Page 40 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 40

Öz Bakış







                                                           ↘  YÖNTEM

                                                           Bu bölümde araştırmanın modeli, katılımcılar, veri
                                                           toplama araçları, programın geliştirilmesi, uygulama ve
                                                           verilerin analiz edilmesi açıklanmıştır.


                                                           ↘   ARAŞTIRMA MODELİ


                                                           Bu çalışma ön test-son test kontrol gruplu deneysel
                                                           bir çalışmadır. Bu deneysel çalışmanın bağımlı
                                                           değişkenleri ebeveynlerin anksiyete ve depresyon
                                                           düzeyleridir. Araştırmanın bağımsız değişkeni Bornova
                                                           RAM tarafından geliştirilen psiko-eğitim çalışmasıdır.





            ↘   KATILIMCILAR

               Araştırmaya Bornova Şehit Tahsin Gerekli Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda eğitim gören 20 OSB
               tanılı çocuğun annesi, Bergama Selçukbey Ortaokulu’nda eğitim gören 9 OSB tanılı çocuğun annesi,
               Sabahat Akşiray Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda eğitim gören 14 OSB tanılı çocuğun annesi ve Atatürk
               Organize Sanayi Bölgesi (AOSB)  Özel Eğitim Uygulama Okulu, Gülen Kora Ortaokulu, Maltepe İlkokulu
               OÇEM sınıfında eğitim gören 9 OSB tanılı çocuğun annesi katılmıştır. Ancak tüm oturumları tamamlayan
               katılımcı sayısı 23’tür.



            ↘   PSİKO-EĞİTSEL GRUP PROGRAMI

               Psiko-eğitsel Grup Programı, 20 kişi olarak planlanmıştır. Program 6 hafta sürecek şekilde 6 oturumdan
               oluşmaktadır ve her oturumun süresi 2 saat olarak belirlenmiştir.

               1. Oturum  :  Tanışma – Kabul aşamalarının farkına varma

               2. Oturum :  Duyguların farkına varma- Kaygı, Stres ve
                           Depresyon kavramlarını tanıma
               3. Oturum :  Engel türlerinin özelliği ve çocuklarının
                           sınırlılıkları ve potansiyeli

               4. Oturum :  Farklı aile tutumları

               5. Oturum :  İletişim
               6. Oturum :  Yasal haklar ve Geleceği planlama olarak
                           hazırlanmıştır.

               Katılımı arttırmak ve denek kaybını önlemek amacıyla
               katılımcıların çocuklarının uygulama sırasında okulda
               olmalarına özen gösterilmiştir.






            40 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45