Page 53 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 53

Öz Bakış











                      Bir toplumu güzelleştiren şeylerin


                                başında farklılıklar gelir.







                                     Derya ESEN   / Uzman Özel Eğitim Öğretmeni
                                       Bayraklı Rehberlik ve Araştırma Merkezi




            ↘   ÖZET




                     eryüzünde yaşayan tüm canlılar bütün     Milli Eğitim Bakanlığı, bu uygulamada özel eğitim
                     benzerliklerine ve ortak özelliklerine   gereksinimi olan öğrenciyi akademik olarak
            Y rağmen farklılıklar gösterir. Onları            yaşıtlarıyla benzer nitelikte performans gösterir
            “özel” kılan da işte bu farklılıklarıdır. Özel    hale gelmesi için kendi okulunun içinde ‘Destek
            eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitsel        Eğitim Odası’ndan eğitim almasını yasal zorunluluk
            performanslarının, öğrenme ve kişilik özelliklerinin,   haline getirerek eğitimde fırsat eşitliği ve adaletin
            ilgi ve tercihlerinin birbirinden farklı oluşu,   sağlanması için önemli bir yol açmıştır. Böylelikle
            onlara verilmesi gereken eğitim hizmetlerinin     özel gereksinimli öğrencimiz hem akranlarıyla
            özelleştirilmesini, bireyselleştirilmesini gerekli hale   aynı eğitim ortamında eğitime devam edecek
            getirmiştir.                                      hem de gereksinim ve özelliklerine uygun şekilde
                                                              desteklenmiş olacaktır.
            Dünyada ve son zamanlarda ülkemizde yer bulan
            kapsayıcı eğitim yaklaşımı ile özel gereksinimli   Bu çalışmada, İzmir ili Bayraklı ilçesindeki
            bireyin performansına, sosyokültürel özelliklerine,   okullara devam eden Tam Zamanlı Kaynaştırma/
            ihtiyaçlarına göre eğitimin düzenlenmesi esas hale   Bütünleştirme tedbiri alan özel gereksinimli
            gelmeye başlamıştır.                              öğrencilerin, okullarındaki destek eğitim

            Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitim   odalarından aldıkları hizmetler değerlendirilmiştir.
            ortamlarını ve hizmetlerini, eğitimde kullanılan   Bu değerlendirme okullarda görev yapan
            yöntem ve teknikleri, kullanılacak eğitim programını,   öğretmenler ve özel gereksinimli öğrencilerin velileri
            materyallerini yukarıda değindiğimiz bileşenlere   açısından yapılmıştır.
            göre çocuklara uygun hale getirerek sunmak        Değerlendirmedeki amaç, verilen destek eğitim
            kapsayıcı eğitimin en önemli özelliğidir. Bu      hizmetlerini ortaya koymak ve bu hizmetleri daha
            yaklaşımla eğitimde fırsat eşitliğinin ve adaletin   verimli hale getirmek için yapılması gerekenleri
            sağlanması hedef alınmaktadır. Ülkemizdeki Tam    belirleyebilmektir.
            Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme uygulamaları,
            kapsayıcı eğitimin sahadaki yansıması olarak
            düşünülebilir.






                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58