Page 69 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 69
Öz Bakış
er birey dünyaya kendi biricikliği üzerine doğar ve her bireyin yaşıtlarından farklı
gelişim göstermesi, olağandır. Özel eğitim süreci her bireyin biricikliği üzerine
H odaklanır.
Özel gereksinim ihtiyacı olan bireylerin eğitiminin erken yaşta bireye en uygun olacak
ortamda yapılması özel eğitim sürecinin en kritik unsurlarındandır. Özel gereksinimli bireylerin
değerlendirilmesi çeşitli ortamlarda ve çeşitli disiplin alanlarından uzmanlar tarafından
gerçekleştirilmektedir.
1
Branş/Sınıf Öğretmeni Fark Etme Süreci
Sınıf ya da branş öğretmeni öğrencide sınıf öğretmeni durumu fark eder ve süreci
normal gelişim gösteren akranlarından sosyal başlatır.
gelişim, dil gelişimi ya da zihinsel gelişim Özel eğitim sürecindeki ana unsurlardan
alanlarında anlamlı bir farklılık olduğunu biri erken tanılama ve özel eğitim sürecinin
hissettiğinde süreç başlar. Bu anlamlı erken başlamasıdır. Öğretmen öğrenci ile
farklılık durumu olumlu anlamda da olabilir ilgili bu aşamada veri toplamaya başlar. Fakat
olumsuz anlamda da olabilir.
bu aşamada toplanan veriler üzerinden bir
Bazen bu süreç hiç okula başlamadan değerlendirme ve yerleştirme kararı alınmaz,
ailenin öğrencide normal gelişim gösteren sonraki yapılacak eğitsel tanılama sürecinde
yaşıtlarından bir farklılığı olduğunu bir argüman olarak kullanılır. Ya da toplanan
hissetmesi sonucu başlar. Eğer aile bu süreci verilere göre öğretmen öğrenci odaklı olarak
başlatmamış ise çocuk okula başladığında sınıf içi uyarlamalar yapabilir.
Şubat 2022 - Sayı 1 | 69