Page 44 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 44
AB PROJELERİ
ERASMUS+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Paylaşımı için İş Birliği
VISI_TEACHING “ Bir Eğitim Aracı Olarak Görsel Öğretim ve Dijital Öykü Anlatımı”
Müdürlüğümüzün ERASMUS+ KA201 Okul Eğitimi Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirli-
ği projesi kapsamında koordinatör kurum olarak yürüttüğü “2015-1-TR01-KA201-022591” sözleşme numaralı
“Bir Eğitim Aracı Olarak Görsel Öğretim ve Dijital
Öykü Anlatımı” (Visi-Teaching) adlı projenin ‘
Çoğaltıcı faaliyeti ‘ 21 Haziran 2018 tarihinde
Saat 09:30 -16:00 saatleri arasında İzmir Ya-
şar Üniversitesi Konferans Salonunda yapıl-
mıştır. Proje 2015 -2018 eğitim-öğretim yılları
içerisinde uygulanmış 31.08 .2018 tarihi itibarı
ile proje Nihai raporunun yazılması ve raporun
Ulusal Ajans tarafından onaylanmasından sona
ermiştir . Proje kapsamında iki “Öğretmen Eği-
tim Hareketliliği”, beş “Ulus Ötesi Proje Toplantı-
sı” ve iki “ Çoğaltıcı Konferans yapılmıştır .” Pro-
je bitiminde dört temel fikri çıktı üretilmiştir..
Bunlar; Visi-e-Rehber, örnek Visi-Dersleri, Visi-
oyunlar ve görsel öğrenme raporudur. Fikri çıktılar; açık eğitim kaynağı olarak proje web sitesinde www.visi-
teaching .com, etwinning portalı ayrıca European Projects Platform’da öğretmenlerin ve konu ile ilgile-
nen paydaşların kullanımına sunulmuştur.
Projemizin uygulama süresi içinde dört temel
fikri çıktı üretilmiştir. Bunlar; Visi-e-Rehber, örnek Visi
-Dersler, Visi- oyunlar ve Görsel Öğretim İhtiyaç ve
Durum Analiz Raporu’dur. Fikri çıktılarımız; visi-
teaching web sitesinde öğretmenlerimizin kullanımına
sunulmuştur.
Projemizde iki “Öğretmen Eğitim Çalıştayı”,
beş “Ulus Ötesi Proje Toplantısı” ve Girit Heraklion’da
ve İzmir Yaşar Üniversitesinde Proje Çoğaltıcı Etkin-
liği yapılarak; 180 katılımcı öğretmenlere görsel –
dijital senaryolar yazmayı öğreterek derslerini daha
anlaşılır, eğlenceli ve çağın dijital öğrenicilerine uy-
gun hale dönüştürmeleri için yenilikçi bir yöntem
öneren “görsel öğretim ve dijital öykü anlatım
metodu” proje ortakları ve akademisyenler tarafından yapılan sunumlar ve deneyim paylaşımları ile
yaygınlaştırılmıştır.
41