Page 73 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 73
Öz Bakış
8
Uygun Eğitim Kurumuna
Yönlendirme Özel Eğitim
Değerlendirme Kurulunca
Yapılır.
Yapılan eğitsel değerlendirme ve
tanılama işlemi sonucunda özel eğitim
değerlendirme kurulu toplanır. Kurula
öğrencinin ailesi de davet edilir.
Yapılan özel eğitim değerlendirme kurulu toplantısında öğrencinin test sonucu, eğitsel
değerlendirme formu, eğitsel değerlendirme isteği formundaki okul öğretmenlerinin görüşleri,
ailenin düşünceleri, varsa ÇÖZGER raporu ve özel eğitim değerlendirme kurulu üyelerinin
düşünceleri ışığında en az sınırlandırılmış ortam ilkesi göz önünde bulundurularak, öğrenci
için en verimli olacak yönlendirme kararı alınır.
Yönlendirme; tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları, özel yetenek kaynaştırma, özel eğitim
sınıfı, özel eğitim meslek okulu, özel eğitim uygulama okulu ve evde eğitim olarak düzenlenir.
9 Uygun Eğitim Kurumuna Yönlendirme
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca Yapılır.
RAM’ın bulunduğu ilçe milli eğitim müdürlüğünde oluşturulan özel eğitim hizmetleri kurulu
özel eğitim değerlendirme kurulunun yaptığı yönlendirme kararına uygun olarak öğrenciyi
uygun eğitim kurumuna yerleştirir.
Yapılan yerleştirme sonucuyla ilgili öğrencinin ailesine, Rehberlik ve Araştırma Merkezine ve
yerleştirilen eğitim kurumuna yazılı olarak bilgi verir.
KAYNAKÇA
1. MEB. (1997). Özel eğitim hakkında KHK.573 sayılı Resmi Gazete
2. MEB.(2017). Rehberlik hizmetleri yönetmeliği. 30236 sayılı, Resmi Gazete
3. MEB. (2018). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. 30471 sayılı, Resmi Gazete
4. MEB. (2018). Rehberlik ve araştırma merkezi kılavuzu. Ankara: Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
5. SOLA ÖZGÜÇ C. (2019) Özel eğitimde değerlendirme. Ankara: Vize Akademik
6. TEKİN-İFTAR E. (2020) Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Akademik
Şubat 2022 - Sayı 1 | 73