Page 45 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 45

PROJE B2016 – 2019

                                                 ERASMUS+ KA202
                              MESLEKİ EĞİTİM ÖĞRETİM VETEXPRESS PROJESİ






                                                    PROJE BİLGİLERİ

             Hibe Kurumu         Türkiye Ulusal Ajansı
             Proje Tipi          Erasmus+ Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklık Projesi (KA202 - Strategic Partnership
                                 Project of Vocational Education  Developing Innovation)
             Proje Adı           EXPRESS VET MOBILITY DATABASE AND GUIDES FOR ECVET CLUSTER OF
                                 COUNTRIES – VETEXPRESS

             Proje No            2016-1-TR01-KA202-035192
             Proje Süresi        31.12.2016  -  31.08.2019
             Proje Bütçesi       308.203,00 Avro





                  Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’nün Koordinatör, İzmir İl Milli Eğitim
            Müdürlüğü’nün ortak olduğu 2016  yılı teklif çağrısında onaylanan 2016-1-TR01-KA202- 035192 sözleşme
            numaralı “Express Vet Mobility Database And Guides For Ecvet Cluster Of Countries” adlı Erasmus+ Mesle-
            ki Eğitim Stratejik Ortaklıklar projesi; İzmit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İtalya’dan ITS IOTA APULIA
            Derneği, Almanya’dan DEGOHA (Alman Hotel ve Restoran Derneği) ve İspanya’dan C.E.I.P. JUAN CAR-
            RILLO ortaklarıyla işbirliği içerisinde yüksek başarı seviyesinde sürdürülmektedir.

                  ECVET (Mesleki Eğitim Ve Öğretimde Kredi Transfer Sistemi), mesleki eğitim ve öğretimde farklı öğ-
            renme yolları ile elde edilmiş öğrenme kazanımlarının (bilgi, beceri ve yetkinliklerin) ülkeler arası transferinin
            sağlanması,  tanınması ve biriktirilmesi amacıyla geliştirilmiş bir kredi transfer sistemdir. ECVET, öğrenme
            kazanımlarının transferi, tanınması ve biriktirilmesinde Avrupa çapında ortak bir dil oluşturarak öğrenme sü-
            reçlerinde hareketliliği desteklemekte, ayrıca bireylerin farklı bir ülkede, farklı bir eğitim ve öğretim kurumun-
            da ve farklı bir öğrenme ortamında elde ettikleri bilgi, beceri ve yetkinliklerin kendi ülkelerinde anlaşılması ve

            tanınmasını  kolaylaştırmaktadır.  Öğrenme  kazanımlarının  biriktirilmesi  ve  transferi  yaklaşımını  benimse-
            yen ECVET sayesinde ülkelerin sahip oldukları yeterlilik sistemleri kolaylıkla karşılaştırılabilmektedir.

                  VetExpress projesinin nihai hedefi; ECVET'in şeffaflığını, tanınmasını ve etkinliğini arttırmak ve EC-
            VET'in kullanımı için tavsiye edilen politika belgelerini hazırlayarak sürece katkıda bulunmaktır. Ayrıca VET-
            Express’in; çevrimiçi platform ve ECVET kullanım rehberi gibi uluslararası hareketliliği destekleyen yenilikçi
            çıktıları ile birçok Avrupa ülkesinin ulusal düzeyde aydınlatılmasında ve “Hayat Boyu Öğrenme” hedeflerine
            ulaşılmasında büyük etki sağlaması beklenmektedir. VetExpress projesinin önemli çıktılarından biri olan EC-
            VET Rehberleri; öğrenci, veli, öğretmen ve okul olmak üzere dört boyutlu olarak hazırlanacaktır. Rehberler,
            ECVET'in uluslararası hareketlilik faaliyetlerinde tüm ortaklarına açık, anlaşılır ve kullanımı kolay bir şekilde
            kolaylaştırıcı rolünü göstermek için hazırlanacaktır.





                                                              42
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50