Page 61 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 61
Öz Bakış
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri
Bölümü ve Görevleri
1. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri 4. Hizmet alanlarına göre aşağıdaki görevleri
bölümü, bölüm başkanının sorumluluğunda yapar:
rehberlik ve araştırma merkezi müdürü a. Okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmet
tarafından görevlendirilen yeterli sayıda alanı kapsamında;
personelden oluşur. I. Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının
hazırlanmasında eğitim kurumlarına müşavirlik
2. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri eder.
bölümü; okul rehberlik ve psikolojik danışma, II. Eğitim kurumlarınca hazırlanarak e-Rehberlik
psikososyal destek, bireysel ve grupla sistemi üzerinden rehberlik ve araştırma
merkezine gönderilen okul rehberlik ve psikolojik
psikolojik danışma ve rehberlik ile araştırma danışma programlarını inceler, değerlendirir ve
geliştirme hizmet alanlarındaki görevlerini geri bildirim verir.
yerine getirir. III. Rehber öğretmen/psikolojik danışmanı
bulunmayan eğitim kurumlarında genel ve yerel
3. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hedeflere yönelik çalışmalar gerçekleştirir. Bu
bölümü aşağıdaki görevleri yapar: çalışmalar bölüm başkanının koordinasyonunda
yürütülür.
a. Eğitim öğretim yılı başında e-Rehberlik IV. Eğitim kurumlarını ziyaret ederek rehber
sistemi üzerinden bölümün yıllık çalışma öğretmen/psikolojik danışmanlara, öğretmenlere
planını hazırlar. ve eğitim kurumu idaresine müşavirlik hizmeti
sunar.
b. Yıllık çalışma planını merkez komisyon V. Eğitim kurumlarının talep ve ihtiyaçları
toplantısında paylaşarak müdüre onaylatır. doğrultusunda öğrencilerin sosyal duygusal,
c. Yıllık çalışma planını eğitim öğretim yılı akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek
boyunca uygular, gerektiğinde günceller. amacıyla öğrencilere, ailelere, öğretmenlere
yönelik eğitim etkinlikleri düzenler.
d. Yürütülen çalışmaları e-Rehberlik sistemine VI. Sorumluluk bölgesine ait rehberlik ve psikolojik
işler. danışma hizmetleri ihtiyaç analizi sonuçları ile
E-Rehberlik sisteminde yer alan ilgili eğitim
e. Yürütülen çalışmaları eğitim öğretim yılı öğretim yılına ait verileri inceler ve yerel hedeflerin
sonunda değerlendirir. belirlenmesine yönelik değerlendirme yapar.
Şubat 2022 - Sayı 1 | 61