Page 69 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 69
Öz Bakış
Reggio Emilia okullarında
yetişkinler ve çocuklar
arasındaki sosyal etkileşimi
kolaylaştırmak amacıyla bütün
çocukların ve öğretmenlerin
birlikte bulunabilecekleri
“Piazza” adı verilen büyük bir
alan bulunmaktadır. Sınıflar bu
alanın etrafında düzenlenmiştir.
Çocuklar ve yetişkinler
gün boyunca bu alandan
geçerek sosyal etkileşimin
ve paylaşımın güçlenmesine
katkıda bulunmaktadır (Aral,
Kandır ve Yaşar, 2000). Her
Reggio Emilia okulunun, doğal
materyaller ve sanatsal faaliyet
gerçekleştirmesine yardımcı
olacak malzemeler ile dolu
olan, stüdyo ve laboratuvar
karışımı “Atelier” adı verilen bir
atölyesi vardır. Her atölyede
öğretmen ve öğrencilerle birlikte
çalışan “Atelierista” adında
birer grafik sanatları uzmanı
bulunmaktadır. Bu kişi, eldeki
proje ile ilgili haftalık çalışmaların
planlanmasına yardım etmektedir.
Bu çalışmalar, öğrencinin kil,
Reggio Emilia okullarının dış resim, kolaj, heykel gibi yeni
görünüşü de oldukça ilgi çeken bir sanatsal çalışmaları destekleyici
yapıya sahiptir. araçlarla kendini ifade etmesine
yardımcı olmaktadır.
Su oyunlarının yapılması için Reggio Emilia okullarının dış
bölümler, tırmanmak için tepeler, görünüşü de oldukça ilgi çeken
bir yapıya sahiptir. Su oyunlarının
tamamı aileler tarafından dikilen yapılması için bölümler,
ağaçlar ve piknik yapmak için masalar tırmanmak için tepeler, tamamı
bulunmaktadır aileler tarafından dikilen ağaçlar
ve piknik yapmak için masalar
(Bennett, 2001). bulunmaktadır (Bennett, 2001).
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 69