Page 22 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 22

Öz Bakış



            Dünya sağlık örgütü tarafından salgın ilan edildikten   Salgın ile birlikte evlerimiz artık çalışanlar için ofis,
            sonra ülkelerin yönetimleri tarafından alınan kararlar   öğrenciler için sınıf haline gelmiş ve çalışmalar
            insanların alışkanlıklarının değişimini hızlandırmıştır.   sanallaşmıştır. Video konferans uygulamaları
            Salgın ile birlikte sosyal mesafe önlemleri, seyahat   iş hayatımızın vazgeçilmezleri arasına girmeye
            yasakları, karantinalar ve işyerlerinin kapatılması,
            okulların eğitime ara vermesi dünya çapında       başlamıştır. Video konferans uygulamaları, pek
            toplumların yapısını değiştirmeye başlamıştır     çok servis ve uygulamanın da dijital olarak
            (Yıldırım, 2020).                                 sağlanmasını destekleyerek, sanal devrimin en

            COVID-19 salgınının ortaya çıkardığı dönüşüm ile   büyük destekleyicilerinden birine dönüşmüştür.
            beraber Dünya Ekonomik Forumu (WEF, 2020),        Örnek vermek gerekirse, bazı servis sağlayıcılar /
            COVID Eylem Platformu, çoğu özellikle bilişim     teknisyenler, elektronik cihazların uzaktan bakım ve
            teknolojileriyle sıkı bir şekilde bağlantılı olan;   onarımını sunmaya başlayarak, hem servis sürelerini
            e-ticaret ve robot teslimatları, dijital ve temassız   kısaltmış, hem de hizmet almayı daha kolay hale
            ödemeler, 5G, uzaktan çalışma gibi gözlenmesi     getirmiştir (Şener, 2020).
            gereken trendlerini belirlemiştir (Wrycza ve
            Maślankowski, 2020).




                                                      Dijitalleşme tüm alanlarda etkilerini göstermiştir. Spor
                                                      salonlarının kapalı olduğu günlerde, kişisel spor koçları dijital
                                                      olarak uzaktan antrenman hizmeti sunmaya başlamışlardır.

                                                      Seminerler, konserler sosyal ve kültürel etkinlikler dijital olarak
                                                      verilmeye başlanmıştır.

                                                      Tüketici davranış alışkanlıklarının değişimi daha hızlı bir
                                                      şekilde gerçekleşmeye başlamıştır. Temassız ödeme, online
                                                      market alışverişi gibi fiziksel temasın azaldığı yöntemler hız
                                                      kazanmıştır.
                                                       Online terapi hizmetleri, internet bankacılığı, uzaktan fatura
                                                      ödeme gibi hizmetleri yaygınlaşmıştır.







            Salgın ile birlikte dönüşüm sektörlerde olduğu    Salgın sonrası ülkemizde dijitalleşmenin eğitim
            gibi insanların bireysel hayatlarında da görülmeye   üzerindeki uygulamalarına baktığımızda da bazı
            başlanmıştır. İnsanlar teknoloji aletlerini özellikle iş,   yeni uygulamalara geçilmiştir. Salgından dolayı
            okul ve sosyal hayatına etki edecek uygulamaları   Türkiye’de aksayan eğitimden etkilenen öğrenci
            kullanmaya başlamış ve kullanırken de dijital     sayısı 25 milyona yaklaşmıştır.
            dünyanın olmazsa olmazı bilgisayar programlarını,   Eğitim her insanın temel hakkıdır bu doğrultuda
            uygulamaları öğrenmeye başlamışlardır. Örnek      salgının neden olduğu eğitim aksamalarını telafi
            vermek gerekirse uzaktan eğitim veren öğretmenler   etmek için tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde
            video konferans uygulamaları ilk defa karşılamış   de hızlı bir şekilde uzaktan eğitim uygulamaları
            ve ders oluşturma, dersi sonlandırma, katılımcı   devreye sokulmuştur.
            belirleme, ders linklerini öğrencileri paylaşma gibi
            programın kullanımını öğrenmiştir.



            22 |  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27