Page 19 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 19
Öz Bakış
Çocukların kendilerine model
aldıkları aile bireylerinin salgın
sürecindeki tepkileri çocuklar
için oldukça önemlidir. Çocuklar
ebeveynlerinin söylediklerinden
daha çok yaptıklarına dikkat
ederler.
Çocuklar bilişsel gelişimleri
doğrultusunda salgın
sürecini kendi başlarına
anlamlandıramayacakları için en
yakınlarındaki ve güvendikleri
aile üyelerini taklit ederek sürece
uyum sağlamaya çalışacaklardır.
Çocukların okullarda uyması
gereken hijyen, sosyal mesafe Çocukları okula yeniden adapte edebilmek için
vb. konularında da aileler gerekli psikososyal desteğin sunulması sürecinde
çocuklarına model olmalıdırlar. öğretmenlerin ve ailenin iş birliği halinde olması
(Çaykuş ve Çaykuş, 2020) önemlidir.
Çocukların evde izole yaşamları
sonrası okul süreci ile birlikte, ortaya çıkabilmesinde yaş duygularına kulak verilmeli,
sabah uyanma problemlerinin düzeylerine göre resim yapma, yeniden okula başlama sürecinde
önlenmesi için akşam uyuma şiir yazma, hikâye tamamlama çocukların farklı duygular
ve sabah uyanma saatlerinin gibi aktiviteler yapılabilir. geliştirebildiklerini unutmadan
belirlenmesi önemlidir. onların dinlenebilmesi önemlidir.
Çocuklarda ortaya çıkan bu
Evde günlük yapılan işler durumların türü, yoğunluğu ve Çocukların duygu ve
için planlamaların yapılması sıklığı ile ilgili öğretmenler ve düşüncelerini ifade etmeleri
çocukların okul kural ve aile üyeleri paylaşımlar yaparak yönünde teşvik edilerek,
ortamına daha kısa sürede gizlilik esasına dayalı olarak, paylaşımlarını dinlemeye istekli
uyum sağlayabilmelerine katkı çocuğun psikolojik sağlamlığını olabilmek, okula uyum sürecine
sunacaktır. destekleyici paylaşımları olmalıdır. katkı sunabilecektir.
Okulda yüz yüze eğitim için (Çaykuş ve Çaykuş, 2020)
yapılan sağlık ve temizlik Teknoloji kullanımının yoğunluğu
iyileştirmeleri ve okulun konusunda sorun yaşayan
öğrencilerin sağlık ve güvenliğini öğrenciler için okul, sosyal KAYNAKÇA
sağlamak için hangi adımları yaşam, aile ilişkileri ve teknoloji
attığını hususunda bilgiler kullanımı hususunda denge 1. Çaykuş, E. T. & Çaykuş, T. M. (2020). Covıd-19
pandemi sürecinde çocukların psikolojik
alınması ailelerin endişelerinin kurulması önemlidir. dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere,
öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler.
azalmasına katkı sunabilecektir. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi,
Salgın sürecindeki belirsizliğin 7;(5), 95-113.
Çocukların sosyal durumları ve çocuklarda ortaya çıkardığı
duygu durumları ele alındığında durumlara aile ve öğretmenlerin
salgın sürecinde ortaya çıkan olağan dışı tepki vermekten
davranış ve duygu durumlarının kaçınmaları önemlidir. Çocukların
Şubat 2022 - Sayı 1 | 19