Page 86 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 86
Öz Bakış
Aile içi etkileşimi daha iyi
anlayabilmek için etkileşimi
oluşturan ilişkilere bakmak
gerekebilir. Bunlar; annenin
kendisiyle olan ilişkisi, babanın
kendisiyle olan ilişkisi, anne
babanın birbirleriyle ilişkisi,
annenin çocukla ilişkisi, babanın
çocukla ilişkisi, çocuğun kendisi
ile olan ilişkisi ve çocukların
birbirleriyle olan ilişkileridir.
Bu ilişkiler içinde en lokomotif
ilişki anne babanın birbirleriyle
olan ilişkisidir. Eğer bu ilişki iyi
işliyorsa, aile içindeki etkileşim
olumludur, ancak bu ilişki iyi
işlemiyorsa aile içindeki diğer Aile İçi İletişimde Roller
ilişkiler de bundan olumsuz Aile içindeki roller katı ise, duygusu, sorumluluk duygusu,
etkilenir. Anne babanın dünyayı kategoriler içinde gören, kendini gerçekleştirme ve manevi
birbirleriyle olan ilişkisinin sağlıklı kalıplaşmış benlik yapısı olan yaşamın temellerini oluşturma
olmadığı durumlarda aile üyeleri insanlar yetişir. Ailede roller ortamı bu gereksinmelerden
kendilerini baskı ve tehdit esnek ise, dünyayı çok boyutlu bazılarıdır. Bu gereksinimler
altında hissedebilir. Bu durumda görebilen hoşgörülü insanlar karşılanmayıp çocuk ihmal
çocuklardan biri dikkati kendi yetişir. Çocuk davranışlarıyla edilirse, çocuk ruhsal ve
üstüne çekmek için davranış içinde yetişmiş olduğu aileyi sosyal gelişim açısından
problemi gösterebilir. Çocukları yansıtır. Ailenin karşılaması bundan olumsuz etkilenip
için endişelenen anne baba bu gereken temel gereksinmeler gerek arkadaşlık ilişkilerinde
kaygı karşısında kendilerini aynı vardır. Değerli olma duygusu, gerekse okul hayatında sorunlar
tarafta hissedip yakınlaşabilirler. güven ortamı, yakınlık, dayanışma yaşayabilir.
Ailede çocuğun benlik
saygısının yüksek olabilmesi
için öncelikle anne babanın
kendi benlik algılarının yüksek
olması ve çocuğun kişiliğine
saygı duyarak aşırı koruyucu Çocuğun içinde bulunduğu gelişim döneminin gerektirdiği
yaklaşımdan kaçınmaları gerekir. görevleri kendisi yapabilecekken annesinden yardım görmesi,
Çocuğun içinde bulunduğu onun kendi kararını kendi vermesini, problem çözme becerilerini
gelişim döneminin gerektirdiği ve topluma özgürce, cesaretle katılımını olumsuz etkiler.
görevleri kendisi yapabilecekken
annesinden yardım görmesi,
onun kendi kararını kendi
vermesini, problem çözme
becerilerini ve topluma özgürce,
cesaretle katılımını olumsuz
etkiler.
86 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi