Page 57 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 57
Öz Bakış
yararlanmasının, öğrencinin akademik hayatına olumlu katkılar
sunabileceği yönündedir.
Çocuklara verilen destek eğitim hizmetlerinin önemli paydaşları
öğrencilerin velileri ve öğrencilere destek eğitim hizmeti sunan
öğretmenleridir. Bu nedenle bu çalışmada, İzmir ili Bayraklı ilçesindeki
okullara devam eden özel gereksinimli öğrencilerin destek eğitim
hizmetlerinden aldıkları verimin öğretmen ve veli paydaşları açısından
incelenmesi amaçlanmıştır.
↘ Araştırma Örneklemi
Bu çalışmaya ilçedeki tüm kademe ve sınıflardan toplam 77 veli, 120
öğretmen katılmıştır. Destek eğitim odalarından yararlanan çocukların
büyük bir kısmının 10 yaş seviyesinde ve erkek çocuğu olduğu,
üçüncü-dördüncü sınıfa devam eden çocuklar olduğu, çocukların
evde derslerinin anneler tarafından takip edildiği görülmektedir.
↘ Ölçme Aracı
Özel gereksinimli öğrencilerin destek eğitim odalarında aldıkları
hizmetlerin verimliliğini öğretmen ve veli paydaşları açısından
incelemeyi hedefleyen bu çalışmada velilerin yanıtlaması için
oluşturulan 21 maddelik anket hazırlanmıştır.
↘ Araştırma Bulguları
Veli Görüşlerine İlişkin Bulgular
Velilerle yapılan anket sonuçları incelendiğinde öğrencilerin büyük
bir çoğunluğunun devam ettikleri okulda destek eğitim odasının
olduğu görülmüştür. Bu destek eğitim odalarından çoğunlukla
yararlanıldığı, katılımcıların çocuklarının büyük bir bölümünün 2020-
2021 eğitim-öğretim yılında destek eğitim hizmetlerinden yararlandığı
bulgulanmıştır. Anket bulgularına göre öğrencilerin çoğunlukla
matematik ve Türkçe derslerinden destek eğitim aldıkları, bu
hizmetlerden en az haftada iki saat almak üzere, yoğunlukla 4-8 saat
arasında yararlandıkları ortaya çıkmıştır.
Destek eğitim odalarında hizmet veren öğretmenlerin branşlarının
genellikle matematik ve sınıf öğretmenliği olduğu görülmektedir.
Bulgular incelendiğinde katılımcıların çocuklarının büyük bir
çoğunluğuna devam ettikleri okulda BEP’in hazırlandığı tespit
edilmiştir. BEP hazırlama sürecinde çoğunlukla velilerin BEP
toplantısına çağırıldığı ve velilerin bu toplantıya katılım sağladıkları,
BEP ile ilgili velilerin görüşlerinin alındığı görülmektedir.
Bulgular incelendiğinde velilerin bir kısmının çocuklarının devam
ettikleri okulda aldıkları destek eğitim hizmetleri ve BEP ile ilgili
fikirlerinin ve bilgilerinin olmadığı görülmüştür. Bu bulgudan hareketle
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 57