Page 63 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 63

Öz Bakış


                V.  Eğitim kurumlarından “Psikolojik Destek      II.  Araştırma sonuçlarını raporlaştırarak Bakanlığa
                   Yönlendirme Formu” (EK-1) doldurularak resmi     gönderir, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla
                   yazı ile yönlendirilen öğrenci ve ailelerine randevu   paylaşır. Bu raporları kongre ve sempozyumlarda
                   verir. Randevu tarihini e-Rehberlik sistemindeki   sunabilir, makale olarak yayımlayabilir.
                   randevu kayıt ekranına işleyerek ilgili eğitim   III.  Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine
                   kurumunu resmî yazı ile bilgilendirir.           ilişkin sorumluluk bölgesindeki ihtiyaçlar
               VI.  Rehberlik ve araştırma merkezinin sorumluluk    doğrultusunda projeler hazırlar.
                   bölgesinden örgün eğitim kurumları dışında    IV.  Proje çalışmalarında gerektiğinde üniversiteler
                   merkeze yapılan başvurularda bireye, birey reşit   veya diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği
                   değil ise veli/vasisine randevu verir. Randevu   yapar.
                   tarihini e-Rehberlik sistemindeki randevu kayıt
                   ekranına işler.                               V.  Proje çalışmalarında ihtiyaç duyduğunda eğitim
                                                                    kurumlarında çalışan rehber öğretmen/psikolojik
              VII.  Veli ile yapılacak ilk görüşmede “Aile Bilgi    danışmanlardan destek alır.
                   Formu’nu (EK-2), yapılacak diğer görüşmelerde
                   ise e Rehberlik sisteminden alınan görüşme   VI.  Proje raporlarını ve diğer ilgili kayıtları usulüne
                   formunu kullanır.                                uygun olarak saklar.
              VIII.  Hizmet verilen birey öğrenci ise ilk görüşmede   VII.  Öğrencilere, ailelere, öğretmenlere yönelik
                   “Öğrenci Ön Görüşme Formu’ nu (EK-3), diğer      rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin
                   görüşmelerde ise e-Rehberlik sisteminden alınan   broşür, bülten, dergi, kitapçık gibi yayınlar, psiko-
                   görüşme formunu kullanır.                        eğitim programları, grup rehberlik etkinlikleri ile
                                                                    eğitim içerikleri hazırlayarak ilgili hizmet alanında
               IX.  Hizmet verilecek birey öğrenci değilse          görevli personelin kullanımına sunar. Gerektiğinde
                   e-Rehberlik sisteminden alınan görüşme formunu   eğitim kurumlarıyla paylaşır.
                   kullanır.
                                                               VIII.  Genel ve yerel hedeflere ilişkin eğitim içerikleri
                X.  Yapılan ilk görüşme sonunda danışan dosyası     hazırlayarak ilgili hizmet alanında görevli
                   açarak gerekli bilgileri “Birey Kayıt Defteri” ne   personelin kullanımına sunar. Gerektiğinde eğitim
                   (EK4) işler.
                                                                    kurumlarıyla paylaşır.
               XI.  Gerçekleştirilen görüşmeye ilişkin bilgileri   IX.  Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine
                   e-Rehberlik sistemine işler. Elektronik ortama   ilişkin ihtiyaç ve talepler doğrultusunda okul
                   işlenmesi mümkün olmayan çalışmaları danışan     yöneticilerine, öğretmenlere ve rehber öğretmen/
                   dosyasında usulüne uygun olarak saklar.          psikolojik danışmanlara yönelik düzenlenecek il
               XII.  Öğrenciyle ilgili yürütülen çalışmaların bitiminde   veya ilçede seminer ve kurs gibi hizmet içi eğitim
                   gizlilik ilkesini gözeterek ilgili eğitim kurumuna   etkinliklerinin mahallî hizmet içi eğitim planına
                   bilgilendirme amaçlı resmî yazı gönderir.        alınması için gerekli önerilerde bulunur.
              XIII.  Bireyi tanıma tekniklerini uygular,         X.  Eğitim kurumlarında görevli rehber öğretmen/
                   değerlendirmeleri raporlaştırarak bireylere geri   psikolojik danışmanların bilgi ve becerilerini
                   bildirimde bulunur ve ihtiyaç hâlinde ilgililerle   arttırmaya yönelik konferans, panel gibi bilimsel
                   paylaşır. Gerektiğinde bireyi tanıma tekniklerini   etkinlikler düzenler. Gerektiğinde üniversiteler
                   geliştirme çalışmalarına katılır.                veya diğer ilgili kurum ve kuruluşlardan uzman
                                                                    desteği alır.
              XIV.  Tarama ve tanılama amacıyla psikolojik ölçme
                   araçlarını kullanır, sonuçlarını değerlendirir ve   XI.  Hizmetlerde kullanılacak ölçme araçlarının tespiti,
                   özel eğitim hizmetleri bölümüne bilgi verir. Gerekli   temini, geliştirilmesi ile rehberlik ve psikolojik
                   durumlarda ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirir.   danışma servislerine dağıtımı için yapılacak
                                                                    çalışmaları planlar ve yürütür.
              XV.  Bireyin rehberlik ve psikolojik danışma
                   hizmetlerinin müdahale alanı ya da rehber   5.  İhtiyaç halinde bu hizmetler çevrimiçi bilgi
                   öğretmen/psikolojik danışmanın mesleki         teknolojileri kullanılarak uzaktan verilebilir.
                   yeterlikleri dışında kalan bir uzmanlık alanında
                   yardıma ihtiyaç duyması durumunda, bireyi   6.  Bölümde sunulan rehberlik ve psikolojik
                   yardım alabileceği düşünülen daha yetkin uzman
                   kişi, kurum ve kuruluşlara yönlendirir.        danışma hizmetleri Bakanlıkça hazırlanan etik
                                                                  yönerge doğrultusunda yürütülür.
               d.  Araştırma geliştirme hizmet alanı
                  kapsamında;
                                                              KAYNAKÇA
                I.  Bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda bilimsel
                   araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak her   1.   MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
                   eğitim öğretim yılında en az bir araştırma yapar.   http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/31230315_RAM_
                   Araştırma sonuçlarına göre rehberlik ve araştırma   YONERGESY.pdf
                   merkezi tarafından çalışmalar planlanır ve   2.   *Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu tarafından 14/08/2020 tarihli ve 31213 sayılı
                   yürütülür.                                    Resmî Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma
                                                                 Hizmetleri Yönetmeliğinin 14. Maddesi ile Eylül 2020 tarihli Tebliğler Dergisinde
                                                                 yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Araştırma Merkezi Yönergesinin
                                                                 tamamının yürütülmesi durdurulmuştur.


                                                                                         Şubat 2022 - Sayı 1  |  63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68