Page 49 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 49
Öz Bakış
halen provalarımızı yüz yüze değil
de çevrimiçi devam ediyoruz. Öte
yandan konserlerimiz başladı ve son
hız konser vermeye devam ediyoruz. Öğrencilerimiz artık üniversiteye
Yine salgın hastalık döneminde
yaşanan bir diğer ilginç gelişme bazı gitmeye başladılar. Şu an İZOT’ un 7
çocuklarımızın anneleri evde oldukları öğrencisi üniversitede, 1 öğrencimiz
süreçte çocuklarına yardımcı yüksek lisans yapıyor. Sanırım bu
olabilmek adına çalgı öğrenmeye
başladılar. Çocukları ile birlikte durumun benim için de bir mutluluk
evde müzik yapmanın onlara da iyi kaynağı olduğunu söylememe gerek
geldiğini düşünüyorum.
yoktur.
Otizm tanısı almış olup müzik
alanında kendini yetiştirmiş, bu
alanda eğitimler alan bireylerin
sayısı gün geçtikçe artıyor. Sizin
bu konuya bakışınızı öğrenebilir 1 öğrencimiz yüksek lisans yapıyor. çocuklar ve akademik bir eğitimi
miyiz? Otizmli bireylerin akademik Sanırım bu durumun benim için sonuna kadar hak ediyorlar.
anlamda müzik becerilerini de bir mutluluk kaynağı olduğunu
geliştirmek adına çalışmalar da söylememe gerek yoktur. Birlikte İZOT’a devam eden çocuklarınızın
bulundunuz mu? çalıştığım çocukların çoğunu müzikle bir kısmının eğitim hayatı hala
devam ediyor. Bu çocukların destek
Evet, gerçekten bu konudaki örnekler ilgili çok üst düzeyde becerileri var. eğitimden de faydalandığını da
son yıllarda oldukça arttı. Müziğe Örneğin absolut kulak dediğimiz bir biliyoruz. Bu çocuklar ve aileler için
ilgisi olan özel gereksinimli bireylerin olay var. Bu kulağa sahip çocuklar hepsini planlamak zor oluyor mu?
doğru yönlendirmelerle bu alanda duydukları her sesi herhangi bir
akademik anlamda ilerlediklerine referans değeri olmadan tanıyabilme Okul ve destek eğitim bu çocuklar
fazlasıyla şahit oluyorum. Bunun için yeteneğine sahipler. Bu özellik çok için çok önemli ama işin bu kısmında
eğitimcilerin ve ailelerin işbirliğiyle az görülen ve genetik bir yapısının daha çok akademik becerilerin
mücadele etmesi gerektiğini olduğu düşünülen bir özelliktir. Bu geliştirilmesine yönelik çalışmalar
düşünüyorum. 2013 yılında İZOT özelliğe sahip kişiler duydukları yapılıyor. Ama biz müzik yapıyoruz
kurulduğu zamanlarda öğrencilerimin her sesin notasını çıkarabilir ve ve bunu müzik biraz daha eğlence
bu aşamalara gelebileceğini görmek sesinin perdesini tanımlayabilirler. tarafında düşünebiliriz. O nedenle
bir hayal gibiydi. Amacım bir arada Bu çocukların işitsel algıları çok ne aileler için ne de çocuklar için bu
olabilmek ve müzik yapabilmekti. kuvvetli, seslere karşı odaklanma planlamayı yapmak zor bir iş haline
Ancak İZOT’la birlikte çocuklar hem durumları da çok üst düzeydedir. dönüşmüyor. Ama iş eğlenceden
sosyal hem de akademik olarak 4 yaşında bir öğrencimle çalışırken çıkıp akademik müzik kariyerine
ilerlemeye başladılar. Önce Güzel tişörtümdeki yazıyı okumaya başladı. dönüştüğünde işin içine ciddiyetin
Sanatlar Liselerine yerleşmeye Büyük gruptaki öğrenciler bana girmesi kaçınılmaz oluyor. Ben bu
başladılar. Bu süreçte çok mücadele hep 3 yaşında okumayı öğrendim süreçte katı bir akademik müzik
ettik. Zaman içinde onlar mezun diyorlardı. Artık bu gibi durumlara eğitiminden yana değilim. Akademik
olduktan sonra da artık bütün fazlasıyla şahit oluyorum. Çalıştığım eğitimi keyifli şekliyle sürdürmekten
ailelerin beklentisi üniversite oldu. kimi çocuklar bütün notaları biliyor. yanayım. Beraber çalışıyoruz,
Üniversite kapılarını zorlamaya Daha piyanoyu görmeden bastığım prova yapıyoruz, İZOT şarkılarını
başladık. YÖK’le üniversitelerle notanın adını söyleyebiliyorlar. söylüyoruz, bir yandan da bir yandan
görüştük, bununla ilgili çok mücadele Erken yaşta başlanırsa çok daha iyi da akademik müzik eğitimlerine
verdik. Öğrencilerimiz artık yerlere geleceklerine inanıyorum. destek oluyoruz.
üniversiteye gitmeye başladılar. Şu Gördüğünüz gibi bu çocuklar Yeri gelmişken, İZOT’un içinde,
an İZOT’ un 7 öğrencisi üniversitede, gerçekten özel yeteneği olan büyük grubumuzda çeşitli sebeplerle
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 49