Page 100 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 100

Öz Bakış



            Anne Babaların Beklentileri



                    orlu ve devamlılık gerektiren tüm         Yapılan araştırmalar çocukların akademik
                    eğitim sürecinde bizler neler yapmalı,    başarılarını etkileyen en önemli unsurlardan birinin
            Z çocuğumuza nasıl davranmalıyız?                 anne baba ilgisi olduğunu göstermektedir.

            Eğitimin ailede başladığını düşününce anne        Ebeveynlerin çocukları için açık ve yüksek
            babanın da çocuklarının ilk öğretmenleri olduğunu   akademik beklenti sahibi olduklarında, okul hayatını
            söyleyebiliriz. Bu durumda da en büyük işbirlikçimiz   yakından takip edip dersleri ve etkinlikleri hakkında
            çocuklarımızın öğretmenleridir.  Çocuklar iyi     sürekli iletişim halinde olduklarında, ilgiyi ve
            gözlemlenmeli, istekleri ve hedefleri noktasında   iletişimi sürekli ve belli bir düzeyde tuttuklarında
            fikir sahibi olunmalı ve tüm bu birikim, öğrenme   ve okuma alışkanlığı kazanmasında azami dikkat
            deneyimlerini planlayan öğretmenlerle paylaşılarak   gösterdiklerinde akademik başarı da artmaktadır.
            sürece ışık tutulmalıdır. Aynı şekilde öğretmenler   Uzmanların ebeveynlerin çocuklarının başarıları
            de öğrencileri, ebeveynlerden farklı olarak okul   hakkındaki düşüncelerine ve başaracaklarına
            ortamında tanıdıkları için onların çocuklarını    olan inançları üzerindeki beklentilerini incelediği
            tanımalarına katkı sağlamalıdırlar.
                                                              araştırmada, ebeveynlerin beklentilerinin çocukların
            Eğitimcilerin, uygulanan programlar ve çocuklarının   kendilerine inançlarını arttırdığını, kendisine
            ilerlemeleri hakkında aileye bilgi akışını sağlama   güvenilen öğrencinin sınırlarını zorladığını, onların
            sorumlulukları vardır. Eğer bu iletişim süreci okul   yeteneklerini etkilediğini ortaya koymuştur. Yani
            ve aile arasında sağlıklı bir şekilde devam ederse,   ailelerin öğrencilerin başarısında dolaylı olarak
            aileler de okul programına ve hedeflerine katkıda   pozitif bir rol oynadığı saptanmıştır.
            bulunabilirler.                                   Yaşanılan bu süreçte bizler de beklenti düzeyimizi;

            Çocuklarını güdülemede, okulda öğrenilenler ile   düşük, gerçekçi ve yüksek olarak gruplandırabiliriz.
            dışarıdaki fırsatlar arasında bağlantı kurmada aktif   Anne babalar olarak, çocuklarımıza yönelik
            rol üstlenebilirler (Danielson, 2002).            beklentilerimizin düşük olması, çocuklarımıza onlara
                                                              güvenmediğimiz, başarılı olamayacakları, yetersiz
                                                              oldukları mesajını verir.

                                                              Çocuklarımızın ders çalışmaya yönelik
                                                              motivasyonları ve okula karşı ilgileri azalır ve
                                                              dolayısıyla okul başarıları da düşer. Ancak bu
                                                              süreçte çocuğunu iyi tanıyan ona destek veren ve
                                                                    süreci yakından takip eden ailelerin beklenti
                                                                         düzeyleri gerçekçi ve yüksek olacaktır.

                                                                             Unutulmamalıdır ki, aileler
                                                                               çocuklarına ne kadar güvenir,
                                                                                 bu sınav sürecini ne kadar
                                                                                  planlı ve sağlıklı yürütürse
                                                                                   başarı da bir o kadar yüksek
                                                                                   olacaktır. Bu süreçte aileye
                                                                                    düşen en büyük görev
                                                                                    beklentilerini gerçekçi
                                                                                    düzeyde tutabilmeleridir.





           100 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105