Page 71 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 71

Öz Bakış




               5     (a) Uyarlamalar olumlu sonuç verdi. Süreç sonlandı.






































                  Öğretmenin sınıf içerisinde öğrencinin      Öğretmenlerimiz bazen bu gibi durumlarda
                  öğrenme sürecini olumlu yönde etkileyecek   öğrencide bir yetersizlik olabileceğini
                  düzenlemeler yapması ile öğrencideki        düşünüp tıbbi ve eğitsel tanılama sürecini
                  öğrenme eksikliği ortadan kalkabilir.       başlatabiliyor.

                  Her öğrenci özeldir ve her öğrencinin       Sınıf içerisinde yapılan bazı düzenlemeler ve
                  kendine özgü öğrenme tekniği ve yöntemleri   öğrenme yöntemindeki küçük değişiklikler
                  olabilir.                                   sonucunda bu öğrencilerimizin öğrenme
                                                              eksiklikleri ortadan kalkabiliyor. Bunun için
                  Öğretmen öğrenciye uygun olan öğrenme
                  yöntemini bulamamış olabilir ve bu durum    önce bu yöntemi kullanmak faydalı olacaktır.
                  öğrencide öğrenme eksikliği yaratabilir.




                            (b) Uyarlamalara Rağmen
                     Özel Gereksinim Devam Ediyor.


              Sınıf içerisinde ve öğrenme yönteminde yaptığımız
                   değişiklikler sonucunda öğrencinin öğrenme
                                eksikliği devam ediyor olabilir.

                Bu durumda öğrenciyi eğitsel değerlendirme ve
                tanılama süreci için RAM’a yönlendirmek gerekir.










                                                                                        Şubat 2022 - Sayı 1   | 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76