Page 91 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 91

Öz Bakış












                                Öğrencilerime asla öğretmem, yalnızca

                          öğrenebilecekleri koşulları sağlamaya çalışırım.

                                                  Albert Einstein








                     az tatili tüm öğrenciler için yoğun bir   Yaz tatilinde özel gereksinimli öğrencilerin
                     eğitim-öğretim yılının ardından dinlenme   desteklenmesinde; yeni edinilmiş veya kazanılması
            Y ve aileleri ile vakit geçirme fırsatıdır. Aynı   hedeflenen davranışları ve becerileri, doğal
            zamanda bu süreçte öğrenciler geçen eğitim-       ortamlarda edinmelerini sağlamak çok önemlidir.
            öğretim yılı içerisinde öğrendikleri bilgi, beceri   Doğal ortamlarında edinilen bu davranış
            ve kazanımları pekiştirme fırsatı yakalamaktadır.   ve becerilerin farklı ortam, kişi, zaman gibi
            Özel gereksinimli bireyler için tipik gelişim     durumlara genellemesini kolaylaştırmak
            gösteren akranlarına göre eğitimin sürekliliği daha   amacıyla, doğal öğretim yaklaşımlarının etkili
            büyük önem arz etmektedir. Yaz tatilinde her      olacağı düşünülmektedir. Edinilmesi hedeflenen
               ne kadar özel gereksinimli bireyler, ek hizmet   becerileri doğal ortamında edinmesini sağlamak
                 olarak aldıkları özel eğitim ve rehabilitasyon   ve genelleyebilmesi adına öğrencilerin aileleri
                  merkezindeki destek eğitim faaliyetleri     tarafından yaz tatili boyunca öğrencinin bulunduğu
                   devam etse de öğrencinin gelişimindeki     tüm ortamlarda desteklenmesi doğal öğretimin
                    süreklilik açısından ailenin de arda kalan   gerçekleşmesine katkı sunacaktır.
                    zamanları yapılandırılmış etkinlik ve oyunlar
                    ile desteklemesi öğrencinin faydasına     İnsan gelişiminin temel özelliklerinden biri çok
                   olacaktır.                                 boyutlu olmasıdır. Çok boyutluluk bedensel,
                                                              zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimin bir arada
                  Özel gereksinimli bireyler gününün büyük    oluşu ve birbirini etkilemesi anlamına gelmektedir.
                 bir kısmını ailesi ile birlikte geçirmekte ya da   Bir gelişim alanındaki değişim diğer gelişim
               aile desteğine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu birlikte   alanını da etkilemektedir. Örneğin bir çocuğun
              geçen zaman yaz tatilinde daha da artmaktadır.    dil gelişimindeki değişimler sosyal gelişimi de
            Aile, bireyin ilk öğrenme yaşantılarını edindiği yerdir.   etkileyecektir.
            Bu durum özel gereksinimli bireyler söz konusu
            olduğunda daha da büyük önem arz etmektedir.      Gelişimin çok boyutlu olmasından yola çıkılarak bu
                                                              yazıda çocukların bilişsel, sosyal, dil, günlük yaşam
            Bu sebeple özel gereksinimli öğrencilerin ailelerinin,   ve motor gelişimine katkı sağlayacağı düşünülen
                 öğrencinin öğrenme sürecine aktif katılması   bazı etkinliklere yer verilmiştir.
                       ve birlikte yapılacak etkinliklerin birer
                            öğrenme fırsatı sunması da        Bu etkinlikler aileler tarafından kendi çocuklarının
                                özel eğitimde göz önünde      gelişim seviyesine uygun olarak seçilerek
                                   bulundurulacak önemli      uygulanabilir.
                                     noktalardan biridir.





                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96