Page 22 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 22
Öz Bakış
Dünya sağlık örgütü tarafından salgın ilan edildikten Salgın ile birlikte evlerimiz artık çalışanlar için ofis,
sonra ülkelerin yönetimleri tarafından alınan kararlar öğrenciler için sınıf haline gelmiş ve çalışmalar
insanların alışkanlıklarının değişimini hızlandırmıştır. sanallaşmıştır. Video konferans uygulamaları
Salgın ile birlikte sosyal mesafe önlemleri, seyahat iş hayatımızın vazgeçilmezleri arasına girmeye
yasakları, karantinalar ve işyerlerinin kapatılması,
okulların eğitime ara vermesi dünya çapında başlamıştır. Video konferans uygulamaları, pek
toplumların yapısını değiştirmeye başlamıştır çok servis ve uygulamanın da dijital olarak
(Yıldırım, 2020). sağlanmasını destekleyerek, sanal devrimin en
COVID-19 salgınının ortaya çıkardığı dönüşüm ile büyük destekleyicilerinden birine dönüşmüştür.
beraber Dünya Ekonomik Forumu (WEF, 2020), Örnek vermek gerekirse, bazı servis sağlayıcılar /
COVID Eylem Platformu, çoğu özellikle bilişim teknisyenler, elektronik cihazların uzaktan bakım ve
teknolojileriyle sıkı bir şekilde bağlantılı olan; onarımını sunmaya başlayarak, hem servis sürelerini
e-ticaret ve robot teslimatları, dijital ve temassız kısaltmış, hem de hizmet almayı daha kolay hale
ödemeler, 5G, uzaktan çalışma gibi gözlenmesi getirmiştir (Şener, 2020).
gereken trendlerini belirlemiştir (Wrycza ve
Maślankowski, 2020).
Dijitalleşme tüm alanlarda etkilerini göstermiştir. Spor
salonlarının kapalı olduğu günlerde, kişisel spor koçları dijital
olarak uzaktan antrenman hizmeti sunmaya başlamışlardır.
Seminerler, konserler sosyal ve kültürel etkinlikler dijital olarak
verilmeye başlanmıştır.
Tüketici davranış alışkanlıklarının değişimi daha hızlı bir
şekilde gerçekleşmeye başlamıştır. Temassız ödeme, online
market alışverişi gibi fiziksel temasın azaldığı yöntemler hız
kazanmıştır.
Online terapi hizmetleri, internet bankacılığı, uzaktan fatura
ödeme gibi hizmetleri yaygınlaşmıştır.
Salgın ile birlikte dönüşüm sektörlerde olduğu Salgın sonrası ülkemizde dijitalleşmenin eğitim
gibi insanların bireysel hayatlarında da görülmeye üzerindeki uygulamalarına baktığımızda da bazı
başlanmıştır. İnsanlar teknoloji aletlerini özellikle iş, yeni uygulamalara geçilmiştir. Salgından dolayı
okul ve sosyal hayatına etki edecek uygulamaları Türkiye’de aksayan eğitimden etkilenen öğrenci
kullanmaya başlamış ve kullanırken de dijital sayısı 25 milyona yaklaşmıştır.
dünyanın olmazsa olmazı bilgisayar programlarını, Eğitim her insanın temel hakkıdır bu doğrultuda
uygulamaları öğrenmeye başlamışlardır. Örnek salgının neden olduğu eğitim aksamalarını telafi
vermek gerekirse uzaktan eğitim veren öğretmenler etmek için tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde
video konferans uygulamaları ilk defa karşılamış de hızlı bir şekilde uzaktan eğitim uygulamaları
ve ders oluşturma, dersi sonlandırma, katılımcı devreye sokulmuştur.
belirleme, ders linklerini öğrencileri paylaşma gibi
programın kullanımını öğrenmiştir.
22 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi