Page 56 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 56

Öz Bakış






                  Toplumsal kuralların öğretimi hususunda en   (Huizinga,1995). Oyun saatleri sayesinde
                  kolay ve en etkili yol oyunlardır. Oluşturulmuş   kabul edildiğini, anlaşıldığını ve değer
                  bir oyun ortamında çocuk söz hakkı isteme,   verildiğini hisseden çocuğun kendine
                  sıraya girme, düzen oluşturma, saygı        verdiği değer, özsaygı artacak ve yeterlilik
                  duyma, paylaşma ve eşyasına sahip çıkma,    konusunda daha pozitif duygulara sahip
                  düşüncelerini paylaşma gibi birçok davranışı   olacaktır.
                  öğrenir (Doğanay, 1988).                    Çocuğun bu sürecin sonunda kendini kontrol

                  Oyunlarla birlikte çocuk kendini keşfetmeye   etme pratiklerini keşfetmesi de oyunun en
                  başlayacaktır. Davranışlarını ve tepkilerini   büyük kazanımları arasındadır.
                  görerek onları yönetmeyi öğrenecektir



                  Bir Oyun Ortamı Nasıl Olmalı?



                  İşe ilk olarak bunun özel bir saat olduğunu   Ebeveyn bu oyun zamanında çocuğu çok
                  çocuğunuza hissettirerek başlamanız         fazla yönlendirmemelidir. Çocuk eğer mavi
                  gerekiyor. “Bu bizim birlikte geçireceğimiz   arabayı göstererek “Bu ne?” diye size
                  özel bir zaman” mesajını çocuğa önceden     soruyorsa “Sen ne olmasını istiyorsun?”
                  vermelisiniz.                               diyerek cevap vermek yaratıcılığını
                                                              engellememek adına önemlidir. Bu oyunda
                  Sizi rahatsız edebilecek tüm dikkat dağıtıcı
                  unsurlar kontrol altına alınmalı, telefon,   lider çocuktur. Siz onun dansına eşlik eden
                  televizyon ve tabletten arındırılmış bir ortam   olmalısınız.
                  olmasına dikkat etmelisiniz. Bu özel ortamda   Hangi oyuncaklarla oynayacağını kendisi
                  eleştirme, yargılama, zorlama, kızdırma     seçebilir. Oyun sonunda da oyuncaklar
                  ve aşağılama gibi şeylere yer olmadığını    çocukla birlikte toplanarak yerlerine koyulur.
                  bilmelisiniz.





































            56 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61