Page 59 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 59

Öz Bakış



            tercih edilen bir yöntem olduğu   özel gereksinimli öğrencilerin   olumlu katkılar sağlayacaktır.
            görülmüştür. Uzaktan eğitime     akademik ve sosyal yaşamlarının   Ayrıca öğretmenler de
            devam etmenin gerekliliği söz    daha iyi ilerlemesi için önemlidir.   öğrencilerini her yönüyle tanımak
            konusu olduğunda uzaktan         Velilerin, çocuklarının destek   ve onlara faydalı olabilmek için
            eğitimde destek eğitim           eğitim odasından mümkün olan     neler yapabileceğini düşünmeye
            hizmetlerinin geliştirilmesine   en üst düzeyde yararlanmaları    ve planlamaya mutlaka zaman
            ilişkin içerik ve erişim açısından   için gerekli girişimlerde    ayırmalıdır. Okul yöneticileri
            çeşitli çalışmaların yapılmasının   bulunmaları gerekmektedir.    özel gereksinimli öğrencilerin
            gerekli olduğu söylenebilir.     Çocuklarının performansına ve    eğitim ihtiyaçlarını karşılamak
                                             öğrenme özelliklerine uygun      üzere destek eğitim odasının
            Kaynaştırma/bütünleştirme
            uygulamalarında veli-öğretmen-   şekilde BEP’in hazırlanması için   açılmasına ve uygun şekilde
            okul idaresi işbirliği kuşkusuz   öğretmenlerle işbirliği yapması   donanımlarını sağlamasına özen
                                             çocuğun akademik gelişimine      göstermelidirler.












               Unutulmamalıdır ki kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarındaki tüm

              paydaşlar üstüne düşen görev ve sorumluluklarını tam ve doğru şekilde

                 yerine getirdiklerinde özel gereksinimli öğrenciler toplumsal yaşama
                       bağımsız bireyler olarak bir adım daha yaklaşmış olacaktır.










            KAYNAKÇA

            1.   Can, B. (2015). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı İle İlgili Özel Eğitim   10.  Özbey, F. (2019), Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara/Bireylere Sunulan Eğitim
               Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm   Hizmetleri, Ü. ŞAHBAZ içinde, Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, s.
               Önerileri(KKTC Örneği).Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yakındoğu   115-139, Ankara: Vize Akademik.
               Üniversitesi, Lefkoşa.
                                                              11.  RESMİ GAZETE- (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği.
            2.   Clark, S., G. (2000). The IEP Process As A Tool For Collaboration. Teaching   Sayı:26184/Tarih:31.05.2006.
               Exceptional Children, 33(2).
                                                              12.  Sayan, A. (2019). Destek Eğitim Odalarında Eğitim Alan Okul Öncesi Kaynaştırma
            3.   Fıscus, E., D., and Mandell, C., J. (2002). Developing Individualized Education   Öğrencilerinin Gelişimlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi,
               Programs, (Çev. H. G. Şenel & E. Tekin). (Ed. G. Akçamete) 2. baskı, Ankara.  Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve
                                                                 Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
            4.   Kale, M., Demir, S. (2017). İlkokullardaki destek oda eğitiminin Türkçe ve
               matematik derslerindeki başarı üzerindeki etkisinin incelenmesi, TÜBAV Bilim 10   13.  Ünal, H. (2008), Birlikte Eğitim Ortamındaki Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş
               (4) syf. 47-57.                                   Öğrencilere Destek Eğitim Odasında Verilen Destek Eğitimin Etkililiği.
                                                                 Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
            5.   MEB. (2016). Destek Eğitim Odası Kılavuzu. 30.04.2021 tarihinde  Ankara.
            6.   https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_08/03045051_destek_egitim_  14.  Yavuz, Y.&O. (2016), Destek Eğitim Odasında Uygulanan Etkinliklerin İlkokul
               odasi_kilavuz.pdf adresinden alındı.              Düzeyindeki Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılık Becerilerine Etkisi, Üstün
            7.   MEB. (2018) Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Özel   Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), s. 1-13.
               Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. 05.05.2021 tarihinde  15.  Yazçayır, G. (2020). Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası
            8.   https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_07/09101900_ozel_egitim_  Uygulamalarının İncelenmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Eskişehir Anadolu
               hizmetleri_yonetmeligi_07072018.pdf  adresinden alındı.  Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
            9.   Melekoğlu, M.A. (2018), Özel Eğitimde Yerleştirme Yaklaşımları ve En Az
               Sınırlandırılmış Eğitim Ortamı, M. ÇİTİL içinde, Özel Eğitimde Bütünleştirme, s.
               21-38, Ankara: Vize Akademik.





                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64