Page 46 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 46
B2016 – 2019
ERASMUS+ KA202
MESLEKİ EĞİTİM ÖĞRETİM VETEXPRESS PROJESİ
Aynı zamanda rehberler sayesinde ECVET kullanımı ile yapılacak olan ulus ötesi öğrenci hareketlilik-
lerinin şeffaf, kolay uygulanabilir ve takip edilebilir kılınması sağlanacaktır. Hazırlanacak rehberler sadece
yazılı biçimde değil, aynı zamanda sosyal ağlarda ve günlük yaşamda teknolojiyi kullanan gençlerin EC-
VET’i değerini anlamalarına katkı sağlayacak şekilde dijital formatta geliştirilecektir. Proje kapsamında üreti-
lecek ana çıktılar aşağıdaki tabloda görülebilir.
PROJE FİKRİ ÇIKTILARI
1 ECVET Hakkında İhtiyaç ve Durum Raporu - Türkiye, İspanya, İtalya ve Almanya'nın ECVET Durum
Analizi
2 ECVET Araçları Kullanım Rehberleri – Örnek Ecvet Araçları Kullanımı
3 VETEXPRESS Online Platform
4 VETExpress Örnekleri - Kredi Transferinde Karşılıklı Anlaşma Şablonları
5 VETExpress Politika Belgeleri
Edinilen beceri ve deneyimler, çoğu Avrupa ülkesinde resmi bir çerçevede desteklenmemektedir. Bu
yüzden gerçekleştirilen beceriler ve yeterlilikler sadece okul ve seçilen yeterlilikleri veren kurumlar arasında
kalmaktadır. VET-Express projesi sayesinde bu yapılan aktiviteler daha öncesinde yapılmış olan birçok
ECVET projesinin de yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacaktır. Projenin çoğaltıcı faaliyetlerinden İzmir’de
gerçekleştirilecek olan Uluslararası Konferans’ta daha önceden Türkiye ve Avrupa yararlanıcıları tarafın-
dan yürütülen projelerden edinilen ECVET deneyimleri ve hareketlilikleri bir araya getirecektir.
Bu proje sayesinde kilit personel olan; öğretmenler, uzmanlar ve yöneticiler ECVET rehberinin geliş-
tirilmesi ve uygulanması konusunda eğitileceklerdir. Öğretmenler ECVET kullanımı ve uygulanması ile ilgili
yeterli donanıma ve bilgiye sahip olacaktır. Proje çıktılarının etkin olarak kullanılabilmesi için dört Öğrenme/
Eğitim/Öğretim faaliyeti planlanmaktadır. Bu faaliyetler sırasıyla aşağıdaki tabloda listelenmiştir.
43