Page 68 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 68
Öz Bakış
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilerle İlgili
RAM’a Yönlendirme
Basamakları
Branş Öğretmeni/Sınıf öğretmeni 1
farkına varma süreci Uğur MALÇOK
Özel Eğitim Öğretmeni
Mehmet SAVAŞ
2 Okul İdaresine Bildirme Psikolojik Danışman
Ödemiş
Rehberlik ve
Araştırma Merkezi
Aile, okul rehberlik servisi ve
Sınıf öğretmeni/branş öğretmeni 3
değerlendirmesi
Uyarlamalara rağmen Uyarlamalar
(b)
özel gereksinimler 5 (a) olumlu sonuç verdi.
devam ediyor. Süreç sonlandı.
4
Sınıf içi Uyarlamalar
6 Öğrenci eğitsel değerlendirme
isteği formu ile RAM’a
yönlendirildi.
7 (b) için tıbbi tanılama ön şarttır) hastane ile
(zihinsel yetersizlik dışındaki tanılamalar
Tanı almadı. (a) Tanılama gerçekleşti. Gerekli durumlarda
işbirliğine gidilir.
Kaynak: SOLA ÖZGÜÇ C. (2019) Özel Eğitimde Değerlendirme (2. Baskı)’den uyarlanmıştır. Hizmetleri Kurulunca yerleştirme 9 8 Uygun eğitim ortamına
yönlendirme, Özel eğitim
değerlendirme kurulunca yapılır.
Yapılan yönlendirmeye uygun
olarak İl/ İlçe Özel Eğitim
kararı düzenlenir.
68 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi