Page 62 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 62
Öz Bakış
VII. Öğretim yılının başında ve sonunda olmak üzere IV. Hakkında danışmanlık tedbir kararı verilen çocuğa
yılda en az iki defa sorumluluk bölgesindeki ve çocuğun bakımından sorumlu kişilere ilgili
rehber öğretmen/psikolojik danışmanlar ile mevzuat doğrultusunda hizmet sunar.
toplantı yapar.
V. Psikososyal destek hizmetlerine yönelik grup
VIII. Eğitim öğretim yılı başı toplantısında, eğitim rehberlik etkinlikleri ve psikoeğitim programları
öğretim yılı boyunca yapılacak çalışmaları planlar. uygular.
İhtiyaç duyulan ekip, komisyon ve çalışma
gruplarını oluşturur. VI. Rehber öğretmen/psikolojik danışmanı olmayan
eğitim kurumlarında il/ilçe Psikososyal destek
IX. Eğitim öğretim yılı sonu toplantısında, rehberlik ve ekibi tarafından yapılan çalışmalara ait verileri
psikolojik danışma servislerinin ve bölümün eğitim e-Rehberlik sistemine işler.
öğretim yılı içinde yaptığı çalışmaları değerlendirir.
X. İhtiyaç duyulması hâlinde iş birliğini güçlendirmek, c. Bireysel ve grupla psikolojik danışma ve
alanla ilgili güncel bilgileri ve uygulamalardaki rehberlik hizmet alanı kapsamında;
iyi örnekleri paylaşmak amacıyla sorumluluk
bölgesine, eğitim bölgesine, okul kademesine I. Bireyin kendini keşfetmesi, bilişsel, duygusal ve
veya türlerine göre toplantılar düzenler. davranışsal düzeyde güçlendirilmesi amacıyla ruh
XI. Hizmet alanı kapsamındaki müşavirlik, iş sağlığı danışmanlığı hizmeti sunar.
birliği, izleme ve değerlendirme çalışmalarını II. Aile bireyleri arasındaki iletişim ve ilişkiyi
koordinatörlük sistemiyle yürütür. geliştirmek, aile bireylerinin psikolojik iyi oluşlarını
XII. Eğitim kurumlarından koordinatörlük sistemi desteklemek, ailelere ihtiyaç duydukları konularda
aracılığıyla iletilen diğer hizmet alanlarına ilişkin bilgi vermek ve gerekli becerileri kazandırarak aile
talepleri bölüm başkanına bildirir. sistemini güçlendirmek amacıyla aile danışmanlığı
hizmeti sunar.
b. Psiko-sosyal destek hizmet alanı III. Bireyin ilgi, yetenek, kişilik özellikleri ve
kapsamında; mesleki değerleri açısından kendini tanıması,
I. Psikososyal destek hizmetlerine ilişkin çalışmaları seçeneklerini fark etmesi, kariyer kararı
vermesi gibi konularda kariyer gelişim sürecini
Bakanlıkça hazırlanan yönerge doğrultusunda desteklemek amacıyla kariyer danışmanlığı
yürütür. hizmeti sunar. Tercih dönemlerinde tercih
II. Her yıl kasım ayı içerisinde eğitim kurumlarından danışmanlığı hizmeti verir.
ulaştırılan risk altındaki öğrencilere ait verileri IV. Danışma hizmeti talep eden ve özel eğitim
birleştirerek sorumluluk bölgesine ait risk ihtiyacı olan bireyin yaşam kalitesini ve bağımsız
haritasını oluşturur. Yıl içerisinde yapılan yaşam becerilerini arttırmak için bireye ve ailesine
çalışmalarda bu verilerden yararlanır. rehabilitasyon danışmanlığı hizmeti sunar.
III. Bağımlılıkla mücadele kapsamında çalışmalar
yürütür.
62 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi