Page 63 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 63
Öz Bakış
↘ BİLSEM’e Öğrenci Seçme Süreci Nasıl İşler?
բ BİLSEM’ler okul veya okulların tekrarı değildir.
բ BİLSEM’lere öğrenciler adrese dayalı sistem
üzerinden değil, belirli bir değerlendirme
aşamalarından geçerek ve uygun koşulları
sağlayarak kabul edilirler.
բ Bu kabul sürecinde öğrenciler hem grup hem
de bireysel zekâ testleri ile değerlendirilir.
բ Daha sonra ikamet adreslerine en yakın
BİLSEM’de destek eğitim hizmeti alırlar.
բ BİLSEM’lerde okul dışında kalan zamanlarda
eğitim verilir ve okuldaki programlara uyma
zorunluluğu veya okullardaki gibi sınav odaklı
değerlendirme yoktur.
բ Öğrenciler dönem boyunca gösterdikleri բ BİLSEM’lerde öğrenciler genel zihinsel
performanslar açısından, öğretmenler yetenek, görsel sanatlar ve müzik alanında
kurulunca değerlendirilir ve başarılı destek eğitim hizmetleri alırlar.
bulunmaları halinde eğitimlerine devam
etmelerine izin verilir. (Sezginsoy, 2007). բ Destek eğitim faaliyetleri sürecinde
okullardaki yaklaşım ve yöntemlerden farklı
բ BİLSEM kurumunda çalışılan öğretmenlerin olarak proje tabanlı öğretim, küçük grup
seçimi, BİLSEM Öğretmen Seçme ve Atama çalışması, bireysel araştırma ve tasarım gibi
Kılavuzu’na göre belirlenir. öğretim modelleri ve yaklaşımları yer alır.
բ BİLSEM’lerde okullarda uygulanan genel բ BİLSEM’lerde proje aşamasında öğrenciler, bir
program ve öğretim sürecinden ziyade, proje üretir ve sunarlar. Zorunlu olmamakla
farklılaştırılmış programlar ve küçük grup ya beraber bu projeleri ile ulusal ve uluslararası
da bireyselleştirilmiş öğretim uygulanır. yarışmalara katılmaları söz konusu olabilir.
բ BİLSEM’lerde normal sınıf ortamı
görüntüsünden farklı, fiziksel ortama sahip
atölyeler ve uygulama alanları yer alır.
BİLSEM’lere öğrenciler adrese dayalı sistem üzerinden
değil, belirli bir değerlendirme aşamalarından geçerek
ve uygun koşulları sağlayarak kabul edilirler.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 63