Page 98 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 98
Öz Bakış
PDR ve ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Sınav Kaygısı ve
Ebeveyn Tutumları
Fatih AYDIN / Psikolojik Danışman
Çeşme Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ğitim, bireylerin davranışlarını sürekli Öğrencilerin planlanan davranışları oluşturabilmeleri
ve istendik yönde geliştirebilmeleri için için işe koşulan eğitim ortamı (etkinlikler, sınavlar,
E oluşturulmuş olan bir sistemdir. Bu sistemin araç ve gereçler vb.) eğitim sürecini oluşturur.
tamamlanması sonucunda bireylerin davranışları (BAYKUL, 2011, S.1)
sistemin çıktılarını oluşturur. Eğitim sürecinin ana unsuru olan öğrenmenin,
Sistemin tüm bu eğitim sürecindeki sürecini ve sonucunu değerlendirilebilmek için
amacı, planlanan ve doğru yönde davranış birçok ölçme işlemi kullanılmaktadır. Bu işlemler;
geliştirilebilmesidir. Planlanan davranışların eğitim sürecinin etkili planlanmasını, uygulanmasını
kazanılabilmesi için, sisteme bir takım girdiler ve sürecin çıktılarının hatasız bir şekilde
sokulur; girdilere bazı işlemler uygulanır; işlemlerin değerlendirilmesini sağlamaktadır.
sonunda sistemden bilişsel, duyusal ve psikomotor Eğitimin kalitesinin ortaya konulması doğru ve
olmak üzere üç grupta toplanan davranışlar elde etkili bir ölçme değerlendirme süreciyle mümkün
edilir.
olmaktadır.
98 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi