Page 20 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 20
BEN DE VARIM PROJESİ
2017 Kasım ayında başlayan İzmir´de yenilikçi, özgün okullarda uygulanan projelerin yer aldığı İzmir
Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen "Bende Varım Projesi" son buldu. Proje kapsamında farklı
projeler üreten öğretmen ve okul müdürlerine İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi tarafından sertifikaları
verildi.
“Seçkin, güzel söz söyleyen güzelliğin
hayrın merhametin adaletin ve bilimin adına
yürütülecek bu projeye bende varım diyen her
öğretmenimize projemize ses verdiği için çok
teşekkür ediyorum" diyerek sertifika töreninde
konuşmasına başlayan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü
Dr. Ömer Yahşi, "İzmir´de çocuklarımızın
donanımlı, dünyaya meydan okuyabilecek kadar
akademik ve büyük kültürel alt yapıya sahip
çocuklar yetiştirmeliyiz. Güzel bir coğrafyamız var
ama bunun dışında toprak üstü en büyük
değerimiz gençlerimiz. Nitelikli, uygulanabilirliği ve karşılığı olan, çocuklarımıza dokunacak projeler
üretmeliyiz. İnsanları yormaktan başka işe yaramayan projelerle ilgili bir talebimiz yok. Akademik, kültürel,
sportif, akademik anlamda çocuklarımızı yetiştirecek projeleri üretelim. Ne olur heyecanınızı yıllar geçse de
koruyun. Öğrencilerin, öğretmenlerinin heyecanına ve sevgisine ihtiyacı vardır. Eğer bu ikisi olmazsa
çocuklarımız kurur. Bilgi artık kenarda duran çok basit bir şey, bizim onlara duyguyu öğretmemiz gerekiyor.
Samimiyet, sevgi ve heyecanla çalışırsanız bu ülkenin en değerli varlığı olan gençliğe ve evlatlarımıza
muhteşem bir şey yapmış olacaksınız. “ diye konuştu.
"Müdürlüğümüz bünyesinde
resmi/özel okul ve kurumlarda farklılık
ortaya koyan çalışmaların/projelerin
tespiti ve il geneli yaygınlaştırılması
amacıyla “Ben de Varım Projesi” ARGE
Birimizce titizlikle yürütüldü. Kasım 2017
Başvuru döneminde Ben de Varım Proje
sistemine 245 başvuru gerçekleştirildi ve
ilk aşama değerlendirmelerinin ardından
170 proje temsilcisi Mart 2018 de proje
görüşmelerine davet edildi. Projeye 78
Lise, 45 ortaokul, 73 ilkokul ile diğer
türden kurumlar başvuru yaptı.
Başvurular; özel eğitim, çevre, okuma/kişisel gelişim, geri dönüşüm, akademik başarı, okul-aile işbirliği,
iletişim ve diyaloğun artırılması, fen ve deney, uzay, gelenekler, müzik, matematik alanlarına yönelik
çalışmalar/projeler içeriyordu. Bu sürece dahil olan öğretmenlerimizle çalışma ekipleri kurulacak ve il geneli
MEB Vizyon 2023 Belgesi doğrultusunda uygulamaya yönelik projeler geliştirilecek. Yenilikçi, fark yaratan
uygulamalar projeler süreci, uygulama aşamaları detaylı olarak ele alındı, temsilcilerle birlikte
değerlendirmeler yapıldı. Her komisyonun çalışması değerlendirilerek, toplamda 25 proje diğer projeler ile
entegre edilerek il geneli uygulanacaktır.
17