Page 47 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 47

Öz Bakış



            çalışacağımız çocuklarla artık bir   korkusu yaşıyorlardı. Ama buraya   çocuklar ne kadar erken eğitim
            ön değerlendirme yapmaya ihtiyaç   geldiklerinde bir sosyal ortama   almaya başlarlarsa o kadar fazla
            hissediyorum. Çünkü doğrudan     karışma fırsatı yakaladılar. Çocukların   gelişim gösterebiliyorlar. Biz de eğer
            yeni bir katılımcı alırsam gruba   40 tane arkadaşı olduysa annelerin   küçük yaşlarda müzikle ve oyunla
            uyum sağlamada zorluk çekebilir.   de 40 tane arkadaşı olmuş oldu.   eğitimlerine başlayabilirsek; bu
            Dokuz yıldır koruduğumuz ve      Üstelik birbirlerinin yaşantılarını çok   onların hem okul hayatına uyumlarına
            sürdürdüğümüz bir sistemimiz     iyi anlayan arkadaşlardı. Örneğin   hem de akademik başarılarını daha
            mevcut ve mümkün olduğunca       koroda çalışan çocuklar yaş aralığı   üst düzeye çıkarmalarına yardımcı
            geliştirmeye çalışıyoruz.  Yeni bir   çok geniş; 15-38 yaş aralığını   olabileceğini düşündüğümüz için bu
            grup oluşturma düşüncemden       düşünürsek büyük olan çocukların   kararı aldık. Okul öncesi ve ilkokul
            bahsetmiştim. O da kurulunca adı   anneleri kendi deneyimlerini   çağındaki çocukları, 11 yaşına kadar
            İZOT GENÇ olacak. Böylelikle iki ana   küçük olan çocukların anneleri ile   olanlarını küçük gruba dâhil ediyoruz.
            gruba bölündüğünde kendiliğinden   paylaşıyorlar. Bu paylaşım sayesinde   Onların dil ve iletişim becerileri
            bir ayrım yapılmış olacak.       kendi kendilerine sorunlarını    daha zayıf, evet kimisi konuşmuyor

            Peki, İZOT’da çalıştığınız çocuklar   çözebiliyorlar. Büyük bir aile olduk,   ama şunu çok iyi biliyorum ki
            sabit bir ekip mi? Yani 9 yıl önce   artık ekip de kalabalıklaştı. Bir yere   onlar çok iyi birer dinleyiciler ve
            aldığınız çocuklarla hala çalışmaya   konsere gidecek oluyoruz, oldukça   duydukları her şeyi kaydedebiliyorlar.
            devam ediyor musunuz?            kalabalık bir şekilde gidiyoruz.   Ben şimdiden kodlama yaparak
                                             Eskiden bir otobüse sığıyorduk artık   şarkıları öğretiyorum, 9-10 yıl
            Sohbetimizin başında İZOT’ta 4   sığamıyoruz. Şehir dışı konsere   sonra şarkıların hepsini en güzel
            kişi ile çalışmaya başladığımızı   gideceğimiz zaman her çocuğun   şekilde söyleyecekler. Ayrıca onların
            söylemiştim bu sayı zamanla 45’e   yanında bir tane de ebeveyn geliyor,   ailelerinin de gayet mutlu ve keyifli
            kadar çıktı. İlk öğrencilerimle beraber   zaten 20 çocuğun üstüne ebeveyn   olduklarını gözlemliyorum. İZOT MİNİ
            hala çalışıyoruz. Taşınma sebebiyle   de eklenince artık tek otobüse   ilk kurulduğu zamanlar gözlediğim
            ayrılan kişiler oldu ancak çoğunlukla   sığmaz olduk. Bazı çocukların sosyal   problem davranışlar zamanla azaldı.
            ilk kadro yerini hala koruyor.   gelişimleri o kadar iyi duruma geldi   Bu problemlerin bitmesi demek o

            Yaptığınız çalışmaların birey    ki onlar konserlere artık tek başlarına   çocuğu okul çağına hazır olması
            ve ailelerin zihinsel, sosyal    gelebiliyorlar. Bu değişimlerin her   demek, İZOT MİNİ de oturmayı,
            ve ruhsal alanlarında ne gibi    birinin kendi içinde çok kıymetli   beklemeyi öğrenen çocuk okula
            değişimler/gelişimler yarattığını   olduğunu düşünüyorum.         başladığında da 45 dakika boyunca
            gözlemliyorsunuz? Ailelerin      Biraz da İZOT MİNİ grubundan     sırasında oturmayı öğrenecek. O
            yaklaşımı nasıl?                 bahsedebilir misiniz? Neden bu   davranışı müzik aracılığıyla kazanmış

            İZOT kurulurken amacım akademik   grubu kurma ihtiyacı hissettiniz?  olacak.
            müzik eğitimi alan çocuk yetiştirmek    İZOT MİNİ 2017 yılında küçük   Ben onlara oturmayı öğretmiyorum,
            değildi. Şimdiki amacım da bu değil   grubumuz olarak kuruldu. Büyük   müzik aracılığıyla birlikte paylaşım
            zaten temel amacım, çocukların   grubumuz olan İZOT’un, çocukların   yapıyoruz, gerisi kendiliğinden
            sosyalleşmeleri, bir arada bulunarak   sosyal ve akademik becerilerini   geliyor. Yapılan bu çalışmalar,
            şarkı söyleyip mutlu olabilmeleridir.   olumlu yönde etkilediğini tecrübe   o çocuğun eğitim hayatını
            Tüm bunların yanında başka şeyler   etmiştik. Otizmli çocuğu olan   kolaylaştırdığı gibi, öğretmenin
            de oluşmaya başladı. Çocukların   kimi aileler; çocuklarının eğitim   işini de kolaylaştırıyor. Öte
            arkadaşlık ilişkileri güçlenmeye   hayatlarında arkadaşlık kurmada   yandan çocuklarımızın devam
            başladı, aileler de yalnız olmadıklarını   yaşadıkları zorlukları, okula   ettikleri okullarında arkadaşları
            hissetmeye başladılar. Biz prova   gitmekten kaçınma ve sonuç olarak   tarafından kabul görmelerinde ve
            yaparken 1,5-2 saat boyunca onlar   eğitim hayatını sürdürememe gibi   bütünleştirici eğitimin daha sağlıklı
            da kendi aralarında oturup sohbet   durumlarla karşılaştıklarını dile   uygulanabilmesine katkı sağlıyor.
            ediyorlardı. Bu aileler genellikle,   getiriyorlardı. Özel gereksinimli   Bu bağlamda İZOT MİNİ’nin onların
            “Dışarı çıkacağız! Yine mi sorun   bireylerle çalışan herkesin bildiği   eğitim hayatına katkısı olacağına
            yaşayacağız! Bir şey olacak!”    çok önemli bir gerçek var. Bu    yürekten inanıyorum.



                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52