Page 71 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 71

Öz Bakış






















                                     lkemizde Reggio Emilia Yaklaşımı ile Bilim Sanat
                                     Merkezleri’nin bağdaşlaştırılılması ve Bilim Sanat
                            Ü Merkezleri’nde Reggio Emilia Yaklaşımı ile eğitim süreçleri
                             zenginleştirilmesi yönünde tedbirler alınması eğitsel olarak büyük
                             önem taşıyabilir.

                             Bu bağlamda Reggio Emilia Yaklaşımı ile Bilim Sanat Merkezleri’nde
                             kurulacak atölyelerde yaklaşım felsefesini üstün yetenekli bireyler
                             kazandırılabilecek bir sistematiğin oluşturulması üstün yetenekli
                             bireyler için ve eğitim sistemimiz için önemli katkı sağlayacaktır.






                             KAYNAKÇA


                             1.   Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M. 2000. Okul Öncesi   5.   Kılıç, V. C. (2018). Üstün zekâlı ve yetenekli
                                Eğitim ve Ana Sınıfı Programları. Ya-Pa Yayın Paz.   çocukların eğitiminde ülke politikaları ve eğitim
                                Tic. A.Ş. İstanbul.              uygulamaları. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü.
                                                                 135-143.
                             2.   Bapoğlu Dümenci, S., Gürsoy, F., & Aral, N.
                                (2016). Türkiye’ de okul öncesi dönemdeki üstün   6.   Özsoy, Y., Saldıroğlu, H., & Sever, M. (1991). Üstün
                                potansiyelli ve üstün zekâlı olan çocukların   yetenekli çocuklar ve eğitimleri Ön Raporu. Ankara:
                                eğitimleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5),   TC Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik
                                2469-2480.                       Dairesi Başkanlığı.
                             3.   Bennet, T. 2001. Reactions to Visiting the Infant-  7.   Temel, Z. F. ve Dere, H. 1999. “Okul Öncesi
                                Toddler and Preschool Centers in Reggio Emilia,   Eğitimde Yaklaşımlar”. Gazi Üniversitesi Anaokulu/
                                Italy. Early Research and Practice. Volume 3,   Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. Ya-Pa Yayın Paz. Tic.
                                number 1.                        A.Ş. İstanbul.
                             4.   Edwards, C.P. 2002. Three Approaches From   8.   Tonbul, Y. &. Ata Çiğdem, F. (2020). Bilsem
                                Europe: Waldrof, Montessori, and Reggio Emilia.   Denetim Rehberinin Yasal Belgeler ve Alanyazın
                                Early Childhood Research and Practice. Volume   Temelinde İncelenmesi, E-International Journal
                                4, number 1                      of Educational Research, Vol: 11, No: 3, 2020, pp.
                                                                 36-62

























                                                                                       Temmuz 2022 - Sayı 2  |  71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76