Page 68 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 68

Öz Bakış


                                                                   REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZLERİ


                                            Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilerle İlgili
                                 RAM’a Yönlendirme




                                                             Basamakları




      Branş Öğretmeni/Sınıf öğretmeni   1
              farkına varma süreci                                                            Uğur MALÇOK
                                                                                     Özel Eğitim Öğretmeni
                                                                                            Mehmet SAVAŞ
                                                   2       Okul İdaresine Bildirme      Psikolojik Danışman


                                                                                                    Ödemiş
                                                                                               Rehberlik ve
                                                                                        Araştırma Merkezi

         Aile, okul rehberlik servisi ve
       Sınıf öğretmeni/branş öğretmeni   3
                 değerlendirmesi
                                                               Uyarlamalara rağmen                  Uyarlamalar
                                                                              (b)
                                                                 özel gereksinimler    5       (a) olumlu sonuç verdi.
                                                                    devam ediyor.                   Süreç sonlandı.







                                       4
                 Sınıf içi Uyarlamalar


                                                                             6       Öğrenci eğitsel değerlendirme
                                                                                     isteği formu ile RAM’a
                                                                                     yönlendirildi.








                                 7       (b)  için tıbbi tanılama ön şarttır) hastane ile
                                            (zihinsel yetersizlik dışındaki tanılamalar
            Tanı almadı. (a)                Tanılama gerçekleşti. Gerekli durumlarda
                                             işbirliğine gidilir.


        Kaynak: SOLA ÖZGÜÇ C. (2019)  Özel Eğitimde Değerlendirme  (2. Baskı)’den uyarlanmıştır.  Hizmetleri Kurulunca yerleştirme   9  8  Uygun eğitim ortamına


                                                                                          yönlendirme, Özel eğitim
                                                                                           değerlendirme kurulunca yapılır.



                             Yapılan yönlendirmeye uygun
                                olarak İl/ İlçe Özel Eğitim
                                     kararı düzenlenir.





            68 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73