Page 46 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 46

Öz Bakış



            bulunuşluk düzeylerine bakılmamıştı.   otizm kelimesini kullanmamıza   şey ise sınıflarında özel gereksinimli
            Tek kriterimiz otizmli olmaktı. O   gerek kalmadı. Prova yaparken   bireylere nasıl davranmaları gerektiği
            nedenle farklı yaş gruplarından   bile çocuklara “hadi İZOT başlıyor”   oldu. Bunun da çok değerli bir şey
            otizmli bireylerle çalışma başladık.   diyorum. Artık “İZOT” da markalaştı   olduğunu düşünüyorum. Hatta ben
            Dolayısıyla yaş aralığı oldukça geniş   ve logomuz bile oldu.     bunun bir üst aşaması onların da
            bir yelpazeye dönüştü. 15-38 yaş   İZOT’da birlikte çalıştığınız destek   gittikleri yerlerde bir otizm korosu
            aralığında katılımcılarımız var.  Yaş   aldığınız kişiler var mı?  kurmasını ve bulundukları yerdeki
            ortalamamız şu an için 23 yaş                                     çocukların hayatlarına dokunmasını
            seviyesindedir. Grup bu kadar    Önceleri tek başımaydım. Kimi zaman   çok isterim. Böylelikle tek başına bir
            genişleyince İZOT’a katılmak isteyen   ailelerden de destek alıyordum.   ağaç gibi olmaktansa bir ormana
            okul öncesi ve ilkokul çağındaki   Zaman içinde üniversitelerden   dönüşebiliriz.
            çocuklarımızı İZOT MİNİ grubuna   gönüllü eğitimciler ve gönüllü   İZOT’ta ritim grubunun şefliğini
            dâhil etmeye başladım. Yetişkin   öğrenciler gelmeye başladı. Buca   emekli Müzik Öğretmenimiz Şefika
            yaştaki katılımcıları müzikal anlamda   Eğitim Fakültesi’nde birkaç yıl   YURGA Hocamız ile yürütüyor. Şefika
            belli bir aşamaya geldikten sonra   boyunca öğretim üyesi olarak   Hocam büyük ve küçük grupla ritim
            gruba dâhil ediyorum. Böylelikle   çalışmıştım. Müzik Öğretmenliği ve   çalışmalarına ve annelerden oluşan
            grup dinamiği korunmuş oluyor. Öte   Resim Öğretmenliği bölümlerinin   bir koro ile çalışmalar yapıyordu.
            yandan kafamdaki bir diğer önemli   özel eğitim derslerine giriyordum.   Ama salgın hastalık dönemi ile
            proje İZOT GENÇ’i oluşturabilmek.   Bu derslerin amacı Özel gereksinimi   birlikte bir süre çevrimiçi yapılan
            Ancak Covid-19 salgın hastalığının   olan bireyleri tanıma ve onlarla   çalışmalarına ara vermek durumunda
            başlaması nedeniyle bu projemi   müzik ve resim çalışmalarının nasıl   kaldık. Gönüllü eğitimcilerimizden
            askıya almak durumunda kaldım.   yapılabileceği ile ilgili farkındalık   emekli Müzik Öğretmenlerimiz
            Şimdilik sadece var olan durumu   ve beceri kazanabilmektir. Ayrıca   Mazlum CİHANGİR ve Oğuz
            korumaya yönelik çalışmalar      Topluma Hizmet Uygulamaları      TAKMAK hocalarımız, uzun yıllardır
            yapabiliyoruz.                   dersi kapsamında da İZOT’a Eğitim   konserlerimize mandolinle destek
                                             Fakültesinden öğrenciler gelmeye
            Orkestranızın adını nasıl koydunuz?                               veriyor.
                                             başladı. Onların gelmesi hem
            Orkestranın adı için çok farklı şeyler   otizmi tanımaları açısından hem   İZOT’a katılım için belli koşullarınız
            düşündük. Hatta ailelerden “Yağmur   de öğrencilerime yardım etmeleri   var mı? Seçici davranıyor musunuz?
            Çocuklar” isim önerisi geldi. Ancak   açısından çok önemliydi. Öte yandan   Koroyu kurduğumuz ilk yıllarda
            “yağmur Çocuklar” dendiğinde     burada edindikleri deneyimlerle   herhangi bir koşul belirlemedim.
            toplumun her kesiminde aynı      çoğu mezun olduktan sonra farklı   Ancak İZOT şu an 9 yaşında ve bu
            etkiyi ve bilinci uyandırmayacağını   şehirlere gittiler. Bu şehirlerde   oldukça uzun bir zaman. Bu zaman
            düşünerek otizm kelimesini       öğretmenlik mesleğini icra etmeye   içinde koronun adını duyan gelmek
            kullanmamız gerektiğini düşündüm.   başladılar. Öğrendikleri en önemli   isteyen çok çocuğumuz oldu ve
            Bu amaçla koronun ismini İzmir
            Otizm Orkestrası ve Korosu
            koydum. Sonrasında bu isim
            ailelere de mantıklı geldi. Zaten
            otizm kelimesini de çok fazla
            kullanmıyoruz artık, koronun kısa
            bir adı da var; İZOT. Konserlere
            başlarken İZOT İzmir Otizm
            Orkestrası ve Korosu şeklinde
            anons ediyorum ama sonraki ikinci
            üçüncü cümlemde, tüm resmi
            ve özel yazışmalarda İZOT ismini
            kullanıyorum. Ayrıca İZOT ismi
            daha akılda kalıcı oldu böylelikle



            46 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51