Page 18 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 18

TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI


                                 NANOTEKNOLOJİ EĞİTİM REFORMU PROJESİ
                 Projemizin amacı; hedef kitlemiz olan Fizik, Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi öğretmenlerinin Nanobilim-
           Nanoteknoloji  (N&N)  alanında  tutum,  farkındalık,  bilgi  ve  deneyimlerinin  arttırılmasıdır.  Bu  amaçla,

           üniversitelerle işbirliği içerisinde N&N üzerine tematik yaklaşım ile eğitim programı hazırlanmıştır. Bu tematik
           alanlar  nanosentez-karakterizasyon, nanofotonik, nanomalzeme, nanoelektronik,  yakıt hücreleri  ve  enerjidir.
           Eğitimler sonunda N&N konularında ders içerikleri hazırlanacak ve müfredatlara entegrasyonu sağlanacaktır.
           Bu içerikler kitapçık haline dönüştürülerek yaygınlaştırılacaktır. Uygulamalı ders etkinliklerinin hazırlanması ile
           öğrencilere N&N alanında üst seviyede bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Yeni teknolojik
           gelişmelerle donanmış bireylerin yetiştirilmesiyle insanlığın ihtiyaç duyduğu tıp, enerji, elektronik, bilişim gibi
           alanlarda milli projelerin üretilmesi ve yüksek düzeyli toplum faydası sağlanacaktır.

                 Projemizde nitel ve nicel yöntemleri içeren “Karma Araştırma Yönetimi” kullanılacaktır. Yapılacak ölçme
           ve  değerlendirme  çalışmaları  ile  öğretmenlerin  N&N  tutum,  farkındalık,  bilgi  ve  deneyimleri  ile  hazırlanan
           eğitim programının başarısı ölçülecektir.


           İŞBİRLİĞİ YAPILAN ÜNİVERSİTELER

                Dokuz Eylül Üniversitesi Elektronik Malzemeler Üretim ve Uygulama Merkezi
                Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümü
                Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Fen Fakültesi, Fotonik Bölümü

                İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Nanobilim ve Nanoteknoloji Anabilim Dalı
                Ege Üniversitesi Güneş Enerjisi Enstitüsü
                BioNanoGen Teknoloji Geliştirme AR-GE Departmanı                      15
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23