Page 39 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 39

DİJİTAL OYUNLAR ATÖLYESİ




                   8-14 yaş öğrencilerimizden oluşan gruplarımızla yaptığımız yazılım eğitimi ile  analitik düşünce becerisi
             kazandırmak, uzunluk/ ölçme/ temel dört işlem/ mantık/ muhakeme gibi matematik becerilerini öğrenmelerini

             sağlamak,  öğrenilen  teorik  bilgilerin  pratik  yansımalarının  nasıl  olacağını  anlayarak  bilimsel  metodolojinin
             önemi  kavramalarını  sağlamak,    öğrendikleri  soyut  bilgilerin  (matematik,  fizik  gibi  alanlardaki)  uygulamaya

             dönüşebildiğini  görerek  öğrenmenin  duygusal  tatminini  yaşatmak  ve  böylece  bilgisayar  ile  çalışmanın  oyun
             bağımlılığından farkını da kavramalarını sağlamak için “ Kedi Gözünden Dünya( SCRATCH), Robotik Kodlama
             (KODO),  Yazılımın Merkezine  Yolculuk ( Bilimsel  Yöntem), Oyunlaştırılmış Online Eğitim” konu başlıklarıyla

             öğretmen  ,eğitim  uzmanı  ve    akademisyenlerden  oluşan  eğitimciler  ile  farklı  mekan  ve  ortamlarda  farklı  bir
             dünyanın yeni dilini öğrenerek, farklı bir düşünme ve iletişim becerisi kazanarak ve alışılagelmiş eğitim ortamı

             yerine hayal dünyaları ile kurdukları bir sanal evrende etkinliklerimizi yapıyoruz.

















































                   İlk  Dijital  Oyunlar  Atölye  çalışmamızı  Ege  Ünv  Eğitim  Fak.  Bilgisayar  ve  Öğretim  Teknolojleri  Eğitimi
             Bölümü  nde  Dr.  Fırat  SARSAR  eşliğinde  6-7  Ağustos  2018  tarihinde  gerçekleştirdik.  Online  başvuru  yapan
             öğrencilerimiz  ile  “kodu”  oyun  tasarım  programı  çerçevesinde  senaryo  yazma,  algoritma  ve  oyun  tasarımı
             eğitim çalışması yapıldı.
                   Çalışma  sürecinin  öncesinde  ve  sonrasında  yapılan  etkinlikler  ile  öğrencilerimizin  hem  bilişsel  hem
             duyuşsal  anlamda  gelişim  gösterdikleri  gözlemlendi.  Üniversiteyi  gezme  imkanı  bulan  öğrencilerimizin
             eğlenerek öğrenme deneyimi görülmeye değerdi.

                                                          36
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44