Page 19 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 19

Öz Bakış



            Çocukların kendilerine model
            aldıkları aile bireylerinin salgın
            sürecindeki tepkileri çocuklar
            için oldukça önemlidir. Çocuklar
            ebeveynlerinin söylediklerinden
            daha çok yaptıklarına dikkat
            ederler.

            Çocuklar bilişsel gelişimleri
            doğrultusunda salgın
            sürecini kendi başlarına
            anlamlandıramayacakları için en
            yakınlarındaki ve güvendikleri
            aile üyelerini taklit ederek sürece
            uyum sağlamaya çalışacaklardır.
            Çocukların okullarda uyması
            gereken hijyen, sosyal mesafe            Çocukları okula yeniden adapte edebilmek için
            vb. konularında da aileler             gerekli psikososyal desteğin sunulması sürecinde
            çocuklarına model olmalıdırlar.          öğretmenlerin ve ailenin iş birliği halinde olması
            (Çaykuş ve Çaykuş, 2020)                                    önemlidir.

            Çocukların evde izole yaşamları
            sonrası okul süreci ile birlikte,   ortaya çıkabilmesinde yaş     duygularına kulak verilmeli,
            sabah uyanma problemlerinin      düzeylerine göre resim yapma,    yeniden okula başlama sürecinde
            önlenmesi için akşam uyuma       şiir yazma, hikâye tamamlama     çocukların farklı duygular
            ve sabah uyanma saatlerinin      gibi aktiviteler yapılabilir.    geliştirebildiklerini unutmadan
            belirlenmesi önemlidir.                                           onların dinlenebilmesi önemlidir.
                                             Çocuklarda ortaya çıkan bu
            Evde günlük yapılan işler        durumların türü, yoğunluğu ve    Çocukların duygu ve
            için planlamaların yapılması     sıklığı ile ilgili öğretmenler ve   düşüncelerini ifade etmeleri
            çocukların okul kural ve         aile üyeleri paylaşımlar yaparak   yönünde teşvik edilerek,
            ortamına daha kısa sürede        gizlilik esasına dayalı olarak,   paylaşımlarını dinlemeye istekli
            uyum sağlayabilmelerine katkı    çocuğun psikolojik sağlamlığını   olabilmek, okula uyum sürecine
            sunacaktır.                      destekleyici paylaşımları olmalıdır.  katkı sunabilecektir.
            Okulda yüz yüze eğitim için      (Çaykuş ve Çaykuş, 2020)
            yapılan sağlık ve temizlik       Teknoloji kullanımının yoğunluğu
            iyileştirmeleri ve okulun        konusunda sorun yaşayan
            öğrencilerin sağlık ve güvenliğini   öğrenciler için okul, sosyal   KAYNAKÇA
            sağlamak için hangi adımları     yaşam, aile ilişkileri ve teknoloji
            attığını hususunda bilgiler      kullanımı hususunda denge        1.   Çaykuş, E. T. & Çaykuş, T. M. (2020). Covıd-19
                                                                                 pandemi sürecinde çocukların psikolojik
            alınması ailelerin endişelerinin   kurulması önemlidir.              dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere,
                                                                                 öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler.
            azalmasına katkı sunabilecektir.                                     Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi,
                                             Salgın sürecindeki belirsizliğin    7;(5), 95-113.
            Çocukların sosyal durumları ve   çocuklarda ortaya çıkardığı
            duygu durumları ele alındığında   durumlara aile ve öğretmenlerin
            salgın sürecinde ortaya çıkan    olağan dışı tepki vermekten
            davranış ve duygu durumlarının   kaçınmaları önemlidir. Çocukların




                                                                                        Şubat 2022 - Sayı 1   | 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24