Page 70 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 70

Öz Bakış




                                                          2         Okul İdaresine Bildirme


                                                                    Öğrenci için toplanan veriler ışığında
                                                                    öğretmen öğrencinin normal gelişim
                                                      OKUL MÜDÜRÜ
                                                                    göstermeme durumunu okul idaresi ile
                                                                    paylaşır.

                                                                    Bu paylaşım neticesinde veli, gerekli
                                                                    bilgilendirmenin yapılması ve alınacak
                                                                    tedbirlerin görüşülmesi için okula çağrılır.













             Aile, Okul Rehberlik Servisi ve Sınıf           3
                      Öğretmeni Değerlendirmesi

            Öğretmen öğrencide gözlemlediği anlamlı farklılık
            gösterme durumunu hem farklı bir gözün görmesi
                   hem de gerekli görüldüğü takdirde eğitsel
           değerlendirme ve tanılama sürecinin yapılması için
                     okul rehberlik servisine ve aileye bildirir.

           Bu aşamada öncelikli olarak öğrenci ile ilgili ne gibi
            okul içi uyarlamalar yapılacağı ve hangi aşamada
           yönlendirmenin yapılacağına karar verilir.  Öğrenci,
            öğretmen ve ailenin bu süreçte karşılıklı etkileşim
               ve iletişim içerisinde hareket etmesi önemlidir.



           4                                                        Sınıf İçi Uyarlamalar


                                                                    Öğretmen öğrencinin gelişim farklılığına
                                                                    göre sınıf içinde ve öğretim metodunda bazı
                                                                    düzenlemelere gider.

                                                                    Öğrencinin sırasını değiştirme, verilen ödevleri
                                                                    öğrenciye uygun hale getirme, akran öğretimi,
                                                                    bireysel destekleme, öğretmenin ders işleme
                                                                    metodunu değiştirmesi, İYEP (İlkokullarda
                                                                    Yetiştirme Programı) süreci vb. uygulamalar ile
                                                                    öğrencinin eğitim- öğretim sürecinden en uygun
                                                                    şekilde faydalanması sağlanmaya çalışılır.







            70 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75