Page 58 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 58

Öz Bakış



            okullarda velilere yönelik BEP ile   Öğretmenlerin Görüşlerine    sorulmuştur. Verilen yanıtlara
            ilgili bilgilendirme çalışmaların   İlişkin Bulgular              bakıldığında çoğunluğunun
            yapılmasının çocukların eğitim   Öğretmenlerin yanıtlaması için 14   yaklaşık 12 ders saati uzaktan
            ve öğretimlerinin gelişimi       maddelik anket oluşturulmuştur.   destek eğitim hizmeti verdikleri
            açısından büyük önem arz         Bulgular incelendiğinde          ortaya çıkmıştır. Katılımcıların
            ettiği düşünülmektedir. Çalışma   ankete katılan öğretmenlerin    pandemi süreci de göz önünde
            sonuçlarına göre, genellikle     çoğunluğunun sınıf öğretmeni     bulundurulduğunda yüz
            okullarda yüz yüze eğitimde      olduğu ve alanı itibariyle ilkokulda   yüze destek eğitime katılan
            ve pandemi dönemi boyunca        çalıştıkları görülmektedir. Katılımcı   öğrenci sayısının daha az
            uzaktan eğitim sürecinde         öğretmenlerin çoğunluğunun       olduğu görülmektedir. Verilen
            BEP uygulandığı ve destek        özel eğitim gereksinimi olan     destek eğitim hizmetlerinin
            eğitim hizmetlerinin devam       en az bir öğrencisi olduğu,      verimliliğini değerlendirmek
            ettiği görülmüştür. Velilere     neredeyse tamamına yakının       üzere sorular sorulmuştur.
            uzaktan ve yüz yüze sağlanan     özel gereksinimli öğrencileri için   Yanıtlar incelendiğinde öğretmen
            destek eğitim hizmetlerinin      BEP hazırlamış oldukları ortaya   katılımcılar uzaktan destek
            verimliliğini değerlendirmeleri   çıkmıştır. Hazırladıkları BEP’in   eğitimi orta derecede verimli
            yönünde sorular sorulmuştur.     daha çok Türkçe ve matematik     bulduklarını belirtirken büyük
            Verilen yanıtlara göre, uzaktan   dersleri olduğu görülmektedir.   bir çoğunluğu yüz yüze verilen
            verilen destek eğitimin          Yanıtlara göre öğretmenlerin     destek eğitim hizmetlerinin çok
            çoğunlukla verimli olduğunu      çalıştıkları kurumların tamamına   daha verimli olduğunu belirttikleri
            belirtmiş olmalarına karşın yüz   yakınında destek eğitim odasının   görülmüştür.
            yüze yapılan destek eğitim       bulunduğu görülmektedir.         Tüm bu veriler ışığında hem
            çalışmalarının daha yüksek       Ankette, verilen destek          öğretmenler hem veliler
            oranlarla verimli bulunduğu tespit   eğitim hizmetlerinin sürelerini   açısından yüz yüze eğitimin
            edilmiştir.                      belirlemeye yönelik sorular      çok daha verimli bulunduğu ve












































            58 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63