Page 42 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 42

Öz Bakış








                                                                                             Ortalamanın
                                          Ortalama         Sayı             Standart Sapma
                                                                                             Standart Hatası

                 Anksiyete Ön Test        18,0870          23               15,70730         3,27520



                  Anksiyete Son Test      16,2609          23               12,76436         2,66155


                                              Tablo 2 - Anksiyete Testi Sonuçları

               Katılımcıların Beck Anksiyete Ölçeği ön test puanlarının psiko-eğitsel grup programının uygulanması ile
               son test puanlarına göre anlamlı bir şekilde düştüğü tespit edilmiştir.


            ↘   TARTIŞMA VE SONUÇ

               Bu çalışmanın amacı; Bornova RAM tarafından hazırlanan Psiko-eğitsel grup programının OSB tanısı
               almış çocukların ebeveynlerinin Anksiyete ve Depresyonları üzerindeki etkisini incelemektedir.

               Çalışma verilerinin analizi sonucunda psiko-eğitsel grup programının OSB tanısı almış çocukların
               ebeveynlerinin Anksiyete ve Depresyon düzeylerini düşürdüğü bulunmuştur. Aynı zamanda psiko-
               eğitsel grup programlarına katılan ebeveynler uygulanan bu programdan yüksek düzeyde memnun
               olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca çocuklarına ilk defa tanı konulduğu zamanda bu tip grup çalışmalarının
               yapılmasının; ailelerin yaşayacakları şok, inkâr, suçluluk, kızgınlık ve depresyon süreçlerini daha hızlı
               atlatmalarına yardımcı olarak kabul aşamasına geçişi kolaylaştıracağı düşünülmektedir.



               KAYNAKÇA


               1.   Acıbadem (2021, Kasım 30). Otizm Spektrum Bozukluğu. www.acibadem.com.tr/
                  ilgi-alani/otizm-spektrum-bozuklugu.
               2.   Aktürk,  Z., Dağdeviren,  N., Türe, M., ve Tuğlu, C. (2005). Birinci basamak için
                  beck depresyon tarama ölçeği’nin Türkçe çevriminin geçerlik ve güvenirliği.
                  Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 3, s.117-2.
               3.   Ailem Özel Eğitim (2021, Kasım 30). Özel Eğitimde Ailenin Önemi ve amacı.
                  https://www.ailemozelegitim.com/bilgi/aile-egitimi/ozel-egitimde-aile-egitiminin-
                  onemi-ve-amaci.
               4.   Beck,  A., T. (1961). An inventory for measuring depression. Arch Gen Psychiatry,
                  4(6):561-71.
               5.   Beck, A., T., Epstein, N., Brown, G., ve Steer, R., A. (1988). An inventory for
                  measuring clinical anxiety: Psychometric properties. Journal of Consult Clinical
                  Psychology, 56, s.893-897.
               6.   Cavkaytar, A. (1999). Özel Eğitimde Anne-Baba Katılımı. Anadolu Üniversitesi   Otizm
                  Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 9, s.97-106.
               7.   Öz, F. ve Bahadır Yılmaz, E. (2009). Ruh Sağlığının Korunmasında Önemli Bir   Farkındalığı
                  Kavram: Psikolojik Sağlamlık, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, s.82-89.
                  https://dergipark.org.tr/download/article-file/88536
               8.   Ulusoy M, Sahin, N, H ve Erkmen, H. (1998).Turkish Version of the Beck Anxiety
                  Inventory: Psychometric Properties. Journal of Cognitive Psychotherapy,2,
                  s.163-172.
               9.   Yeni wiki (2021, Kasım 30). Özel Eğitimde Aile Eğitimleri Programı. yenisehir.
                  fandom.com/tr/wiki/Özel_Eğitimde_Aile_Eğitimi_Programları.









            42 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47