Page 16 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 16

TÜBİTAK 4007

                                         MİNİKLER STEMLE BULUŞUYOR
                                                  BİLİM ŞENLİKLERİ



                   Proje  ile  ilimizde,  sosyo-kültürel  açıdan
              dezavantajlı  bölgelerde  yer  alan  Kınık,  Kiraz,
              Beydağ, Karaburun, Dikili, Bergama, Bayındır,
              Kemalpaşa    ilçelerindeki,   okul   öncesi
              dönemden    itibaren   çocukların   bilimsel,
              teknolojik  alanlara  ilgilerinin  artırılması,  bu
              alanların  sevdirilmesi  için  eğlenceli,  merak
              uyandıran  bilimsel  içerikli  STEM  etkinlikleri  ile
              araştırma  sorgulama  becerilerini  arttırarak,
              bilime   karşı   olumlu   tutum   beslemeleri
              amaçlanmıştır.
                    Belirtilen dezavantajlı ilçe merkezlerinde
              toplam  11  okul  öncesi  eğitim  kurumu,  150

              ilkokul  ve  10  özel  eğitim  kurumları  proje
              kapsamına  alınmıştır.  Etkinlikler,  ilçelerde
              belirlenen     bağımsız       anaokulunda
              gerçekleştirilmiş  diğer  okulların  bu  etkinliklere
              katılımı  sağlanmıştır.  Beydağ  ilçesinde  600,

              Kiraz  ilçesinde  800,  Bayındır  ilçesinde  600,
              Kemalpaşa ilçesinde 800, Kınık ilçesinde 900,
              Bergama  ilçesinde  1000,  Dikili  ilçesinde  700,
              Karaburun  ilçesinde  700  çocuk  ile  projemiz
              buluşmuştur.  Yapılan  incelemede;  önceki
                                                                 projelerin, kırsal alanlarda yaşayan zihinsel/bedensel

                                                                 engeli  bulunan  çocukların  diğerleriyle  bir  arada,
                                                                 ortak   bilimsel   etkinlikler   yapılmaları   üzerine
                                                                 şekillenmediği görülmüştür.
                                                                 Bu  sebeple  özel  eğitime  ihtiyaç  duyan  öğrencilerin,
                                                                 becerilerini  açığa  çıkaracakları,  diğer  çocuklarla

                                                                 ortaklaşacakları  deneysel  içerikli  STEM  etkinlikleri
                                                                 oluşturulmuştur.
                                                                        Projemizde   yaklaşık   100   özel   eğitim
                                                                 öğrencisinin  etkinlik  alanında  aktif  yer  alması
                                                                 sağlanmıştır. Dolayısıyla projenin hedef kitlesi kırsal
                                                                 bölgelerde  yaşayan  okul  öncesi  öğrenciler,  ilkokul

                                                                 öğrencileri,  özel  eğitim  öğrencileri,  her  iki  grubun
                                                                 velileri ve bu  yörelerde yaşayan diğer öğrenciler ve
                                                                 vatandaşlar  olup  toplam  hedef  kitle  sayısı  9000
                                                                 kadar kişiye ulaşılmıştır.

                                                              13
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21