Page 18 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Bülteni
P. 18
TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI
NANOTEKNOLOJİ EĞİTİM REFORMU PROJESİ
Projemizin amacı; hedef kitlemiz olan Fizik, Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi öğretmenlerinin Nanobilim-
Nanoteknoloji (N&N) alanında tutum, farkındalık, bilgi ve deneyimlerinin arttırılmasıdır. Bu amaçla,
üniversitelerle işbirliği içerisinde N&N üzerine tematik yaklaşım ile eğitim programı hazırlanmıştır. Bu tematik
alanlar nanosentez-karakterizasyon, nanofotonik, nanomalzeme, nanoelektronik, yakıt hücreleri ve enerjidir.
Eğitimler sonunda N&N konularında ders içerikleri hazırlanacak ve müfredatlara entegrasyonu sağlanacaktır.
Bu içerikler kitapçık haline dönüştürülerek yaygınlaştırılacaktır. Uygulamalı ders etkinliklerinin hazırlanması ile
öğrencilere N&N alanında üst seviyede bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Yeni teknolojik
gelişmelerle donanmış bireylerin yetiştirilmesiyle insanlığın ihtiyaç duyduğu tıp, enerji, elektronik, bilişim gibi
alanlarda milli projelerin üretilmesi ve yüksek düzeyli toplum faydası sağlanacaktır.
Projemizde nitel ve nicel yöntemleri içeren “Karma Araştırma Yönetimi” kullanılacaktır. Yapılacak ölçme
ve değerlendirme çalışmaları ile öğretmenlerin N&N tutum, farkındalık, bilgi ve deneyimleri ile hazırlanan
eğitim programının başarısı ölçülecektir.
İŞBİRLİĞİ YAPILAN ÜNİVERSİTELER
Dokuz Eylül Üniversitesi Elektronik Malzemeler Üretim ve Uygulama Merkezi
Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümü
Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Fen Fakültesi, Fotonik Bölümü
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Nanobilim ve Nanoteknoloji Anabilim Dalı
Ege Üniversitesi Güneş Enerjisi Enstitüsü
BioNanoGen Teknoloji Geliştirme AR-GE Departmanı 15