Page 44 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 44

AB PROJELERİ






                       ERASMUS+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Paylaşımı için İş Birliği
               VISI_TEACHING “ Bir Eğitim Aracı Olarak Görsel Öğretim ve Dijital Öykü Anlatımı”


                   Müdürlüğümüzün  ERASMUS+  KA201   Okul  Eğitimi  Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirli-
             ği projesi  kapsamında koordinatör kurum olarak yürüttüğü  “2015-1-TR01-KA201-022591” sözleşme numaralı
             “Bir Eğitim Aracı Olarak Görsel Öğretim ve Dijital
             Öykü  Anlatımı”  (Visi-Teaching)  adlı  projenin  ‘
             Çoğaltıcı  faaliyeti  ‘  21  Haziran  2018  tarihinde
             Saat 09:30 -16:00  saatleri arasında  İzmir  Ya-
             şar  Üniversitesi    Konferans    Salonunda    yapıl-
             mıştır.  Proje  2015  -2018  eğitim-öğretim  yılları
             içerisinde uygulanmış  31.08 .2018  tarihi itibarı
             ile  proje Nihai raporunun  yazılması ve raporun
             Ulusal Ajans tarafından onaylanmasından   sona
             ermiştir . Proje kapsamında  iki  “Öğretmen Eği-
             tim Hareketliliği”, beş “Ulus Ötesi Proje Toplantı-
             sı” ve iki “ Çoğaltıcı Konferans yapılmıştır .”  Pro-
             je    bitiminde  dört  temel  fikri  çıktı  üretilmiştir..
             Bunlar;  Visi-e-Rehber,  örnek  Visi-Dersleri,  Visi-

             oyunlar ve görsel öğrenme raporudur. Fikri çıktılar; açık eğitim kaynağı olarak  proje web sitesinde  www.visi-
             teaching .com, etwinning portalı  ayrıca  European  Projects  Platform’da   öğretmenlerin   ve  konu ile ilgile-
             nen paydaşların kullanımına sunulmuştur.

                                                                     Projemizin  uygulama  süresi  içinde  dört  temel
                                                               fikri çıktı üretilmiştir. Bunlar; Visi-e-Rehber, örnek Visi
                                                               -Dersler,  Visi-  oyunlar  ve  Görsel  Öğretim  İhtiyaç  ve
                                                               Durum  Analiz  Raporu’dur.  Fikri  çıktılarımız;  visi-
                                                               teaching web sitesinde öğretmenlerimizin kullanımına
                                                               sunulmuştur.


                                                                     Projemizde  iki  “Öğretmen  Eğitim  Çalıştayı”,
                                                               beş “Ulus Ötesi Proje Toplantısı” ve Girit Heraklion’da
                                                               ve İzmir Yaşar Üniversitesinde Proje Çoğaltıcı Etkin-
                                                               liği  yapılarak;  180  katılımcı  öğretmenlere  görsel  –
                                                               dijital  senaryolar  yazmayı  öğreterek  derslerini  daha
                                                               anlaşılır,  eğlenceli  ve  çağın  dijital  öğrenicilerine  uy-
                                                               gun  hale  dönüştürmeleri  için  yenilikçi  bir  yöntem
                                                               öneren  “görsel  öğretim  ve  dijital  öykü  anlatım
             metodu”  proje  ortakları  ve  akademisyenler  tarafından  yapılan  sunumlar  ve  deneyim  paylaşımları  ile
             yaygınlaştırılmıştır.










                                                           41
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49