Page 72 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 72

Öz Bakış





                                                              Öğrenci Eğitsel Değerlendirme İsteği
               6                                              Formu İle RAM’a Yönlendirildi.



                                                              Öğrencinin akademik durumunu ve sınıf içerisindeki
                                                              olumlu olumsuz davranışlarını detaylı bir şekilde

                            İSTEK FORMU                       eğitsel değerlendirme isteği formundaki ilgili
                                                              alanların doldurulması RAM personeline yol
                                                              gösterici olacaktır.

                                                              Öğretmenin öğrencinin öğrenememe sebebiyle ilgili
                                                              bir görüşü var ise bunu da belirtebilir.
                                                              Bunun akabinde RAM ile iletişime geçilerek RAM’da
                                                              randevu oluşturulur.




                                                            7
            (a)Tanı Almadı.
            RAM’da yapılan eğitsel değerlendirme ve tanılama
            süreci sonucunda öğrencide herhangi bir özel
            gereksinim belirlenmez ise normal eğitime devamı
            kararı alınır.

            Bu durum okula ve aileye yazılı olarak bildirilir.


            (b)Tanılama gerçekleşti.
            Öğrencide zihinsel bir özel gereksinim var ise RAM
            personeli eğitimini aldığı testlerden öğrenciye
            uygun olanı seçip uygular. Testin sonucuna göre
            öğrenciye zihinsel özel gereksinim ve özel yetenekli
            birey(üstün zekâ) tanılamaları yapılabilir. Eğer
            zihinsel alanda özel gereksinim belirlenir ise öğrenci   velisine ve okul sınıf öğretmenine bilim ve sanat
            zihinsel yetersizliği olan bireyler için destek eğitim   merkezi öğrenci seçme ve yerleştirme süreciyle
            programı eğitsel değerlendirme formu üzerinden    ilgili rehberlik yapılır.
            ayrı bir görüşmeye alınır.                        Eğer RAM personeli öğrencide yukarıda açıklanan

            Aile ile veli görüşme formu doldurulur ve yapılan   özel gereksinimler dışında bir özel gereksinim
            eğitsel değerlendirme ve tanılama süreci, sonucu   olabileceği kanaatine varırsa tanılama yapılmaz.
            ve bundan sonraki süreç hakkında rehberlik yapılır.   Aile bu konuda bilgilendirilip gerekli yönlendirme
            Öğrencinin zekâ puanının üstün zekâ seviyesinde   işlemleri yapılıp sağlık kuruluşuna yönlendirilir.
            olması durumunda öğrenciye özel yetenekli         RAM personeli aldığı eğitimler doğrultusunda
            öğrenciler için kaynaştırma tedbiri alınır ve     sadece zihinsel alanda tanı koyabilir. Diğer tanıları
            okuluna yazılı olarak bildirilir.                 ilgili hekimler sağlık kuruluşunda yapacakları

            Öğrencinin sınıf düzeyi bakanlığın belirlediği bilim   gerekli testler sonucunda koyabilirler. Bu tanılama
            ve sanat merkezleri öğrenci seçme kılavuzunda     akabinde tekrar tıbbi tanılamaya uygun olarak da
            belirlenen kıstaslara uygun ise öğrenciye, öğrenci   RAM’da yine bir eğitsel tanılama ve yönlendirme
                                                              süreci yapılır.


            72 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77