Page 80 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 80
Öz Bakış
Zorunlu eğitim çağının on sekiz yaş itibariyle bireye vereceği bilgiler sınırlı kalacaktır. Uzman kişi,
sonlanması bireyleri mesleki eğitim ile sorulan her soruya cevap vermek yerine bireye
buluşturmaktadır. Adım atacağımız üniversite soruların cevaplarına ulaşabileceği kaynaklar ile
eğitimi ve beraberinde gelecek olan iş hayatının ilgi ilgili rehberlik ederse bu yaklaşımı daha çok hedefe
alanlarımız, mesleki değerlerimiz ve yeteneklerimiz yönelik olacaktır.
ile örtüşmesi önem arz etmektedir. Bu noktada Bunu bir örnekle açıklamak istersek; PDR servisine
gençlere yol gösterici olmak adına meslek seçimi ‘Mühendis olmak istiyorum.’ diye başvuran
sürecinde okullarımızdaki Psikolojik Danışmanlık ve bir öğrenciye; sadece mühendislik puanlarını
Rehberlik (PDR) servisleri ön plana çıkmaktadır.
paylaşmak yerine mühendislik hakkında bilgi
Psikolojik danışmanların, eğitim sistemimiz içinde vermek aynı zamanda öğrenciden bu meslekle
bir uzmanlık hizmeti olarak yer almasının uzun bir ilgili araştırma yapmasını istemek, iş koşullarını
geçmişi yoktur. Bu hizmetlerin ortaya çıkmasında görmesini sağlamak aklındaki tüm soruları
etkisi olan farklı sosyal ve psikolojik süreçlerden yanıtlayarak sağlam adım atmasına hizmet
bahsedilse de, özellikle rehberlik bakımından edecektir (Eryetiş, 2016).
duyulan gereksinim, meslek seçiminin git gide
zorlaşması gerçeğine dayanmaktadır. Bu nedenle
rehberlik faaliyetlerinin mesleki rehberlik çalışmaları
merkezinde başladığı kabul görmektedir (Eryetiş,
2016).
Mesleki rehberlik, bireyleri meslekler hakkında Kariyerinin ilk adımında
bilgilendirmek veya bireye farklı testler uygulayarak doğru başlangıç yap.
nitelikleri hakkında bilgi vermek olarak ifade
edilmektedir. Mesleki rehberliğin amacı, kişinin
kendisini ve çevresindeki koşulları keşfetmesine
kaynaklık etmektir. Zira psikolojik danışmanın
80 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi