Page 98 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 98

Öz Bakış


                                            PDR ve ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ









































                            Sınav Kaygısı ve




                     Ebeveyn Tutumları






                                           Fatih AYDIN  / Psikolojik Danışman
                                       Çeşme Rehberlik ve Araştırma Merkezi



                    ğitim, bireylerin davranışlarını sürekli   Öğrencilerin planlanan davranışları oluşturabilmeleri
                    ve istendik yönde geliştirebilmeleri için   için işe koşulan eğitim ortamı (etkinlikler, sınavlar,
            E oluşturulmuş olan bir sistemdir. Bu sistemin    araç ve gereçler vb.) eğitim sürecini oluşturur.
            tamamlanması sonucunda bireylerin davranışları    (BAYKUL, 2011, S.1)
            sistemin çıktılarını oluşturur.                   Eğitim sürecinin ana unsuru olan öğrenmenin,

            Sistemin tüm bu eğitim sürecindeki                sürecini ve sonucunu değerlendirilebilmek için
            amacı, planlanan ve doğru yönde davranış          birçok ölçme işlemi kullanılmaktadır. Bu işlemler;
            geliştirilebilmesidir. Planlanan davranışların    eğitim sürecinin etkili planlanmasını, uygulanmasını
            kazanılabilmesi için, sisteme bir takım girdiler   ve sürecin çıktılarının hatasız bir şekilde
            sokulur; girdilere bazı işlemler uygulanır; işlemlerin   değerlendirilmesini sağlamaktadır.
            sonunda sistemden bilişsel, duyusal ve psikomotor   Eğitimin kalitesinin ortaya konulması doğru ve
            olmak üzere üç grupta toplanan davranışlar elde   etkili bir ölçme değerlendirme süreciyle mümkün
            edilir.
                                                              olmaktadır.



            98 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103