Page 32 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 32

Öz Bakış











































            Duyu Bütünleme Terapisi

            J. Ayres tarafından ilk kez 1960 senelerinde University of Southern California'da uygulanmaya
            başlanmıştır. Duyu bütünleme, hayatı nasıl anlamlandırdığımız ve buna nasıl yanıtlar verdiğimiz ile ilgilidir.
            Duyu bütünleme terapisi; çocukların uyaranlara karşı uygun cevaplar açığa çıkarmasını sağlar. Yani kişi
            çevresinden aldığı bilgileri kavrama, yorumlama ve bütünleştirme işlemlerinden geçirerek dış dünyaya
            uyum sağlar.

               ↘  Vestibüler (hareket, denge) duyu:             ↘  Taktil (dokunma) Duyu: Dokunma gelişimin

                 Vücudumuzu dengede tutup duruşunu                 önemli bir parçasıdır ve vücudun en büyük
                 korumak ile birlikte yönümüzü, hızımızı ve        organı deridir. Dokunarak hisseder ve ayırt
                 hareketimizi algıladığımız sistemdir. İç kulakta   ederiz.
                 yer alır.                                      ↘  Görme Duyusu: Görme duyusu renkleri,
               ↘  Proprioseptif (vücut farkındalığı) duyu:         nesneleri, zıtlıkları, insanları, canlıları
                 Vücudun parçalarının nereye ait olduğu, nasıl     tanımamızda önemli rol oynar. Gözün retina
                 hareket ettiği ile ilgilidir. Eklem ve kaslarda yer   bölümünde yer alan ve ışık ile aktifleşen
                 alır.                                             duyudur.

               ↘  Koku Duyusu: Burundaki koku alma              ↘  İşitme Duyusu: Çevredeki ses dalgalarının,
                 sisteminin işlemesiyle çevremizdeki kokulara      dış kulak yolu ile toplanması ve iç
                 dair bilgi verir.                                 kulaktaki reseptörleri uyarması sonucu

               ↘  Tat Duyusu: Dildeki tat alma sisteminin          çevremizdeki sesleri algılayıp, beyin sapında
                 işlemesiyle; tatlı, ekşi, tuzlu ve acı gibi farklı   anlamlandırılması işlemidir.
                 tatlara dair bilgi verir.







            32 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37