               ile yürütülen eğitim programıdır (Köksal vd., 2021).

               Proje Üretimi ve Yönetimi Programı

               BİLSEM’de son aşamadır. Özel yetenekleri geliştirme programını bitiren öğrencilerin ilgi, yetenek,
               merak ve istekleri doğrultusunda herhangi bir alanda grupla ya da bireysel olarak çalışma becerisinin
               gelişmesine olanak sağlayıp aynı zamanda proje üretebilme eğitimi verilen eğitim programıdır.


            64 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69