Page 46 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 46
Öz Bakış
bulunuşluk düzeylerine bakılmamıştı. otizm kelimesini kullanmamıza şey ise sınıflarında özel gereksinimli
Tek kriterimiz otizmli olmaktı. O gerek kalmadı. Prova yaparken bireylere nasıl davranmaları gerektiği
nedenle farklı yaş gruplarından bile çocuklara “hadi İZOT başlıyor” oldu. Bunun da çok değerli bir şey
otizmli bireylerle çalışma başladık. diyorum. Artık “İZOT” da markalaştı olduğunu düşünüyorum. Hatta ben
Dolayısıyla yaş aralığı oldukça geniş ve logomuz bile oldu. bunun bir üst aşaması onların da
bir yelpazeye dönüştü. 15-38 yaş İZOT’da birlikte çalıştığınız destek gittikleri yerlerde bir otizm korosu
aralığında katılımcılarımız var. Yaş aldığınız kişiler var mı? kurmasını ve bulundukları yerdeki
ortalamamız şu an için 23 yaş çocukların hayatlarına dokunmasını
seviyesindedir. Grup bu kadar Önceleri tek başımaydım. Kimi zaman çok isterim. Böylelikle tek başına bir
genişleyince İZOT’a katılmak isteyen ailelerden de destek alıyordum. ağaç gibi olmaktansa bir ormana
okul öncesi ve ilkokul çağındaki Zaman içinde üniversitelerden dönüşebiliriz.
çocuklarımızı İZOT MİNİ grubuna gönüllü eğitimciler ve gönüllü İZOT’ta ritim grubunun şefliğini
dâhil etmeye başladım. Yetişkin öğrenciler gelmeye başladı. Buca emekli Müzik Öğretmenimiz Şefika
yaştaki katılımcıları müzikal anlamda Eğitim Fakültesi’nde birkaç yıl YURGA Hocamız ile yürütüyor. Şefika
belli bir aşamaya geldikten sonra boyunca öğretim üyesi olarak Hocam büyük ve küçük grupla ritim
gruba dâhil ediyorum. Böylelikle çalışmıştım. Müzik Öğretmenliği ve çalışmalarına ve annelerden oluşan
grup dinamiği korunmuş oluyor. Öte Resim Öğretmenliği bölümlerinin bir koro ile çalışmalar yapıyordu.
yandan kafamdaki bir diğer önemli özel eğitim derslerine giriyordum. Ama salgın hastalık dönemi ile
proje İZOT GENÇ’i oluşturabilmek. Bu derslerin amacı Özel gereksinimi birlikte bir süre çevrimiçi yapılan
Ancak Covid-19 salgın hastalığının olan bireyleri tanıma ve onlarla çalışmalarına ara vermek durumunda
başlaması nedeniyle bu projemi müzik ve resim çalışmalarının nasıl kaldık. Gönüllü eğitimcilerimizden
askıya almak durumunda kaldım. yapılabileceği ile ilgili farkındalık emekli Müzik Öğretmenlerimiz
Şimdilik sadece var olan durumu ve beceri kazanabilmektir. Ayrıca Mazlum CİHANGİR ve Oğuz
korumaya yönelik çalışmalar Topluma Hizmet Uygulamaları TAKMAK hocalarımız, uzun yıllardır
yapabiliyoruz. dersi kapsamında da İZOT’a Eğitim konserlerimize mandolinle destek
Fakültesinden öğrenciler gelmeye
Orkestranızın adını nasıl koydunuz? veriyor.
başladı. Onların gelmesi hem
Orkestranın adı için çok farklı şeyler otizmi tanımaları açısından hem İZOT’a katılım için belli koşullarınız
düşündük. Hatta ailelerden “Yağmur de öğrencilerime yardım etmeleri var mı? Seçici davranıyor musunuz?
Çocuklar” isim önerisi geldi. Ancak açısından çok önemliydi. Öte yandan Koroyu kurduğumuz ilk yıllarda
“yağmur Çocuklar” dendiğinde burada edindikleri deneyimlerle herhangi bir koşul belirlemedim.
toplumun her kesiminde aynı çoğu mezun olduktan sonra farklı Ancak İZOT şu an 9 yaşında ve bu
etkiyi ve bilinci uyandırmayacağını şehirlere gittiler. Bu şehirlerde oldukça uzun bir zaman. Bu zaman
düşünerek otizm kelimesini öğretmenlik mesleğini icra etmeye içinde koronun adını duyan gelmek
kullanmamız gerektiğini düşündüm. başladılar. Öğrendikleri en önemli isteyen çok çocuğumuz oldu ve
Bu amaçla koronun ismini İzmir
Otizm Orkestrası ve Korosu
koydum. Sonrasında bu isim
ailelere de mantıklı geldi. Zaten
otizm kelimesini de çok fazla
kullanmıyoruz artık, koronun kısa
bir adı da var; İZOT. Konserlere
başlarken İZOT İzmir Otizm
Orkestrası ve Korosu şeklinde
anons ediyorum ama sonraki ikinci
üçüncü cümlemde, tüm resmi
ve özel yazışmalarda İZOT ismini
kullanıyorum. Ayrıca İZOT ismi
daha akılda kalıcı oldu böylelikle
46 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi