Page 58 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 58
Öz Bakış
okullarda velilere yönelik BEP ile Öğretmenlerin Görüşlerine sorulmuştur. Verilen yanıtlara
ilgili bilgilendirme çalışmaların İlişkin Bulgular bakıldığında çoğunluğunun
yapılmasının çocukların eğitim Öğretmenlerin yanıtlaması için 14 yaklaşık 12 ders saati uzaktan
ve öğretimlerinin gelişimi maddelik anket oluşturulmuştur. destek eğitim hizmeti verdikleri
açısından büyük önem arz Bulgular incelendiğinde ortaya çıkmıştır. Katılımcıların
ettiği düşünülmektedir. Çalışma ankete katılan öğretmenlerin pandemi süreci de göz önünde
sonuçlarına göre, genellikle çoğunluğunun sınıf öğretmeni bulundurulduğunda yüz
okullarda yüz yüze eğitimde olduğu ve alanı itibariyle ilkokulda yüze destek eğitime katılan
ve pandemi dönemi boyunca çalıştıkları görülmektedir. Katılımcı öğrenci sayısının daha az
uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin çoğunluğunun olduğu görülmektedir. Verilen
BEP uygulandığı ve destek özel eğitim gereksinimi olan destek eğitim hizmetlerinin
eğitim hizmetlerinin devam en az bir öğrencisi olduğu, verimliliğini değerlendirmek
ettiği görülmüştür. Velilere neredeyse tamamına yakının üzere sorular sorulmuştur.
uzaktan ve yüz yüze sağlanan özel gereksinimli öğrencileri için Yanıtlar incelendiğinde öğretmen
destek eğitim hizmetlerinin BEP hazırlamış oldukları ortaya katılımcılar uzaktan destek
verimliliğini değerlendirmeleri çıkmıştır. Hazırladıkları BEP’in eğitimi orta derecede verimli
yönünde sorular sorulmuştur. daha çok Türkçe ve matematik bulduklarını belirtirken büyük
Verilen yanıtlara göre, uzaktan dersleri olduğu görülmektedir. bir çoğunluğu yüz yüze verilen
verilen destek eğitimin Yanıtlara göre öğretmenlerin destek eğitim hizmetlerinin çok
çoğunlukla verimli olduğunu çalıştıkları kurumların tamamına daha verimli olduğunu belirttikleri
belirtmiş olmalarına karşın yüz yakınında destek eğitim odasının görülmüştür.
yüze yapılan destek eğitim bulunduğu görülmektedir. Tüm bu veriler ışığında hem
çalışmalarının daha yüksek Ankette, verilen destek öğretmenler hem veliler
oranlarla verimli bulunduğu tespit eğitim hizmetlerinin sürelerini açısından yüz yüze eğitimin
edilmiştir. belirlemeye yönelik sorular çok daha verimli bulunduğu ve
58 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi