Page 17 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 17

Öz Bakış






            Covid 19 virüsü dünyada ortaya çıkmasından kısa bir süre sonra salgın olarak ilan edildi. Salgın ile

            birlikte birçok ülke için hayatın çoğu alanlarında birtakım önlemler alınması zorunlu hale geldi ve
            salgınla beraber tüm insanlık alışılagelmiş yaşantılarının dışında farklı bir yaşam tarzı sürdürmek
            zorunda kaldı.



                     irçok ülke insanları için    uyum süreci ön plana çıkmaya
                     sosyallikten uzak bir   başladı. Salgın döneminde
            B yaşam, maske takma,            öğrenciler okulların düzen ve

            sosyal mesafe kuralları gibi birçok  kurallarından uzaklaştıkları gibi
            uygulama getirildi.              akranlarıyla birlikte okul dışı

            Salgının hızlı yayılması ile     tüm aktivitelerden de mahrum
            beraber, yayılmayı durdurabilmek   kaldılar. Özellikle aylardır
            adına neredeyse tüm ülkelerde    eğitimlerine evde devam

            birer birer yüz yüze eğitime     eden çocuklarda okula dönme
            ara verilmeye başlanıldı. Yüz    konusunda kendilerini gergin
            yüze eğitim sonrasında uzaktan   ve isteksiz hissedebildikleri
            eğitimle birlikte online bir dönem   için okula başlamaya yönelik,
            başladı. Böylelikle tüm eğitim   korku, kaygı, öfke, huzursuzluk
            kademelerinde online eğitim      durumları da görülebilir.
            sürecine geçildi.                Her öğrenci okula yeniden

            Teknolojiyi yüz yüze eğitimde    dönüş konusunda farklı tepkiler
            etkin kullanan okul ve kurumlar   gösterebilmekte, kimileri büyük
            uzaktan eğitimde de çocukların   bir özlem ve heyecanla okula
            eğitimine önemli düzeyde olumlu   dönmeyi beklerken, kimileri ise
            katkılar sunmayı sürdürebildiler.  kaygılı olabilmektedir. Bu durum
                                             öğrencilerin okula uyum ve
            Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2021-
            2022 eğitim öğretim yılında      öğrenme süreçlerine olumsuz
            yüz yüze eğitime yeniden         etki edebilecektir.
            başlanacağını duyurmasıyla       Salgın dönemi hem ebeveynler
            birlikte, uzun süre okuldan      hem de çocuklar için oldukça
            uzak kalan öğrencilerin okula    zorlayıcı bir süreçti.








                       Bu süreçte veliler, “Okulda alınan önlemler çocuğum için yeterli mi?", "Çocuğuma
                    okulda virüs bulaşır mı? gibi sorularla yaşadığı belirsizlikler karşısında kaygılarını
                                                  arttırmaktadırlar.









                                                                                        Şubat 2022 - Sayı 1   | 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22