Page 39 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 39
Öz Bakış
Liselerde Yapılan Çalışmalar
Liselerde proje kapsamında hem öğrencilere hem de velilere yönelik farklı çalışmalar yapılmıştır.
Bu çalışmalar ile ilgili ayrıntılı bilgi aşağıda verilmiştir:
↘ Öğrenciler için 4 Haftalık Müdahale Programı
u program kapsamında risk altındaki oturumlarda ele alınmıştır. Bu çalışmalara dahil
öğrenciler için her biri en az 1 saat süren 4 edilecek öğrenciler birkaç kriter göz önüne alınarak
B oturumluk çevrimiçi uygulanabilen bir grup okul rehberlik servisi tarafından seçilmiştir. Bu
rehberliği programı hazırlanmıştır. kriterler; sigara, alkol ve madde ile ilgili disiplin
dosyaları olan, daha önceki yıllarda rehberlik servisi
Hazırlanan bu müdahale programı alkol-madde
bağımlılık riski olan öğrencilere belirli yaşam tarafından takip edilen ve madde bağımlılığı riski
becerileri kazandırmak amacıyla oluşturulmuştur. olan öğrenciler olarak ifade edilmiştir.
Grup rehberliğinde yer alan çalışmalar Bornova Öğrenciler belirledikten sonra ilgili öğrencilerin
Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından çevrimiçi velilerine, öğrencilerin çevrimiçi müdahale
uygulama yapmaya uygun hale getirilerek öğrenci programına katılması konusunda dijital ortamdan
ve uygulayıcıların kullanımı için uygun hale onam formu iletilmiş ve velilerinden olumlu geri
getirilmiştir. Bu uygulamalar, ilgili okulun rehberlik dönüş alınan öğrenciler ile her hafta 1 saat süren
servisi tarafından yürütülmüştür. çevrimiçi müdahale oturumları uygulanmıştır.
Bahsi geçen bu 4 oturum Mayıs ve Haziran 2021
Çalışmada özellikle vurgulanan konular; duyguları
tanıma-fark etme- ifade etme, öfke ile başa tarihleri arasında uygulanmıştır. Liselerde yapılan
çıkma, hayır diyebilme, olumlu benlik algısı bu çalışmaya toplam 646 öğrenciye ulaşılmıştır ve
oluşturma, kişisel sınırların farkında olma ve toplamda 111 çevrimiçi grup rehberliği müdahale
geleceği planlamadır. Her bir konu başlığı ile programı uygulanmıştır.
ilgili olan etkinlikler her hafta çevrimiçi yapılan
Şubat 2022 - Sayı 1 | 39