Page 44 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 44
Öz Bakış
Güzel Sanatlar Fakültesi Müzikoloji Sizin kariyerinizin yolunu değiştiren
Bölümü’nde ve 2019 yılından bu şey tam olarak neydi?
yana da Yaşar Üniversitesi Sanat ve 2005 yılında henüz yüksek lisans
Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü’nde öğrencisiyken bir özel eğitim
özel gereksinimli lisans öğrencileriyle rehabilitasyon merkezinde haftada
çalışmalarını sürdürüyor. 2018 bir gün müzik çalışmaları yapıyordum.
yılından bu yana ODFED Otizm Ders verdiğim bu kurumda otizmli
Dernekleri Federasyonu’nda Danışma bir çocuğun müziğe olan ilgisi çok
Kurulu Üyeliği devam ediyor. dikkatimi çekmişti. Ders boyunca
İngilizce ve başlangıç düzeyinde gitar çalıp şarkılar söylüyordum.
Macarca bilen BERRAKÇAY’ın, O çocuk benimle hiçbir şekilde
Müzik ve Otizm üzerine makale, ilgilenmeyip sınıfın bir köşesinde
bildiri ve çevirileri vardır. Temmuz sırtını bana dönüp 45 dakika
2020’den bu yana İzmir Demokrasi boyunca ben yokmuşum gibi
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Söyleşimize başlamadan önce davranmıştı. Ders bitip ben sınıftan
Dr. Orçun BERRAKÇAY’I kısaca Müzik Bölümü Müzikoloji Anabilim çıkmak için kapıya yöneldiğimde
tanıyalım. Dalı’nda Dr. Öğretim Üyesi olarak benim çaldığım ve söylediğim
çalışmalarına devam ediyor. şarkıları tekrar etmeye başladı.
1982 yılı doğumlu Orçun Bunun dışında Yaşar Üniversitesi Bu öyle bir tekrardı ki tamamen
BERRAKÇAY, ilk ve orta öğrenimini Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik hatasızdı. Çok şaşırmıştım. O
Seydişehir’de tamamladı. Antalya Bölümü’nde de görevlendirme ile merakla hemen öğretmenlerine nasıl
Aldemir Atilla Konuk Anadolu Lisesi özel gereksinimli lisans öğrencileriyle bunu yapabildiğini sorduğumda ise
Yabancı Dil Bölümü’nden 2000 çalışıyor ve yaklaşık 17 yıldır çocuğun otizmli olduğunu öğrendim.
yılında mezun oldu. Aynı yıl Dokuz otizmli çocukların müzik eğitimi ve Tabi ki bu merakla hemen otizm
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim müzikle sosyalleşmeleri yönünde hakkında araştırmalar yapmaya
Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim çalışmalar yürütürken 2013 yılından başladım. Sonra bu araştırmayı bir
Dalı’nda lisans eğitimine başladı ve beri de kurduğu İZOT’un şefliğini ödev haline getirdim. Bu ödev kısa
2004 yılında tamamladı. Dokuz Eylül sürdürmektedir. ve yüzeysel bir ödev olmuştu ama
Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Hoş geldiniz, Sayın BERRAKÇAY ben araştırmaya ve bu öğrencilerle
Müzik Bilimleri Anabilim Dalı’nda sizi dergimizin bu sayısında zaman geçirmeye devam ediyordum.
yüksek lisans eğitimini Temmuz konuk etmekten büyük mutluluk Tez konusunu belirleme zamanı
2008’de tamamladı. Doktorasını 2015 duyuyoruz. Öncelikle teklifimizi geldiğinde ise bunun mutlaka
yılında yine Dokuz Eylül Üniversitesi kabul ettiğiniz için çok teşekkür otizmle ilgili olmasını istedim. Enstitü
Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik ederiz. de kabul edince ödevle başlayan
Bilimleri’nde tamamladı. 2011 yılında yolculuk tez konusuna dönüştü.
Erasmus programı kapsamında Ben de sizin bu nazik davetiniz
öğrenci olarak Macaristan’a gitti. teşekkür ederim. Otizmli bireylere Peki, yüksek lisans tez konunuz
Szeged Üniversitesi Juhasz Gyula yönelik farkındalıklar her geçen neydi?
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi gün biraz daha büyüyerek devam “Müziğin bir Yaygın Gelişimsel
Bölümü’nde bir yarıyıl süresince ediyor. Bu noktada farkındalık sahibi Bozukluk Tipi Olan Otizmde
eğitim aldı. Macaristan’da bulunduğu insanların daha aktif çalışmasının Ortaya Çıkan Problem Davranışlar
süre içinde iki ayrı özel eğitim gerektiğini düşünüyorum. Üzerindeki Etkisi: Ritim Uygulaması
okulunda gönüllü olarak otizmli Özgeçmişinize baktığımızda Çerçevesinde 4 Örnek Olay
çocuklarla müzik çalışmaları yaptı. müzikle başlayan bir kariyer Çalışması.”
Öğretim Görevlisi olarak; sırasıyla görüyoruz. Adından da anlaşılabileceği gibi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Peki, nasıl oldu da siz otizme ve otizmli öğrencilerin problem davranış
Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde, otizmli bireylere ilgi duymaya olarak kabul edilen davranışlarına
İzmir Demokrasi Üniversitesi başladınız? müziğin nasıl etki ettiğini araştırdım.
44 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi