Page 65 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 65
Öz Bakış
↘ BİLSEM Değerlendirmeleri Süreci
BİLSEM eğitim programları kapsamında sunulan her eğitim kademesinde, programların süreç ve sonuç
değerlendirmeleri danışman öğretmenlerce yapılır. Bakanlığın hazırladığı BİLSEM modülündeki “Eğitim
Programı Değerlendirme Tablosu”, öğrencilerin dersine girdiği alan öğretmenlerince doldurulmaktadır.
“Eğitim Programı Değerlendirme Tablosu” derecelendirmelerinin ardından, bir sonraki programa
geçmesinde sorun olmayan öğrencilere program tamamlama belgesi verilerek bir üst programa
geçişleri sağlanır (Köksal vd., 2021).
↘ BİLSEM Sürecinde Ailelere Öneriler
բ Her çocuğun kendine özgü potansiyeli
vardır. Tanılama ise bu potansiyeli
ortaya çıkarmak için yapılır. Bu sebeple
çocuğunuzun tanılama veya BİLSEM’de
eğitim alması için ön hazırlık yapması
gerekmez.
բ Aksine hazırlık durumu, çocuğunuzun
tanılama sürecini sınav olarak algılamasına
ve stres yaşamasına sebep olabilir.
բ Çocuğunuza BİLSEM değerlendirmesi
ya da tanılama süreci öncesinde süreçle
ilgili bilgi verebilir, tanılama sürecini sınav
olarak düşünmemesini, çıkışta onu bekliyor
olacağınızı söyleyebilirsiniz. Bu durum onun
rahatlamasını sağlayacaktır. Çocuğunuzun BİLSEM değerlendirmesinde
բ Değerlendirme sonrası konuyla ilgili eğitim hakkı elde edememesi her şeyin
sorularınızı sonraya bırakabilir, çocuğunuzun sonu anlamına gelmediği gibi elde etmesi
iyi ve hazır hissettiği başka bir ana durumunda da abartılı bir biçimde tepkiler
erteleyebilirsiniz. verilmemelidir. Eğitim hakkı elde etme
բ Farklı bir değerlendirmede özel yetenekli durumunu etrafına övünerek anlatan
olarak tanılanan çocuğunuz, BİLSEM ailelerin çocuklarında baskı söz konusu
değerlendirmesinde benzer sonucu elde olabileceği gibi duygusal gelişimleri de bu
edememişse nedenlerini araştırabilir, durumdan olumsuz etkilenebilir.
çocuğunuza ihtiyacı olan desteği vererek,
gerekli durumda uzman desteği alabilirsiniz.
բ Çocuğunuzun tanılama sonucunu eğer KAYNAKÇA
varsa çocuğunuzla çalışmakta olan uzmanla 1. Köksal, M. S., Leana-Taşcılar, M. Z., Kanlı, E., Yüreğilli Göksu, D. ve Kömür, E.
paylaşabilir ve okuldaki rehberlik ve psikolojik (2021). Özel Yetenek ve BİLSEM’ler. Köksal, M. S., Barın, M. R. (Ed.), Ankara. Özel
Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
danışmanlık servisini bilgilendirebilirsiniz. Bu 2. Sezginsoy, B. (2007) Bilim-sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi.
(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler
durum çocuğunuzun ortamlarda duyacağı Enstitüsü, Balıkesir.
gereksinimlerin karşılanmasına katkı 3. MEB (2021) T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi,
Ankara
sağlayacaktır. 4. MEB (2022) T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel
Müdürlüğü Bilim Ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama Ve Yerleştirme Kılavuzu,
Ankara
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 65