Page 55 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 55
Öz Bakış
BEP, bir ekip işidir. Özel
gereksinimi olan öğrenci ve
öğretim programı hakkında bilgisi
olan, kaynaklara ulaşabilen ve
öğrenci için gerekli uyarlamaları
yapabilen kişilerden oluşan bir
ekip tarafından gerçekleştirilir
(Clark,2000, akt. Can,2015). Özel
Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’ne
göre, özel eğitim okullarında
ve kaynaştırma uygulamasının
yapıldığı okullarda özel
gereksinimli öğrenci için BEP
geliştirilmesi, uygulanması,
izlenmesi, değerlendirilmesi için
BEP Geliştirme Birimi kurulur. BEP
Geliştirme Birimi, okul müdürü
veya görevlendireceği bir müdür
yardımcısının başkanlığında,
rehberlik öğretmeni, öğrencinin
sınıf öğretmeni, öğrencinin
dersini okutan alan öğretmeni,
öğrencinin velisi ve öğrenciden
oluşur. Gerektiğinde görüşlerine
başvurulmak üzere, Rehberlik
Araştırma Merkezi’ndeki
Özel Eğitim Değerlendirme
Kurulu’ndan bir üyenin BEP
geliştirme ekibine katılımı
BEP, bir ekip işidir. Özel gereksinimi olan sağlanır. Mesleki eğitim veren
özel eğitim okullarında eğitim ve
öğrenci ve öğretim programı hakkında öğretim hizmetlerini planlamak,
izlemek ve değerlendirmek
bilgisi olan, kaynaklara ulaşabilen amacıyla BEP geliştirme birimine
meslek derslerini okutan bir alan
ve öğrenci için gerekli uyarlamaları öğretmeni katılır.
yapabilen kişilerden oluşan bir ekip Özel Eğitim Hizmetleri
Yönetmeliği’ne göre destek
tarafından gerçekleştirilir (Clark,2000, eğitim odası, kaynaştırma/
akt. Can,2015). bütünleştirme yoluyla eğitimlerine
devam eden öğrenciler ile özel
yetenekli öğrencilere ihtiyaç
duydukları alanlarda destek
eğitim hizmetleri verilmesi
için düzenlenmiş ortam olarak
tanımlanmaktadır (MEB,2018).
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 55