Page 23 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 23
Öz Bakış
Birey ve toplum arasında yaşanan
bu etkileşim isteklerimizi,
duygularımızı, algılarımızı ve
inanışlarımızı değiştirir (Astington,
2003).
Bu etkileşim sürecinde
öncelikle kişinin çevresindeki
kişilerin isteklerini, inançlarını,
düşüncelerini ve duygularını
fark etmesi, devamında ise
bu durumları göz önünde
bulundurarak bir iletişim kurması
beklenir.
Tipik gelişim gösteren bireylerde
zihin kuramı gelişimi bebeklikten
itibaren ortaya çıkmakta ve yıllar
ile birlikte ilerlemektedir.
Kişide zihin kuramı geliştikçe, kasıtlı veya kasıtsız olarak
yapılan davranışları, arzuları, planları ve sonuçlarını,
gerçek ve gerçek olmayanı ayırt etme bilinci kazanılmış
olur.
Zihin kuramını düşünce boyutu ile ele aldığımızda soyut
ve somut düşünme biçimleri ile karşılaşmaktayız.
Kişi çocukluğun ilk yıllarında somut düşünme becerisine
sahiptir.
Yaş ilerledikçe ergenlikle birlikte soyut düşünme
becerisini kazanmaya başlar. Her bireyin düşünme
sistemi de kendisine özgüdür.
İnançlar boyutunda baktığımızda ise gerçekler ve
inançlar birbiri ile örtüşmeyebilir.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 23