Page 71 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 71
Öz Bakış
lkemizde Reggio Emilia Yaklaşımı ile Bilim Sanat
Merkezleri’nin bağdaşlaştırılılması ve Bilim Sanat
Ü Merkezleri’nde Reggio Emilia Yaklaşımı ile eğitim süreçleri
zenginleştirilmesi yönünde tedbirler alınması eğitsel olarak büyük
önem taşıyabilir.
Bu bağlamda Reggio Emilia Yaklaşımı ile Bilim Sanat Merkezleri’nde
kurulacak atölyelerde yaklaşım felsefesini üstün yetenekli bireyler
kazandırılabilecek bir sistematiğin oluşturulması üstün yetenekli
bireyler için ve eğitim sistemimiz için önemli katkı sağlayacaktır.
KAYNAKÇA
1. Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M. 2000. Okul Öncesi 5. Kılıç, V. C. (2018). Üstün zekâlı ve yetenekli
Eğitim ve Ana Sınıfı Programları. Ya-Pa Yayın Paz. çocukların eğitiminde ülke politikaları ve eğitim
Tic. A.Ş. İstanbul. uygulamaları. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü.
135-143.
2. Bapoğlu Dümenci, S., Gürsoy, F., & Aral, N.
(2016). Türkiye’ de okul öncesi dönemdeki üstün 6. Özsoy, Y., Saldıroğlu, H., & Sever, M. (1991). Üstün
potansiyelli ve üstün zekâlı olan çocukların yetenekli çocuklar ve eğitimleri Ön Raporu. Ankara:
eğitimleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), TC Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik
2469-2480. Dairesi Başkanlığı.
3. Bennet, T. 2001. Reactions to Visiting the Infant- 7. Temel, Z. F. ve Dere, H. 1999. “Okul Öncesi
Toddler and Preschool Centers in Reggio Emilia, Eğitimde Yaklaşımlar”. Gazi Üniversitesi Anaokulu/
Italy. Early Research and Practice. Volume 3, Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. Ya-Pa Yayın Paz. Tic.
number 1. A.Ş. İstanbul.
4. Edwards, C.P. 2002. Three Approaches From 8. Tonbul, Y. &. Ata Çiğdem, F. (2020). Bilsem
Europe: Waldrof, Montessori, and Reggio Emilia. Denetim Rehberinin Yasal Belgeler ve Alanyazın
Early Childhood Research and Practice. Volume Temelinde İncelenmesi, E-International Journal
4, number 1 of Educational Research, Vol: 11, No: 3, 2020, pp.
36-62
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 71