Page 70 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 70

Öz Bakış






                     eggio Emilia okullarındaki başka bir     Çiğdem,2020). Sınıflar tek bir öğretmene ait
                     özellikte, yer ve tavanda değişik        değildir. Okulun bütün eğitim kadrosu birlikte plan
            R özelliklerde aynaların bulunmasıdır.            yaparak çalışmaktadır.
            Okulun girişinde yer alan üçgen çatı biçiminde    Haftalık olarak yapılan planlama saatine, okulun
            düzenlenmiş konveks ve konkav aynaların sağladığı   aşçısı, diğer görevlileri ve gerekliyse paydaşları
            değişik görüntü şekilleri ile çocuğun kendisini farklı   da katılmaktadır. Görev hiyerarşisi yoktur. Görev
            açılardan gözlemlemesini sağlamakta ve yaratıcı   hiyerarşisi olmadığı için herkes planlama ve
            düşünmesine katkı sağlamaktadır (Temel ve Dere,   çocuklarla ilgili diğer çalışmalara dahil edilmektedir.
            1999). Bu özellik diğer yöntemlerden farklı olarak   Her yaş grubu için iki öğretmen bulunmaktadır. Bazı
            oldukça dikkat çekmektedir.                       merkezlerde ise yaklaşık yirmi çocuğun bulunduğu

            Öğretmenler, çocukların keşfetmeleri ve problem   karışık yaş gruplarından meydana gelen gruplar
            çözmeleri için çok fazla imkana sahip ortamlar    bulunmaktadır.
            yaratmaktadırlar. Bunların çoğunluğu iş birliği ve   Çocuğun rolü proje geliştikçe öğretmenle birlikte
            tartışmaların olduğu küçük gruplar halinde olan   “fikir topuna” ileri geri vurmaktır. Çocuklar,
            ortamlardır. Aynı zamanda öğretmenler, çocukların   düşüncelerini nasıl dile getirebilecekleri ve problem
            daha önceki konuşmalarını ve eylemlerini          çözme yolları konusunda fikirler üretmeleri
            hatırlayabilmelerine yardımcı olarak öğrenmeyi    için teşvik edilirler. Çocuklardan sonuca nasıl
            gözle görülür hale getirmeye çalışan kaydedici    ulaştıklarını grafikler ya da kendi yaptıkları modeller
            rolündedirler (Edwards, 2002; akt. Tonbul ve
                                                              aracılığıyla diğer arkadaşlarına göstereceği sunular
                                                              yapması beklenir (Temel ve Dere, 1999).

                                                              Öncelikle birtakım fiziksel düzenlemelerle birlikte,
                                                              kurumların standart okul profilinden farklı olarak
                                                                Reggio Emilia Yaklaşımına uygun değişikliklerle
                                                                  üstün yetenekli öğrencilerin istek ve ihtiyaçları
                                                                   doğrultusunda düzenlenmesi önemli olmakla
                                                                    birlikte, sağlanan malzeme desteği ve
                                                                    kurulan atölyelerin öğrencide hangi pozitif
                                                                    çıktıyı sağlayacağı iyi hesaplanmalıdır.
                                                                    Ayrıca Reggio Emilia Yaklaşımında eğitim
                                                                     sürecinde en büyük “öğrenen” olan ve
                                                                       öğrendiklerini yansıtarak aynı zamanda
                                                                        pusula görevi gören öğretmenlerin
                                                                        Reggio Emilia Yaklaşımına uygun gerekli
                                                                        uyum eğitimi almaları da bu süreçte
                                                                      önemlidir. Son olarak eğitimin en önemli
                                                                     ayaklarından biri olan velilerin de süreç
                                                                    içine dahil edilmesi, öğrenmenin bütünselliği
                                                                   ve kalıcılığı açısından önem taşımaktadır.
                                                                  Öğrenme sürecine katılan veli sayesinde
                                                                çocukların öğrenmeleriyle ilgili dönütler alınarak
                                                              aslında eksik gibi görünen değerlendirme basamağı
                                                              da tamamlanmış olacaktır.




            70 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75