Page 72 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 72
Öz Bakış
Öğrenci Eğitsel Değerlendirme İsteği
6 Formu İle RAM’a Yönlendirildi.
Öğrencinin akademik durumunu ve sınıf içerisindeki
olumlu olumsuz davranışlarını detaylı bir şekilde
İSTEK FORMU eğitsel değerlendirme isteği formundaki ilgili
alanların doldurulması RAM personeline yol
gösterici olacaktır.
Öğretmenin öğrencinin öğrenememe sebebiyle ilgili
bir görüşü var ise bunu da belirtebilir.
Bunun akabinde RAM ile iletişime geçilerek RAM’da
randevu oluşturulur.
7
(a)Tanı Almadı.
RAM’da yapılan eğitsel değerlendirme ve tanılama
süreci sonucunda öğrencide herhangi bir özel
gereksinim belirlenmez ise normal eğitime devamı
kararı alınır.
Bu durum okula ve aileye yazılı olarak bildirilir.
(b)Tanılama gerçekleşti.
Öğrencide zihinsel bir özel gereksinim var ise RAM
personeli eğitimini aldığı testlerden öğrenciye
uygun olanı seçip uygular. Testin sonucuna göre
öğrenciye zihinsel özel gereksinim ve özel yetenekli
birey(üstün zekâ) tanılamaları yapılabilir. Eğer
zihinsel alanda özel gereksinim belirlenir ise öğrenci velisine ve okul sınıf öğretmenine bilim ve sanat
zihinsel yetersizliği olan bireyler için destek eğitim merkezi öğrenci seçme ve yerleştirme süreciyle
programı eğitsel değerlendirme formu üzerinden ilgili rehberlik yapılır.
ayrı bir görüşmeye alınır. Eğer RAM personeli öğrencide yukarıda açıklanan
Aile ile veli görüşme formu doldurulur ve yapılan özel gereksinimler dışında bir özel gereksinim
eğitsel değerlendirme ve tanılama süreci, sonucu olabileceği kanaatine varırsa tanılama yapılmaz.
ve bundan sonraki süreç hakkında rehberlik yapılır. Aile bu konuda bilgilendirilip gerekli yönlendirme
Öğrencinin zekâ puanının üstün zekâ seviyesinde işlemleri yapılıp sağlık kuruluşuna yönlendirilir.
olması durumunda öğrenciye özel yetenekli RAM personeli aldığı eğitimler doğrultusunda
öğrenciler için kaynaştırma tedbiri alınır ve sadece zihinsel alanda tanı koyabilir. Diğer tanıları
okuluna yazılı olarak bildirilir. ilgili hekimler sağlık kuruluşunda yapacakları
Öğrencinin sınıf düzeyi bakanlığın belirlediği bilim gerekli testler sonucunda koyabilirler. Bu tanılama
ve sanat merkezleri öğrenci seçme kılavuzunda akabinde tekrar tıbbi tanılamaya uygun olarak da
belirlenen kıstaslara uygun ise öğrenciye, öğrenci RAM’da yine bir eğitsel tanılama ve yönlendirme
süreci yapılır.
72 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi