Page 53 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 53
Öz Bakış
Bir toplumu güzelleştiren şeylerin
başında farklılıklar gelir.
Derya ESEN / Uzman Özel Eğitim Öğretmeni
Bayraklı Rehberlik ve Araştırma Merkezi
↘ ÖZET
eryüzünde yaşayan tüm canlılar bütün Milli Eğitim Bakanlığı, bu uygulamada özel eğitim
benzerliklerine ve ortak özelliklerine gereksinimi olan öğrenciyi akademik olarak
Y rağmen farklılıklar gösterir. Onları yaşıtlarıyla benzer nitelikte performans gösterir
“özel” kılan da işte bu farklılıklarıdır. Özel hale gelmesi için kendi okulunun içinde ‘Destek
eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitsel Eğitim Odası’ndan eğitim almasını yasal zorunluluk
performanslarının, öğrenme ve kişilik özelliklerinin, haline getirerek eğitimde fırsat eşitliği ve adaletin
ilgi ve tercihlerinin birbirinden farklı oluşu, sağlanması için önemli bir yol açmıştır. Böylelikle
onlara verilmesi gereken eğitim hizmetlerinin özel gereksinimli öğrencimiz hem akranlarıyla
özelleştirilmesini, bireyselleştirilmesini gerekli hale aynı eğitim ortamında eğitime devam edecek
getirmiştir. hem de gereksinim ve özelliklerine uygun şekilde
desteklenmiş olacaktır.
Dünyada ve son zamanlarda ülkemizde yer bulan
kapsayıcı eğitim yaklaşımı ile özel gereksinimli Bu çalışmada, İzmir ili Bayraklı ilçesindeki
bireyin performansına, sosyokültürel özelliklerine, okullara devam eden Tam Zamanlı Kaynaştırma/
ihtiyaçlarına göre eğitimin düzenlenmesi esas hale Bütünleştirme tedbiri alan özel gereksinimli
gelmeye başlamıştır. öğrencilerin, okullarındaki destek eğitim
Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitim odalarından aldıkları hizmetler değerlendirilmiştir.
ortamlarını ve hizmetlerini, eğitimde kullanılan Bu değerlendirme okullarda görev yapan
yöntem ve teknikleri, kullanılacak eğitim programını, öğretmenler ve özel gereksinimli öğrencilerin velileri
materyallerini yukarıda değindiğimiz bileşenlere açısından yapılmıştır.
göre çocuklara uygun hale getirerek sunmak Değerlendirmedeki amaç, verilen destek eğitim
kapsayıcı eğitimin en önemli özelliğidir. Bu hizmetlerini ortaya koymak ve bu hizmetleri daha
yaklaşımla eğitimde fırsat eşitliğinin ve adaletin verimli hale getirmek için yapılması gerekenleri
sağlanması hedef alınmaktadır. Ülkemizdeki Tam belirleyebilmektir.
Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme uygulamaları,
kapsayıcı eğitimin sahadaki yansıması olarak
düşünülebilir.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 53