Page 69 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 69

Öz Bakış








                            er birey dünyaya kendi biricikliği üzerine doğar ve her bireyin yaşıtlarından farklı
                            gelişim göstermesi, olağandır.  Özel eğitim süreci her bireyin biricikliği üzerine
                 H odaklanır.

                  Özel gereksinim ihtiyacı olan bireylerin eğitiminin erken yaşta bireye en uygun olacak
                  ortamda yapılması özel eğitim sürecinin en kritik unsurlarındandır. Özel gereksinimli bireylerin
                  değerlendirilmesi çeşitli ortamlarda ve çeşitli disiplin alanlarından uzmanlar tarafından
                  gerçekleştirilmektedir.


                 1
































                  Branş/Sınıf Öğretmeni Fark Etme Süreci

                  Sınıf ya da branş öğretmeni öğrencide       sınıf öğretmeni durumu fark eder ve süreci
                  normal gelişim gösteren akranlarından sosyal   başlatır.
                  gelişim, dil gelişimi ya da zihinsel gelişim   Özel eğitim sürecindeki ana unsurlardan
                  alanlarında anlamlı bir farklılık olduğunu   biri erken tanılama ve özel eğitim sürecinin
                  hissettiğinde süreç başlar. Bu anlamlı      erken başlamasıdır. Öğretmen öğrenci ile
                  farklılık durumu olumlu anlamda da olabilir   ilgili bu aşamada veri toplamaya başlar. Fakat
                  olumsuz anlamda da olabilir.
                                                              bu aşamada toplanan veriler üzerinden bir
                  Bazen bu süreç hiç okula başlamadan         değerlendirme ve yerleştirme kararı alınmaz,
                  ailenin öğrencide normal gelişim gösteren   sonraki yapılacak eğitsel tanılama sürecinde
                  yaşıtlarından bir farklılığı olduğunu       bir argüman olarak kullanılır. Ya da toplanan
                  hissetmesi sonucu başlar. Eğer aile bu süreci   verilere göre öğretmen öğrenci odaklı olarak
                  başlatmamış ise çocuk okula başladığında    sınıf içi uyarlamalar yapabilir.









                                                                                         Şubat 2022 - Sayı 1  |  69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74