Page 23 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 23

Öz Bakış



            Öncelikle salgın süresince eğitim üzerinde yapılan   sırasında eğitim için çevrimiçi  somut teknolojilere
            uygulamaları incelediğimizde acil uzaktan eğitim ve   (Örn. bilgisayarlar, akıllı telefonlar, öğretim
            uzaktan eğitim kavramlarının da hayatımıza girdiğini   yönetim sistemleri) dayalı çözümler üretildiği gibi
            görüyoruz. Acil uzaktan eğitim salgın sürecinde   eğitim teknolojilerinin görünmeyen tarafı soyut
            bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmıştır ve geçici   teknolojilerle (örn. eğitsel kuramlar, yaklaşımlar,
            çözümler üretmek adına uygulanmaya başlanmış      stratejiler) bu çözümler desteklenmiştir.
            olup eğitimin geçici devamını sağlamak amacıyla   Salgın sonrası yeni normalde somut ve soyut
            hayatımıza girmiştir.
                                                              eğitim teknolojileri birlikte hareket edecektir. Bu
                                                              uygulamalar doğrultusunda içerikte ve öğrenme
                                                              süreçlerinde kalitenin arttırılması adına yapılan
                                                              eğitsel etkileşim ve iletişimin güçlendirilmesi
                                                              uygulamaları Türkiye’de eğitimin geleceğine yönelik
                                                              yapılacak en büyük yatırım olacaktır (Bozkurt,
                                                              2020).
                                                              Son dönemlerde bilgi iletişim teknolojileri ile
                                                              beraber gelişen internet ortamı dünyada birçok
                                                              alanda dijitalleşmeyi hızlandırmıştır. Covid-19
                                                              süreci hızlandırmayı daha da artırmıştır. Sonuçta,
                                                              salgın hastalık süreci ile birçok sektör ve faaliyet
            Salgın sonrasında yeni normal uygulamalarının     alanlarında geleneksel yöntemlerin yerine,
            içinde hayatımıza giren çevrimiçi ve yüz yüze     teması azaltmak amacıyla dijitalleşmeyle birlikte
            eğitimin harmanlandığı HyFlex (Hybrid Flexible)   hayatın devam ettirilebilmesi için yeni yöntemler
            öğrenme modeli uygulamalarının da olacağı         geliştirilmek zorunda kalınmıştır.
            düşünülmektedir. Yeni normalde geleneksel eğitim
            kurumlarının üstlendiği roller ve bilgiye farklı   Salgın ile beraber hem devlet kurumları hem
            yollardan ulaşılabilirlik informal öğrenmeyi daha   de özel çalışma alanları insan topluluklarını bir
            önemli hale getirmiştir.                          araya getirmemek düşüncesiyle uzaktan çalışma
                                                              yöntemine başvurmaya başlamıştır. Bu bağlamda
            Uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler kendilerini   insanlar evlerinde izole olarak çalışmalarını
            güçlü ve zayıf yönleri açısından anlamalarını     sürdürüp çalışma hayatına katılır hale gelmiştir.
            sağladığını, öğrenme sürecinde daha çok kontrole   (Marangoz ve Özen Kırlı, 2021)
            sahip olduklarını, çevrimiçi öğrenmelerde diğer
            öğrenenlerle etkileşime geçip daha fazla iş       Tüm salgınlar gibi yaşadığımız korona virüs salgını
            birliğine dayalı öğrenmeler gerçekleştirdiklerini   da son bulacaktır. Bu salgının sonlanacağı dönemde
            keşfetmişlerdir. Ayrıca tutulan ders kayıtları daha   artık birçok şey eskisi gibi olmayacaktır. Dijitalleşen
            sonra tekrar izlenme şansı elde edilmiş olması    dünyanın insan hayatına birçok noktada etkisi ve
            öğrenciler açısından kolaylık sağlamıştır. Salgın   dijitalleşme insanın toplumdan kopmadan hayatının
                                                              sürdürülebilirliği için önemini her daim koruyacaktır.

            KAYNAKÇA

            1.   Bozkurt, A.(2020) Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi   4.   Wrycza, S.& Maślankowski, J. (2020): Social Media Users’ Opinions on Remote
               sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim   Work during the COVID-19 Pandemic. Thematic and Sentiment Analysis,
               paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3),112-142.  Information Systems Management, DOI: 10.1080/10580530.2020.1820631
            2.   Marangoz, M. ve Kırlı Özen, E. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinin Farklı   5.   Yıldırım, A. (2020). Dijital Çağda Dijital Pandemi: Türkiye’de Covid-19 Gündemi.
               Alanlarda Dijitalleşmeye Etkileri: Kavramsal Bir Değerlendirme. Hitit Ekonomi ve   Intermedia International E-journal, 7 (13) , 381-401.
               Politika Dergisi, 1(1),54-68.
            3.   Şener, E. (2020, 6 Ağustos). Covid 19 un dijital dönüşüme etkisi.  www.hurriyet.
               com.tr  (Erişim Tarihi: 28/12/2021)




                                                                                        Şubat 2022 - Sayı 1   | 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28