Page 73 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 73

Öz Bakış







                                                             8

                  Uygun Eğitim Kurumuna
                  Yönlendirme Özel Eğitim
                  Değerlendirme Kurulunca
                  Yapılır.


                  Yapılan eğitsel değerlendirme ve
                  tanılama işlemi sonucunda özel eğitim
                  değerlendirme kurulu toplanır. Kurula
                  öğrencinin ailesi de davet edilir.



                  Yapılan özel eğitim değerlendirme kurulu toplantısında öğrencinin test sonucu, eğitsel
                  değerlendirme formu, eğitsel değerlendirme isteği formundaki okul öğretmenlerinin görüşleri,
                  ailenin düşünceleri, varsa ÇÖZGER raporu ve özel eğitim değerlendirme kurulu üyelerinin
                  düşünceleri ışığında en az sınırlandırılmış ortam ilkesi göz önünde bulundurularak, öğrenci
                  için en verimli olacak yönlendirme kararı alınır.
                  Yönlendirme; tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları, özel yetenek kaynaştırma, özel eğitim
                  sınıfı, özel eğitim meslek okulu, özel eğitim uygulama okulu ve evde eğitim olarak düzenlenir.




                     9      Uygun Eğitim Kurumuna Yönlendirme
                            Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca Yapılır.


                  RAM’ın bulunduğu ilçe milli eğitim müdürlüğünde oluşturulan özel eğitim hizmetleri kurulu
                  özel eğitim değerlendirme kurulunun yaptığı yönlendirme kararına uygun olarak öğrenciyi
                  uygun eğitim kurumuna yerleştirir.

                  Yapılan yerleştirme sonucuyla ilgili öğrencinin ailesine, Rehberlik ve Araştırma Merkezine ve
                  yerleştirilen eğitim kurumuna yazılı olarak bilgi verir.






                  KAYNAKÇA


                  1.   MEB. (1997). Özel eğitim hakkında KHK.573 sayılı Resmi Gazete
                  2.   MEB.(2017). Rehberlik hizmetleri yönetmeliği. 30236 sayılı, Resmi Gazete
                  3.   MEB. (2018). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. 30471 sayılı, Resmi Gazete
                  4.   MEB. (2018). Rehberlik ve araştırma merkezi kılavuzu. Ankara: Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
                  5.   SOLA ÖZGÜÇ C. (2019) Özel eğitimde değerlendirme.  Ankara: Vize Akademik
                  6.   TEKİN-İFTAR E. (2020) Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Akademik











                                                                                         Şubat 2022 - Sayı 1  |  73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78