Page 70 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 70
Öz Bakış
2 Okul İdaresine Bildirme
Öğrenci için toplanan veriler ışığında
öğretmen öğrencinin normal gelişim
OKUL MÜDÜRÜ
göstermeme durumunu okul idaresi ile
paylaşır.
Bu paylaşım neticesinde veli, gerekli
bilgilendirmenin yapılması ve alınacak
tedbirlerin görüşülmesi için okula çağrılır.
Aile, Okul Rehberlik Servisi ve Sınıf 3
Öğretmeni Değerlendirmesi
Öğretmen öğrencide gözlemlediği anlamlı farklılık
gösterme durumunu hem farklı bir gözün görmesi
hem de gerekli görüldüğü takdirde eğitsel
değerlendirme ve tanılama sürecinin yapılması için
okul rehberlik servisine ve aileye bildirir.
Bu aşamada öncelikli olarak öğrenci ile ilgili ne gibi
okul içi uyarlamalar yapılacağı ve hangi aşamada
yönlendirmenin yapılacağına karar verilir. Öğrenci,
öğretmen ve ailenin bu süreçte karşılıklı etkileşim
ve iletişim içerisinde hareket etmesi önemlidir.
4 Sınıf İçi Uyarlamalar
Öğretmen öğrencinin gelişim farklılığına
göre sınıf içinde ve öğretim metodunda bazı
düzenlemelere gider.
Öğrencinin sırasını değiştirme, verilen ödevleri
öğrenciye uygun hale getirme, akran öğretimi,
bireysel destekleme, öğretmenin ders işleme
metodunu değiştirmesi, İYEP (İlkokullarda
Yetiştirme Programı) süreci vb. uygulamalar ile
öğrencinin eğitim- öğretim sürecinden en uygun
şekilde faydalanması sağlanmaya çalışılır.
70 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi