Page 57 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 57

Öz Bakış



            yararlanmasının, öğrencinin akademik hayatına olumlu katkılar
            sunabileceği yönündedir.

            Çocuklara verilen destek eğitim hizmetlerinin önemli paydaşları
            öğrencilerin velileri ve öğrencilere destek eğitim hizmeti sunan
            öğretmenleridir. Bu nedenle bu çalışmada, İzmir ili Bayraklı ilçesindeki
            okullara devam eden özel gereksinimli öğrencilerin destek eğitim
            hizmetlerinden aldıkları verimin öğretmen ve veli paydaşları açısından
            incelenmesi amaçlanmıştır.
            ↘   Araştırma Örneklemi


            Bu çalışmaya ilçedeki tüm kademe ve sınıflardan toplam 77 veli, 120
            öğretmen katılmıştır. Destek eğitim odalarından yararlanan çocukların
            büyük bir kısmının 10 yaş seviyesinde ve erkek çocuğu olduğu,
            üçüncü-dördüncü sınıfa devam eden çocuklar olduğu, çocukların
            evde derslerinin anneler tarafından takip edildiği görülmektedir.

            ↘   Ölçme Aracı


            Özel gereksinimli öğrencilerin destek eğitim odalarında aldıkları
            hizmetlerin verimliliğini öğretmen ve veli paydaşları açısından
            incelemeyi hedefleyen bu çalışmada velilerin yanıtlaması için
            oluşturulan 21 maddelik anket hazırlanmıştır.

            ↘   Araştırma Bulguları

            Veli Görüşlerine İlişkin Bulgular

            Velilerle yapılan anket sonuçları incelendiğinde öğrencilerin büyük
            bir çoğunluğunun devam ettikleri okulda destek eğitim odasının
            olduğu görülmüştür. Bu destek eğitim odalarından çoğunlukla
            yararlanıldığı, katılımcıların çocuklarının büyük bir bölümünün 2020-
            2021 eğitim-öğretim yılında destek eğitim hizmetlerinden yararlandığı
            bulgulanmıştır. Anket bulgularına göre öğrencilerin çoğunlukla
            matematik ve Türkçe derslerinden destek eğitim aldıkları, bu
            hizmetlerden en az haftada iki saat almak üzere, yoğunlukla 4-8 saat
            arasında yararlandıkları ortaya çıkmıştır.

            Destek eğitim odalarında hizmet veren öğretmenlerin branşlarının
            genellikle matematik ve sınıf öğretmenliği olduğu görülmektedir.
            Bulgular incelendiğinde katılımcıların çocuklarının büyük bir
            çoğunluğuna devam ettikleri okulda BEP’in hazırlandığı tespit
            edilmiştir. BEP hazırlama sürecinde çoğunlukla velilerin BEP
            toplantısına çağırıldığı ve velilerin bu toplantıya katılım sağladıkları,
            BEP ile ilgili velilerin görüşlerinin alındığı görülmektedir.

            Bulgular incelendiğinde velilerin bir kısmının çocuklarının devam
            ettikleri okulda aldıkları destek eğitim hizmetleri ve BEP ile ilgili
            fikirlerinin ve bilgilerinin olmadığı görülmüştür. Bu bulgudan hareketle



                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62