Page 59 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 59
Öz Bakış
tercih edilen bir yöntem olduğu özel gereksinimli öğrencilerin olumlu katkılar sağlayacaktır.
görülmüştür. Uzaktan eğitime akademik ve sosyal yaşamlarının Ayrıca öğretmenler de
devam etmenin gerekliliği söz daha iyi ilerlemesi için önemlidir. öğrencilerini her yönüyle tanımak
konusu olduğunda uzaktan Velilerin, çocuklarının destek ve onlara faydalı olabilmek için
eğitimde destek eğitim eğitim odasından mümkün olan neler yapabileceğini düşünmeye
hizmetlerinin geliştirilmesine en üst düzeyde yararlanmaları ve planlamaya mutlaka zaman
ilişkin içerik ve erişim açısından için gerekli girişimlerde ayırmalıdır. Okul yöneticileri
çeşitli çalışmaların yapılmasının bulunmaları gerekmektedir. özel gereksinimli öğrencilerin
gerekli olduğu söylenebilir. Çocuklarının performansına ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamak
öğrenme özelliklerine uygun üzere destek eğitim odasının
Kaynaştırma/bütünleştirme
uygulamalarında veli-öğretmen- şekilde BEP’in hazırlanması için açılmasına ve uygun şekilde
okul idaresi işbirliği kuşkusuz öğretmenlerle işbirliği yapması donanımlarını sağlamasına özen
çocuğun akademik gelişimine göstermelidirler.
Unutulmamalıdır ki kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarındaki tüm
paydaşlar üstüne düşen görev ve sorumluluklarını tam ve doğru şekilde
yerine getirdiklerinde özel gereksinimli öğrenciler toplumsal yaşama
bağımsız bireyler olarak bir adım daha yaklaşmış olacaktır.
KAYNAKÇA
1. Can, B. (2015). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı İle İlgili Özel Eğitim 10. Özbey, F. (2019), Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara/Bireylere Sunulan Eğitim
Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Hizmetleri, Ü. ŞAHBAZ içinde, Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, s.
Önerileri(KKTC Örneği).Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yakındoğu 115-139, Ankara: Vize Akademik.
Üniversitesi, Lefkoşa.
11. RESMİ GAZETE- (2006). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği.
2. Clark, S., G. (2000). The IEP Process As A Tool For Collaboration. Teaching Sayı:26184/Tarih:31.05.2006.
Exceptional Children, 33(2).
12. Sayan, A. (2019). Destek Eğitim Odalarında Eğitim Alan Okul Öncesi Kaynaştırma
3. Fıscus, E., D., and Mandell, C., J. (2002). Developing Individualized Education Öğrencilerinin Gelişimlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi,
Programs, (Çev. H. G. Şenel & E. Tekin). (Ed. G. Akçamete) 2. baskı, Ankara. Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve
Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
4. Kale, M., Demir, S. (2017). İlkokullardaki destek oda eğitiminin Türkçe ve
matematik derslerindeki başarı üzerindeki etkisinin incelenmesi, TÜBAV Bilim 10 13. Ünal, H. (2008), Birlikte Eğitim Ortamındaki Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş
(4) syf. 47-57. Öğrencilere Destek Eğitim Odasında Verilen Destek Eğitimin Etkililiği.
Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
5. MEB. (2016). Destek Eğitim Odası Kılavuzu. 30.04.2021 tarihinde Ankara.
6. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_08/03045051_destek_egitim_ 14. Yavuz, Y.&O. (2016), Destek Eğitim Odasında Uygulanan Etkinliklerin İlkokul
odasi_kilavuz.pdf adresinden alındı. Düzeyindeki Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılık Becerilerine Etkisi, Üstün
7. MEB. (2018) Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Özel Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), s. 1-13.
Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. 05.05.2021 tarihinde 15. Yazçayır, G. (2020). Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası
8. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_07/09101900_ozel_egitim_ Uygulamalarının İncelenmesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Eskişehir Anadolu
hizmetleri_yonetmeligi_07072018.pdf adresinden alındı. Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
9. Melekoğlu, M.A. (2018), Özel Eğitimde Yerleştirme Yaklaşımları ve En Az
Sınırlandırılmış Eğitim Ortamı, M. ÇİTİL içinde, Özel Eğitimde Bütünleştirme, s.
21-38, Ankara: Vize Akademik.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 59