Page 99 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 99

Öz Bakış







                  Eğitim uzmanlarının da ifade ettiği gibi, değerlendirme süreçleri, öğrencilerin bilginin belirli
                  kısımlarını ezberleyip ezberlemediklerini öğrenmek için değil, öğrencilerin bilgiyi kullanma,
                  eleştirel düşünme ve anlamalarını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. (BEKTAŞ, AKDENİZ
                  KUDUBEŞ, 2014)

                  Eğitim sistemimizde de öğrencilerin belirlenen hedef ve kazanımlara ulaşıp ulaşmadıkları
                  çeşitli sınavlar aracılığıyla belirlenmektedir.

                  Ülkemizde de bu süreçte çocuklarımızı aşmaları gereken ortaokul ve lise son sınıf
                  düzeylerinde sınavlar beklemektedir. Bunlar Liselere Giriş Sınavı (LGS) ve Yüksek Öğretim
                  Kurumlar Sınavı (YKS) olmak üzere 8. sınıf ve 12. sınıf öğrencilerinin gireceği sınavlardır.
                  Bu sınavlar öğrencilerin yanı sıra veliler içinde zorlu ve bilinçli geçirilmesi gereken bir süreçtir.

                  Sınav sürecini üçe ayırırsak;

                    ↘   Sınava Hazırlık Dönemi (%60)
                    ↘   Sınav (%20)

                    ↘   Tercih Dönemi (%20)

                  Öncelikle bu sınavlar ne ölçüyor? Buna kısaca bir bakalım. Bu sınavlar öğrencilerin;
                    ↘   Bilgisini

                    ↘   Hızını

                    ↘   Dikkatini ölçmektedir. (mustafatezcan.com/tr/yazilar/42/lgs-ve-yks-oncesi-velilerimize-
                       oneriler)











































                                                                                       Temmuz 2022 - Sayı 2  |  99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104