Page 65 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 65
Öz Bakış
Eğitsel değerlendirme ve tanılama hizmet Özel yetenekli bireylerin tanılanması hizmet
alanı kapsamında; alanı kapsamında;
1. Eğitsel değerlendirme ve tanılama hizmetlerinden 1. Tanılama amacıyla rehberlik ve araştırma merkezine
yararlanmak üzere rehberlik ve araştırma merkezine başvuran bireyler için gerekli işlemleri yürütür.
başvuran ya da yönlendirilen bireylere; randevu 2. Tanılama sonucunda aileye gerekli bilgilendirme
verir, dosya açar ve gerekli hizmetleri sunar. çalışmalarını yapar.
2. Eğitsel değerlendirme ve tanılama hizmetlerinden 3. Ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda eğitim faaliyetleri
yararlanmak üzere rehberlik ve araştırma merkezine düzenler, sonuçlarını izler ve değerlendirir.
başvuran bireylere ilişkin düzenlenen rapor ve
bilgilerin gizliliğini sağlar. 4. Özel yetenekli bireylerin tanılama faaliyetleri
kapsamında okullara müşavirlik hizmeti sunar.
3. Destek eğitim önerilen bireylerin, engel türü ve
derecesine, gelişim özelliklerine uygun eğitim planını 5. Bilim ve sanat merkezlerine öğrenci tanılama ve
hazırlar ve sonuçlarını değerlendirir. yerleştirme sürecinde yapılacak olan çalışmaları
planlar ve yürütür.
4. Ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda özel eğitim alanı
ile ilgili aile eğitim programları düzenleyerek aile 6. Tanılama ve yerleştirme süreci tamamlandığında
görüşmeleri yapar. ailelere bilgi verir.
5. Gerekli durumlarda rehberlik ve psikolojik danışma
hizmetleri bölümü ile iş birliği yapar.
6. Eğitsel ve mesleki yönlendirmede bireylerin engel
türü ve derecesine uygun kararların alınabilmesi için
diğer alan uzmanlarıyla iş birliği yapar.
7. Eğitsel değerlendirme ve tanılaması yapılan bireye
ait dosyanın sonuçlandırılması için gerekli tüm iş ve
işlemlerin tamamlanmasını sağlar.
8. Hizmetlerde kullanılacak psikolojik ölçme araçları
ile diğer araç ve tekniklerin tespiti, temin ve
geliştirilmesi için yapılacak çalışmaları planlar ve
yürütür.
9. Hizmet alanı kapsamındaki müşavirlik, iş birliği,
izleme ve değerlendirme çalışmalarını koordinatörlük
sistemiyle yürütür.
Şubat 2022 - Sayı 1 | 65