Page 96 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 96
Öz Bakış
u yazıda öğrencilerin genel gelişim alanları üzerine
yapılabilecek öneri niteliğinde etkinlik ve oyunlara yer
B verilmiştir. Bu çalışmalar özel gereksinimli öğrencilerimizin
yaz tatilinde farklı gelişim alanlarının desteklenebilmesi için genel
bir bakış açısı çizmektedir.
Öğrencinin yetersizlik türüne ve gelişimsel seviyesine uygun olarak
çalışmalar farklılaştırılabilir. Yaz tatili öncesinde öğretmeni ile birlikte
yapılacak planlama, öğrenciye uygun etkinliklerin seçilmesinde
ailelere yardımcı olacaktır.
Aynı zamanda seçilen etkinliklerin gerçekleştirileceği ortamın
öğrencinin gelişim seviyesine bakılarak düzenlemesinin yapılması
hedeflenen becerilere odaklanmayı kolaylaştıracaktır.
Çocukların nasihate değil, kendilerine örnek olacak
rol modellere ihtiyaçları vardır.
Joseph JOUBERT
KAYNAKÇA
1. Doğan, H. (2017), Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini 3. Özen, A. ve Ertürkan, Ö. (2015), Oyun Temelli Etkinlikler, Ankara: Vize
destekleyici etkinlikler, A. Aydın içinde, Özel Eğitimde Oyun ve Müzik Yayıncılık.
(s. 255-275) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4. Seçer, İ. (2020), Gelişim Psikolojisi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık
2. Örenoğlu Toraman, S. (2018), Özel eğitimde ailenin rolü ve öğretim Fakültesi Yayınları
değerlendirme süreci, A. Arı ve M. Sönmez Kartal içinde, Özel Eğitime
Giriş (s. 41-65) Konya: Eğitim Yayınevi.
96 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi