Page 96 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 96

Öz Bakış












                               u yazıda öğrencilerin genel gelişim alanları üzerine

                               yapılabilecek öneri niteliğinde etkinlik ve oyunlara yer
                    B verilmiştir. Bu çalışmalar özel gereksinimli öğrencilerimizin
                     yaz tatilinde farklı gelişim alanlarının desteklenebilmesi için genel

                     bir bakış açısı çizmektedir.

                     Öğrencinin yetersizlik türüne ve gelişimsel seviyesine uygun olarak

                     çalışmalar farklılaştırılabilir. Yaz tatili öncesinde öğretmeni ile birlikte
                     yapılacak planlama, öğrenciye uygun etkinliklerin seçilmesinde

                     ailelere yardımcı olacaktır.

                     Aynı zamanda seçilen etkinliklerin gerçekleştirileceği ortamın
                     öğrencinin gelişim seviyesine bakılarak düzenlemesinin yapılması

                     hedeflenen becerilere odaklanmayı kolaylaştıracaktır.











                      Çocukların nasihate değil, kendilerine örnek olacak


                                     rol modellere ihtiyaçları vardır.


                                               Joseph JOUBERT

















                  KAYNAKÇA

                  1.   Doğan, H. (2017), Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini   3.   Özen, A. ve Ertürkan, Ö. (2015), Oyun Temelli Etkinlikler, Ankara: Vize
                     destekleyici etkinlikler, A. Aydın içinde, Özel Eğitimde Oyun ve Müzik   Yayıncılık.
                     (s. 255-275) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
                                                              4.   Seçer, İ. (2020), Gelişim Psikolojisi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık
                  2.   Örenoğlu Toraman, S. (2018), Özel eğitimde ailenin rolü ve   öğretim Fakültesi Yayınları
                     değerlendirme süreci, A. Arı ve M. Sönmez Kartal içinde, Özel Eğitime
                     Giriş (s. 41-65) Konya: Eğitim Yayınevi.




           96 |   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101