Page 39 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 39
DİJİTAL OYUNLAR ATÖLYESİ
8-14 yaş öğrencilerimizden oluşan gruplarımızla yaptığımız yazılım eğitimi ile analitik düşünce becerisi
kazandırmak, uzunluk/ ölçme/ temel dört işlem/ mantık/ muhakeme gibi matematik becerilerini öğrenmelerini
sağlamak, öğrenilen teorik bilgilerin pratik yansımalarının nasıl olacağını anlayarak bilimsel metodolojinin
önemi kavramalarını sağlamak, öğrendikleri soyut bilgilerin (matematik, fizik gibi alanlardaki) uygulamaya
dönüşebildiğini görerek öğrenmenin duygusal tatminini yaşatmak ve böylece bilgisayar ile çalışmanın oyun
bağımlılığından farkını da kavramalarını sağlamak için “ Kedi Gözünden Dünya( SCRATCH), Robotik Kodlama
(KODO), Yazılımın Merkezine Yolculuk ( Bilimsel Yöntem), Oyunlaştırılmış Online Eğitim” konu başlıklarıyla
öğretmen ,eğitim uzmanı ve akademisyenlerden oluşan eğitimciler ile farklı mekan ve ortamlarda farklı bir
dünyanın yeni dilini öğrenerek, farklı bir düşünme ve iletişim becerisi kazanarak ve alışılagelmiş eğitim ortamı
yerine hayal dünyaları ile kurdukları bir sanal evrende etkinliklerimizi yapıyoruz.
İlk Dijital Oyunlar Atölye çalışmamızı Ege Ünv Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojleri Eğitimi
Bölümü nde Dr. Fırat SARSAR eşliğinde 6-7 Ağustos 2018 tarihinde gerçekleştirdik. Online başvuru yapan
öğrencilerimiz ile “kodu” oyun tasarım programı çerçevesinde senaryo yazma, algoritma ve oyun tasarımı
eğitim çalışması yapıldı.
Çalışma sürecinin öncesinde ve sonrasında yapılan etkinlikler ile öğrencilerimizin hem bilişsel hem
duyuşsal anlamda gelişim gösterdikleri gözlemlendi. Üniversiteyi gezme imkanı bulan öğrencilerimizin
eğlenerek öğrenme deneyimi görülmeye değerdi.
36