Page 40 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 40
Öz Bakış
↘ YÖNTEM
Bu bölümde araştırmanın modeli, katılımcılar, veri
toplama araçları, programın geliştirilmesi, uygulama ve
verilerin analiz edilmesi açıklanmıştır.
↘ ARAŞTIRMA MODELİ
Bu çalışma ön test-son test kontrol gruplu deneysel
bir çalışmadır. Bu deneysel çalışmanın bağımlı
değişkenleri ebeveynlerin anksiyete ve depresyon
düzeyleridir. Araştırmanın bağımsız değişkeni Bornova
RAM tarafından geliştirilen psiko-eğitim çalışmasıdır.
↘ KATILIMCILAR
Araştırmaya Bornova Şehit Tahsin Gerekli Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda eğitim gören 20 OSB
tanılı çocuğun annesi, Bergama Selçukbey Ortaokulu’nda eğitim gören 9 OSB tanılı çocuğun annesi,
Sabahat Akşiray Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda eğitim gören 14 OSB tanılı çocuğun annesi ve Atatürk
Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Özel Eğitim Uygulama Okulu, Gülen Kora Ortaokulu, Maltepe İlkokulu
OÇEM sınıfında eğitim gören 9 OSB tanılı çocuğun annesi katılmıştır. Ancak tüm oturumları tamamlayan
katılımcı sayısı 23’tür.
↘ PSİKO-EĞİTSEL GRUP PROGRAMI
Psiko-eğitsel Grup Programı, 20 kişi olarak planlanmıştır. Program 6 hafta sürecek şekilde 6 oturumdan
oluşmaktadır ve her oturumun süresi 2 saat olarak belirlenmiştir.
1. Oturum : Tanışma – Kabul aşamalarının farkına varma
2. Oturum : Duyguların farkına varma- Kaygı, Stres ve
Depresyon kavramlarını tanıma
3. Oturum : Engel türlerinin özelliği ve çocuklarının
sınırlılıkları ve potansiyeli
4. Oturum : Farklı aile tutumları
5. Oturum : İletişim
6. Oturum : Yasal haklar ve Geleceği planlama olarak
hazırlanmıştır.
Katılımı arttırmak ve denek kaybını önlemek amacıyla
katılımcıların çocuklarının uygulama sırasında okulda
olmalarına özen gösterilmiştir.
40 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi