Page 23 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 23
Öz Bakış
Öncelikle salgın süresince eğitim üzerinde yapılan sırasında eğitim için çevrimiçi somut teknolojilere
uygulamaları incelediğimizde acil uzaktan eğitim ve (Örn. bilgisayarlar, akıllı telefonlar, öğretim
uzaktan eğitim kavramlarının da hayatımıza girdiğini yönetim sistemleri) dayalı çözümler üretildiği gibi
görüyoruz. Acil uzaktan eğitim salgın sürecinde eğitim teknolojilerinin görünmeyen tarafı soyut
bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmıştır ve geçici teknolojilerle (örn. eğitsel kuramlar, yaklaşımlar,
çözümler üretmek adına uygulanmaya başlanmış stratejiler) bu çözümler desteklenmiştir.
olup eğitimin geçici devamını sağlamak amacıyla Salgın sonrası yeni normalde somut ve soyut
hayatımıza girmiştir.
eğitim teknolojileri birlikte hareket edecektir. Bu
uygulamalar doğrultusunda içerikte ve öğrenme
süreçlerinde kalitenin arttırılması adına yapılan
eğitsel etkileşim ve iletişimin güçlendirilmesi
uygulamaları Türkiye’de eğitimin geleceğine yönelik
yapılacak en büyük yatırım olacaktır (Bozkurt,
2020).
Son dönemlerde bilgi iletişim teknolojileri ile
beraber gelişen internet ortamı dünyada birçok
alanda dijitalleşmeyi hızlandırmıştır. Covid-19
süreci hızlandırmayı daha da artırmıştır. Sonuçta,
salgın hastalık süreci ile birçok sektör ve faaliyet
Salgın sonrasında yeni normal uygulamalarının alanlarında geleneksel yöntemlerin yerine,
içinde hayatımıza giren çevrimiçi ve yüz yüze teması azaltmak amacıyla dijitalleşmeyle birlikte
eğitimin harmanlandığı HyFlex (Hybrid Flexible) hayatın devam ettirilebilmesi için yeni yöntemler
öğrenme modeli uygulamalarının da olacağı geliştirilmek zorunda kalınmıştır.
düşünülmektedir. Yeni normalde geleneksel eğitim
kurumlarının üstlendiği roller ve bilgiye farklı Salgın ile beraber hem devlet kurumları hem
yollardan ulaşılabilirlik informal öğrenmeyi daha de özel çalışma alanları insan topluluklarını bir
önemli hale getirmiştir. araya getirmemek düşüncesiyle uzaktan çalışma
yöntemine başvurmaya başlamıştır. Bu bağlamda
Uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler kendilerini insanlar evlerinde izole olarak çalışmalarını
güçlü ve zayıf yönleri açısından anlamalarını sürdürüp çalışma hayatına katılır hale gelmiştir.
sağladığını, öğrenme sürecinde daha çok kontrole (Marangoz ve Özen Kırlı, 2021)
sahip olduklarını, çevrimiçi öğrenmelerde diğer
öğrenenlerle etkileşime geçip daha fazla iş Tüm salgınlar gibi yaşadığımız korona virüs salgını
birliğine dayalı öğrenmeler gerçekleştirdiklerini da son bulacaktır. Bu salgının sonlanacağı dönemde
keşfetmişlerdir. Ayrıca tutulan ders kayıtları daha artık birçok şey eskisi gibi olmayacaktır. Dijitalleşen
sonra tekrar izlenme şansı elde edilmiş olması dünyanın insan hayatına birçok noktada etkisi ve
öğrenciler açısından kolaylık sağlamıştır. Salgın dijitalleşme insanın toplumdan kopmadan hayatının
sürdürülebilirliği için önemini her daim koruyacaktır.
KAYNAKÇA
1. Bozkurt, A.(2020) Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi 4. Wrycza, S.& Maślankowski, J. (2020): Social Media Users’ Opinions on Remote
sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim Work during the COVID-19 Pandemic. Thematic and Sentiment Analysis,
paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3),112-142. Information Systems Management, DOI: 10.1080/10580530.2020.1820631
2. Marangoz, M. ve Kırlı Özen, E. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinin Farklı 5. Yıldırım, A. (2020). Dijital Çağda Dijital Pandemi: Türkiye’de Covid-19 Gündemi.
Alanlarda Dijitalleşmeye Etkileri: Kavramsal Bir Değerlendirme. Hitit Ekonomi ve Intermedia International E-journal, 7 (13) , 381-401.
Politika Dergisi, 1(1),54-68.
3. Şener, E. (2020, 6 Ağustos). Covid 19 un dijital dönüşüme etkisi. www.hurriyet.
com.tr (Erişim Tarihi: 28/12/2021)
Şubat 2022 - Sayı 1 | 23