Page 47 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 47
Öz Bakış
çalışacağımız çocuklarla artık bir korkusu yaşıyorlardı. Ama buraya çocuklar ne kadar erken eğitim
ön değerlendirme yapmaya ihtiyaç geldiklerinde bir sosyal ortama almaya başlarlarsa o kadar fazla
hissediyorum. Çünkü doğrudan karışma fırsatı yakaladılar. Çocukların gelişim gösterebiliyorlar. Biz de eğer
yeni bir katılımcı alırsam gruba 40 tane arkadaşı olduysa annelerin küçük yaşlarda müzikle ve oyunla
uyum sağlamada zorluk çekebilir. de 40 tane arkadaşı olmuş oldu. eğitimlerine başlayabilirsek; bu
Dokuz yıldır koruduğumuz ve Üstelik birbirlerinin yaşantılarını çok onların hem okul hayatına uyumlarına
sürdürdüğümüz bir sistemimiz iyi anlayan arkadaşlardı. Örneğin hem de akademik başarılarını daha
mevcut ve mümkün olduğunca koroda çalışan çocuklar yaş aralığı üst düzeye çıkarmalarına yardımcı
geliştirmeye çalışıyoruz. Yeni bir çok geniş; 15-38 yaş aralığını olabileceğini düşündüğümüz için bu
grup oluşturma düşüncemden düşünürsek büyük olan çocukların kararı aldık. Okul öncesi ve ilkokul
bahsetmiştim. O da kurulunca adı anneleri kendi deneyimlerini çağındaki çocukları, 11 yaşına kadar
İZOT GENÇ olacak. Böylelikle iki ana küçük olan çocukların anneleri ile olanlarını küçük gruba dâhil ediyoruz.
gruba bölündüğünde kendiliğinden paylaşıyorlar. Bu paylaşım sayesinde Onların dil ve iletişim becerileri
bir ayrım yapılmış olacak. kendi kendilerine sorunlarını daha zayıf, evet kimisi konuşmuyor
Peki, İZOT’da çalıştığınız çocuklar çözebiliyorlar. Büyük bir aile olduk, ama şunu çok iyi biliyorum ki
sabit bir ekip mi? Yani 9 yıl önce artık ekip de kalabalıklaştı. Bir yere onlar çok iyi birer dinleyiciler ve
aldığınız çocuklarla hala çalışmaya konsere gidecek oluyoruz, oldukça duydukları her şeyi kaydedebiliyorlar.
devam ediyor musunuz? kalabalık bir şekilde gidiyoruz. Ben şimdiden kodlama yaparak
Eskiden bir otobüse sığıyorduk artık şarkıları öğretiyorum, 9-10 yıl
Sohbetimizin başında İZOT’ta 4 sığamıyoruz. Şehir dışı konsere sonra şarkıların hepsini en güzel
kişi ile çalışmaya başladığımızı gideceğimiz zaman her çocuğun şekilde söyleyecekler. Ayrıca onların
söylemiştim bu sayı zamanla 45’e yanında bir tane de ebeveyn geliyor, ailelerinin de gayet mutlu ve keyifli
kadar çıktı. İlk öğrencilerimle beraber zaten 20 çocuğun üstüne ebeveyn olduklarını gözlemliyorum. İZOT MİNİ
hala çalışıyoruz. Taşınma sebebiyle de eklenince artık tek otobüse ilk kurulduğu zamanlar gözlediğim
ayrılan kişiler oldu ancak çoğunlukla sığmaz olduk. Bazı çocukların sosyal problem davranışlar zamanla azaldı.
ilk kadro yerini hala koruyor. gelişimleri o kadar iyi duruma geldi Bu problemlerin bitmesi demek o
Yaptığınız çalışmaların birey ki onlar konserlere artık tek başlarına çocuğu okul çağına hazır olması
ve ailelerin zihinsel, sosyal gelebiliyorlar. Bu değişimlerin her demek, İZOT MİNİ de oturmayı,
ve ruhsal alanlarında ne gibi birinin kendi içinde çok kıymetli beklemeyi öğrenen çocuk okula
değişimler/gelişimler yarattığını olduğunu düşünüyorum. başladığında da 45 dakika boyunca
gözlemliyorsunuz? Ailelerin Biraz da İZOT MİNİ grubundan sırasında oturmayı öğrenecek. O
yaklaşımı nasıl? bahsedebilir misiniz? Neden bu davranışı müzik aracılığıyla kazanmış
İZOT kurulurken amacım akademik grubu kurma ihtiyacı hissettiniz? olacak.
müzik eğitimi alan çocuk yetiştirmek İZOT MİNİ 2017 yılında küçük Ben onlara oturmayı öğretmiyorum,
değildi. Şimdiki amacım da bu değil grubumuz olarak kuruldu. Büyük müzik aracılığıyla birlikte paylaşım
zaten temel amacım, çocukların grubumuz olan İZOT’un, çocukların yapıyoruz, gerisi kendiliğinden
sosyalleşmeleri, bir arada bulunarak sosyal ve akademik becerilerini geliyor. Yapılan bu çalışmalar,
şarkı söyleyip mutlu olabilmeleridir. olumlu yönde etkilediğini tecrübe o çocuğun eğitim hayatını
Tüm bunların yanında başka şeyler etmiştik. Otizmli çocuğu olan kolaylaştırdığı gibi, öğretmenin
de oluşmaya başladı. Çocukların kimi aileler; çocuklarının eğitim işini de kolaylaştırıyor. Öte
arkadaşlık ilişkileri güçlenmeye hayatlarında arkadaşlık kurmada yandan çocuklarımızın devam
başladı, aileler de yalnız olmadıklarını yaşadıkları zorlukları, okula ettikleri okullarında arkadaşları
hissetmeye başladılar. Biz prova gitmekten kaçınma ve sonuç olarak tarafından kabul görmelerinde ve
yaparken 1,5-2 saat boyunca onlar eğitim hayatını sürdürememe gibi bütünleştirici eğitimin daha sağlıklı
da kendi aralarında oturup sohbet durumlarla karşılaştıklarını dile uygulanabilmesine katkı sağlıyor.
ediyorlardı. Bu aileler genellikle, getiriyorlardı. Özel gereksinimli Bu bağlamda İZOT MİNİ’nin onların
“Dışarı çıkacağız! Yine mi sorun bireylerle çalışan herkesin bildiği eğitim hayatına katkısı olacağına
yaşayacağız! Bir şey olacak!” çok önemli bir gerçek var. Bu yürekten inanıyorum.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 47